  • 11. Data: 2010-04-28 06:16:43
    Temat: Re: Stacje Dyskietek 3.5
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    qwerty nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Nie gadaj. Miałem rok temu kontakt z oscyloskopem zapisującym wyniki na
    > dyskietkę. Pech chciał, że musiałem kupić dyskietki. Cudem udało się
    > odczytać w stacji dyskietek (nie używana przez 2 lata).

    Na statkach systemy GMDSS używają dyskietek, najgorsze, ze wiele używa 720k
    i nie ma gdzie tych choler kupić. 3,5" używaja urządzenia dzisiaj montowane.
    Przem

  • 12. Data: 2010-04-28 07:41:47
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-04-27 18:57, Gupik pisze:
    > czy jeszcze ktokolwiek z nich korzysta, i czy do nowych komputerów
    > jeszcze je się kupuje ??

    Korzysta się czasem. Kupuje się do nowych komputerów w nie-
    których instytucjach (ostatnio była "afera" z ZUSem kupującym
    całe sterty dyskietek). Natomiast w komputerach do użytku do-
    mowego praktycznie się ich już nie montuje w ogóle. A parę
    dni temu Sony ogłosiło zamknięcie linii produkcyjnych dyskie-
    tek, co znacząco ograniczy dostawy (i pewnie podniesie ich
    ceny).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 13. Data: 2010-04-28 11:41:16
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Na statkach systemy GMDSS używają dyskietek, najgorsze, ze wiele
    > używa 720k i nie ma gdzie tych choler kupić.

    Powinno wystarczyć zalepić dziurę (tę otwartą na stałe) i niskopoziomowo
    przeformatować odpowiednim programem (ale dla pewności w typowej stacji
    720k).

    --
    Azarien

  • 14. Data: 2010-04-28 12:10:23
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-28 13:41, Użytkownik Wiktor S. napisał:

    > Powinno wystarczyć zalepić dziurę (tę otwartą na stałe) i niskopoziomowo
    > przeformatować odpowiednim programem (ale dla pewności w typowej stacji
    > 720k).

    Metoda na bardzo krótką metę.
    Te dyskietki przystosowane są do pracy z innymi głowicami
    i tak przechowane dane potrafią nagle zniknąć.
    Metodą bezpieczniejszą jest kupno pudełka starych dyskietek
    sprawdzenie ich i sformatowanie wywalenie od 30% do 50%
    a reszta popracuje jeszcze kilka lat.
    Ewentualnie sprzętowy emulator stacji dysków, tyle że to
    zabawka w cenie dochodzącej do 300zł.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-04-28 14:45:27
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    RadoslawF nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Metoda na bardzo krótką metę.
    > Te dyskietki przystosowane są do pracy z innymi głowicami
    > i tak przechowane dane potrafią nagle zniknąć.

    Często niestety nawet nie chcą dać się formatować.

    > Metodą bezpieczniejszą jest kupno pudełka starych dyskietek
    > sprawdzenie ich i sformatowanie wywalenie od 30% do 50%
    > a reszta popracuje jeszcze kilka lat.

    Problem w tym żę kupić takich starych nie mozna.

    > Ewentualnie sprzętowy emulator stacji dysków, tyle że to
    > zabawka w cenie dochodzącej do 300zł.

    720 są?
    Przem

  • 16. Data: 2010-04-28 15:08:20
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-28 16:45, Użytkownik Przemek napisał:

    > Problem w tym żę kupić takich starych nie mozna.

    Na alledrogo w dziale starych komputerów bywają.

    > 720 są?

    HcX floppy emulator i SDcard floppy emulator, emuluje sprzęty
    do chyba wszystkich popularnych komputerów 8 i 16 bitowych.
    Do peceta też.
    http://hxc2001.free.fr/floppy_drive_emulator/index.h
    tml

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-04-28 20:36:16
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

> [...]
    > HcX floppy emulator i SDcard floppy emulator, emuluje sprzęty
    > do chyba wszystkich popularnych komputerów 8 i 16 bitowych.

    Problem w tym że nie da rady tam wsadzić emulatora stacji dyskietek. Sprzęt
    statkowy spełnia wymagania klasyfikatora i wszelkie modyfikacje powodują
    utratę klasy czyli zakaz używania. Jedyne co ewentualnie można by
    zastosować, to emulator dyskietki, choc i tego pewien nie jestem. Emulatorów
    dyskietek 720 nie widziałem :(
    Przem

  • 18. Data: 2010-04-28 20:50:25
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-04-27 17:57, Gupik wrote:
    > czy jeszcze ktokolwiek z nich korzysta, i czy do nowych komputerów
    > jeszcze je się kupuje ??

    Do dzisiaj w Polsce sporo aptek z tego korzysta (aktualizacja
    cenników, stanów magazynowych hurtowni, etc.).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 19. Data: 2010-04-28 21:02:39
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-28 22:36, Użytkownik Przemek napisał:

> [...]
    > by zastosować, to emulator dyskietki, choc i tego pewien nie jestem.
    > Emulatorów dyskietek 720 nie widziałem :(

    Emulator dyskietki wydziałem w wykonaniu Sony, nie mam pojęcia czy
    zadziała to ze stacjami 720.
    Ewentualnie wymienić sam sprzęt na nowszym nie wymagający dyskietek.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-04-29 12:44:36
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 28 Apr 2010 23:02:39 +0200, RadoslawF <r...@w...pl>
    wrote:

    >Emulator dyskietki wydziałem w wykonaniu Sony, nie mam pojęcia czy
    >zadziała to ze stacjami 720.

    Moga być problemy. Sony Floppy Disc Interface for Memory Stick
    (MSAC-FD2MA) działa głownie z ich aparatami cyfrowymi Mavica MVC-FDxx
    Używałem swego czasu czegoś takiego z MVC-FD65 i o ile w aparacie nie
    sprawiało kłopotów to ciężko było znaleźć napęd w komputerze gdue to
    od ręki działało. Lepeij było wyciągnąć kartę i przez czytnik z niej
    odczytywać. Wiec eni za bardzo pewnei by chciało działać - zwłaszcza
    że celem tego adaptera było głównei zwiększenei prędkości zapisu a nei
    pojemności nośnika.

    Zdrówko