  • 191. Data: 2011-01-13 23:28:46
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 13 Jan 2011 23:26:25 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
    <k...@c...net> wrote:

    > Ja wiem ja wiem. Mini Cooper! :->

    No i sprawa się rypła. Ale kuper będzie sprzedawał Mini, a nie
    BMW ;))

    r.
    _____________

  • 192. Data: 2011-01-14 00:28:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-13 22:45, Robert Rędziak pisze:

    > Dlaczego wadą ma być przewidywalne zachowanie i łagodna reakcja?

    Niby nie ma być.
    Ale jednak balast w autach przykręca się pod środkiem ciężkości żeby ten
    moment zmniejszyć.
    Gdyby moment bezwładności był zaletą, to przykręcałoby się go po pół w
    okolicach zderzaków.

    W ramach ciekawostki to gdzieś widziałem jak w NASCAR balast przykręcano
    właśnie na końcach samochodu - tylko tam może faktycznie im samochód
    łagodniejszy tym lepszy.

    > Nie sądzę, żeby najtańsze i najwolniejsze auta z gamy były dobrą
    > wizytówką firmy

    A niekoniecznie.
    BMW lubi podkreślać w kampaniach reklamowych tylny napęd jako swój wyróżnik.
    Gdyby byli w stanie zrobić zwycięską rajdówkę S1600 na bazie 116, to
    mogliby to przekuć na duży sukces marketingowy na polu FWD vs RWD.

    Nie lansować tego jako sukcesu jedynki, a jako najdobitniejszy argument
    za RWD - czyli zwycięstwo w bezpośredniej konfrontacji.

    Dobre rozegrane mogłoby to konkretnie im dać większe korzyści
    marketingowe niż WRC.

    Natomiast ja obawiam się że mogłoby się to nie udać, a oni pewnie nawet
    już próbowali.

  • 193. Data: 2011-01-14 01:11:15
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-13 08:48, J.F. pisze:

    > Bo jeszcze nie trafiles na sliska jezdnie :-)
    >
    > Popros kogos zeby polal ten zakret woda i przejedz jeszcze raz :-)

    Ty naprawdę myślisz, że ja żartuję sobie?! Ani trochę. Ja piszę poważnie
    kolego. I kiedy jest mało tego, nie mokro od deszczu, a ślisko bo leży
    śnieg, to wrzucam auto w poślizg nie tylko w zakrętach ale nawet na
    prostej. I nie widzę żadnego problemu by wrzucić auto w poślizg i bawić
    się bokami na trzech pasach obojętnie jak długo przy ca. 60-80km/h!
    Pełna kontrola, a w zakręci? Jeszcze więcej możliwości.. Jeszcze większa
    frajda z jazdy! I prośba do Ciebie na przyszłość, bo wiele wypowiedzi
    Twoich czytałem na temat wyższości FWD nad RWD. Proszę Cię. Nie porównuj
    Sierry do BMW, dobrze? Taka moja mała prośba. To wszystko, dziękuję za
    uwagę.

    Pozdrawiam

  • 194. Data: 2011-01-14 01:23:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2011 01:11:15 +0100, Filip KK wrote:

    >Ty naprawdę myślisz, że ja żartuję sobie?! Ani trochę. Ja piszę poważnie
    >kolego. I kiedy jest mało tego, nie mokro od deszczu, a ślisko bo leży
    >śnieg, to wrzucam auto w poślizg nie tylko w zakrętach ale nawet na

    Nie nie - nie ma byc sniegu, tylko prosta ma byc sucha a zakret mokry
    :-)

    >prostej. I nie widzę żadnego problemu by wrzucić auto w poślizg i bawić
    >się bokami na trzech pasach obojętnie jak długo przy ca. 60-80km/h!

    Ale mialo byc "duzo wiecej niz 100" :-P

    J.

  • 195. Data: 2011-01-14 03:59:42
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-14 01:23, J.F. pisze:

    > Nie nie - nie ma byc sniegu, tylko prosta ma byc sucha a zakret mokry
    > :-)

    To już niech kierowca rajdowy Ci pokaże taką akcję. Ja nie mam zamiaru.

    > Ale mialo byc "duzo wiecej niz 100" :-P

    Na drodze publicznej?

  • 196. Data: 2011-01-14 08:28:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2011 03:59:42 +0100, Filip KK wrote:

    >To już niech kierowca rajdowy Ci pokaże taką akcję. Ja nie mam zamiaru.

    To na drugi raz nie klam ze sie nie boisz :-P

    >Na drodze publicznej?

    I nie konfabuluj ze duzo szybciej i z gazem w podlodze :-P

    J.

  • 197. Data: 2011-01-14 10:34:19
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-13 17:28, kamil wrote:

    > Bez przesady, A4 TDI, A6 TDI, jakies Legacy, Forestery, pelno takich aut
    > z AWD widuje pod przedszkolem z mamusiami za kolkiem. :)

    Ok, ale jeśli to będzie samochód 1995-2000, to zapewne nie wrx, sti...
    czyli przy upalaniu mogą się pojawić problemy jak u Ciebie (skrzynia
    dyfer itp...) Może jakieś audi quattro ?

    > Nie tyle droga, co trzebaby od razu od STi wlozyc, zeby nastepna sie nie
    > rozsypala, wtedy tez dyfer zmienic.. Duzo zabawy, a i tak nie bedzie to
    > STi (zawieszenie, hamulce, przelozenia kierownicy, zakuty silnik).

    Dla porównania: w BMW możesz robić praktycznie dowolne kombinacje a
    wymiana jest prosta...
    Dyfer ? 1-2h.

    > Troche szkoda zachodu dla 13-letniego auta. Szczegolnie, ze mam
    > szczescie mieszkac w kraju, gdzie jest ich duzo i tanio.

    Hmm... to E30 ma 23-24 lata :-)

    > Tyle, ze ja to jako hobby traktuje i nie upalam jakos ekstremalnie,
    > czesciej tym z dzieciakiem na wycieczki jezdze, niz depcze w podloge.
    > Latwiej zmienic samochod, niz rozbebeszac albo placic warsztatowi. :)

    Ja akurat wolę doinwestować, ponieważ wiem, że mam samochody w prawie
    idealnym stanie... i wymieniam jedynie zepsute cześć doprowadzając je
    znów do stanu tip-top. A gdy pomyslę o zmianie całości, to zawsze
    zachodzi ryzyko, że w kupionym egzemplarzu będzie znacznie więcej do
    naprawienia.

    > Ostatnie RWD jakim jechalem to zluzbowe 318 pare lat temu, pamietam ze
    > na mokrych drogach ESP mrugalo dosc czesto, ale tez i dupa ze mnie, a
    > nie kierowca RWD. :)

    Ja piszę akurat o zmodyfikowanym E46. Prowadzi się jak dla mnie
    wyśmienicie bez znaczenia czy sucho czy mokro. Napewno na bardzo
    śliskiej nawierzchni (zlodowaciały śnieg) przeszkadza ABS - zatem w
    planach jest zrobienie wyłącznika.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 198. Data: 2011-01-14 11:35:38
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-13 22:47, Robert Rędziak wrote:
> [...]
    _%5Bgo%5D=6300&s=16228

    ,wygrywa,pod,Sniezka,33317.html

    > Podpierasz się RPP, w którym AWD nie są klasyfikowane.

    Z AWD w RPP była pomyłka. Chodziło mi o naprawde dobre wyniki w
    klasyfikacji generalnej..

    > Popatrz w
    > RSMP i powiedz, czy Virnik coś zawojował (poza mistrzem w
    > dwuzałogowej klasie HR13) swoim M3? 18 (Elmot) i 8 (Dolnośląski)
    > miejsce w generalce to nie są złe pozycje, ale jakoś na
    > dominację wskazywać nie chcą.

    Ja nigdzie nie piszę ani nie dąże do udowodnienia, że RWD "rządzi". Lecz
    do tego, że odpowiednioa załoga + odpowiednio przygtowany samochód RWD
    może powalczyć o naprawdę dobre pozycje.

    "Nasze auto jest zupełnie seryjne. Okazuje się, że seryjne końcówki
    wahaczy nie wytrzymują praktycznie pętli. Dzisiaj jechaliśmy na nich
    cały dzień i nie wytrzymały. Udało nam się je wyciągnąć, a jutro
    będziemy je wkładać. Na koniec okazało się jeszcze, że urwana jest
    poduszka silnika. Jutro trzeba będzie się z tym uporać w 20 minut.
    Serwis stanowią moi znajomi, bez doświadczenia rajdowego, więc będzie to
    wyzwanie. - powiedział Virnik. "

    Oni jadą _seryjnym_ M3 z najwyraźiej niezbyt dużym budżetem a ścigają z
    kim ? MZ ten wynik o czymś świadczy...

    Może udałoby się im postarać o sponsoring BMW i wystartować np. E90 M3.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 199. Data: 2011-01-14 21:38:22
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 14 Jan 2011 00:28:56 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Ale jednak balast w autach przykręca się pod środkiem ciężkości żeby ten
    > moment zmniejszyć.

    Balast często przykręca się w miejsce fotela pilota zamiast przy
    grodzi, a przecie w wybebeszonych FWD środek ciężkości jest
    bardzo przesunięty do przodu. Czesto też się mocno cofa fotele
    załogi (patrz np. Abarth S2k).

    > Gdyby moment bezwładności był zaletą, to przykręcałoby się go po pół w
    > okolicach zderzaków.

    Widzisz tylko czarne i białe? A wiesz, że w RWD silnik wisi za
    przednią osią, co w przypadku R4 nie jest specjalnie trudne?
    Redukuje się moment bezwładności, ale nie za wszelką cenę. Bo
    auto może jeździć w winklach szybciej, ale ewentualny obrót
    wymaga bardzo szybkich rączek: patrz Clio V6 czy MR2.

    > W ramach ciekawostki to gdzieś widziałem jak w NASCAR balast przykręcano
    > właśnie na końcach samochodu - tylko tam może faktycznie im samochód
    > łagodniejszy tym lepszy.

    NASCAR ma dosyć specyficzny regulamin.

    > Gdyby byli w stanie zrobić zwycięską rajdówkę S1600 na bazie 116, to
    > mogliby to przekuć na duży sukces marketingowy na polu FWD vs RWD.

    Chyba nie byliby w stanie:

    --8<--

    ARTICLE 6: RESTRICTIONS FOR CARS HOMOLOGATED IN THE SUPER 1600
    KIT VARIANT

    6.1 Definition
    A Super 1600 Kit variant (VK-S1600) is a variant of a fixed
    model of car previously homologated in Group A and must
    therefore be assembled like a Group A vehicle.

    Eligible vehicles are models with front-wheel drive and a
    normally aspirated engine with a cylinder capacity of up to 1.6
    litres in kit variant.

    --8<--

    > Natomiast ja obawiam się że mogłoby się to nie udać, a oni pewnie nawet
    > już próbowali.

    Zmienić regulamin? Po co, jak można się lansować przez WTCC czy
    DTM?

    r.
    _____________

  • 200. Data: 2011-01-14 21:45:50
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 14 Jan 2011 11:35:38 +0100, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Ja nigdzie nie piszę ani nie dąże do udowodnienia, że RWD "rządzi". Lecz
    > do tego, że odpowiednioa załoga + odpowiednio przygtowany samochód RWD
    > może powalczyć o naprawdę dobre pozycje.

    Ale kto będzie pamiętał o ósmym miejscu?

    > Oni jadą _seryjnym_ M3 z najwyraźiej niezbyt dużym budżetem a ścigają z
    > kim ? MZ ten wynik o czymś świadczy...

    Ściganie się seryjnym M3 wymaga i tak niezłego budżetu, żeby tę
    trójkę utrzymywać w stanie zdatnym do szybkiej jazdy. Budowa
    Agrupy zapewne jest po prostu nieopłacalna (bo wcale bym się nie
    zdziwił, gdyby za te pieniądze dało się wyszykować przynajmniej
    R3, jeśli nie N4).

    > Może udałoby się im postarać o sponsoring BMW i wystartować np. E90 M3.

    Może poczytałbyś najpierw załącznik J? Paragraf 5.1.8.3 polecam.

    r.