  • 1. Data: 2010-04-27 14:49:15
    Temat: Niskobudżetowy upgrade komputera
    Od: " PJP" <p...@g...pl>

    Witam

    Zamierzam zmodernizować trochę komputer, przy dość niskich nakładach
    finansowych. Idea jest taka, żeby zostawić co się da z obecnego komputera i
    wymienić płytę główna, procesor, grafikę. Komputer do typowych zastosowań
    domowych, chociaż czasem zdarza się edycja wideo/foto, czasem jakaś gra
    (powiedzmy coś w stylu W40k DOW2, DMC4 może coś nowszego).

    Z przeglądania netu wypadły ze dwie opcje:
    1. Jakaś płyta na G33 + Dual Celeron E3200 i ew. trochę podkręcić jeśli
    zajdzie taka potrzeba (podobno łatwo się podkręca ten procesor).

    2. np. ASRock N68C-S + Athlon II X2 245

    do tego myślałem o Radeonie HD4670 lub czymś zbliżonym (nie upieram się przy
    ATI), pamięci DDR2 mam (2GB) - razem góra 600 zł.

    I teraz moje pytanie. Która opcja wydaje Wam się bardziej rozsądna (daje
    większe szanse na łatwiejszy upgrade w przyszłości)? Jeśli macie jakieś inne
    sugestie to będę wdzięczny za podzielenie się nimi.

    Z góry dziękuje i pozdrawiam
    Piotr Podsiadły

  • 2. Data: 2010-04-28 07:16:56
    Temat: Re: Niskobudżetowy upgrade komputera
    Od: Marx <M...@n...com>

    Od zawsze najtaniej jest sprzedac wszystko i kupic wszystko nowe/pasujace.
    Na purepc czy pclab masz przyklejone tematy, w ktorych sa konfiguracje o
    najlepszych parametrach cena/wydajnosc
    Warto tez przegladnac gieldy na tych forach, gdyz dosc czesto mozna
    kupic ciekawe podzespoly w dobrych cenach, ze znanym potencjalem do
    podkrecania
    Marx

  • 3. Data: 2010-04-28 08:31:05
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > zostawić co się da z obecnego komputera

    a co siedzi w obecnym?

    > 1. Jakaś płyta na G33 + Dual Celeron E3200

    Najtańszy Asus P5KPL-AM na G31 będzie wystarczający, a kosztuje grosze
    (jakieś 130 zł)

    > do tego myślałem o Radeonie HD4670 lub czymś zbliżonym

    zakładam że na kartę chcesz przeznaczyć ~300 zł, może warto rozważyć
    zakup używanego 9800GT?

  • 4. Data: 2010-04-28 11:59:52
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M1SLQ <mbierwia@w_domenie_o2.pl> napisał(a):

    > a co siedzi w obecnym?
    Asus K8U-X, Athlon64 3400+ (s.754), 1,5 GB Ram, GF7600GS (agp), HDD: 320
    (sata)+ 80 + 80 GB, dvd-rw, FireWire, dodatkowy kontroler USB, Tuner TV,
    zasilacz: 350 W Modecom feel II, całość w obudowie midi tower enlighta, może
    nie jest piękna ale wytrzymała ;)

    > Najtańszy Asus P5KPL-AM na G31 będzie wystarczający, a kosztuje grosze
    > (jakieś 130 zł)

    > zakładam że na kartę chcesz przeznaczyć ~300 zł, może warto rozważyć
    > zakup używanego 9800GT?

    Rzuce okiem na allegro i testy.
    Pozdrawiam
    PJP

  • 5. Data: 2010-04-28 12:05:14
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marx <M...@n...com> napisał(a):

    > Od zawsze najtaniej jest sprzedac wszystko i kupic wszystko nowe/pasujace.
    > Na purepc czy pclab masz przyklejone tematy, w ktorych sa konfiguracje o
    > najlepszych parametrach cena/wydajnosc

    Być może.
    Nie bardzo chce go sprzedawać bo znajdę dla niego inne zastosowanie, poza tym
    procesor jest lekko uszkodzony - włączenie Cool and quiet powoduje
    niestabilność systemu

    Gdyby był mi potrzebny do pracy a nie jako komputer domowy to nie byłoby
    problemu, a tak ciężko przekonać żonę. 500 - 600 da się przeznaczyć na ten
    cel. Dla większej kwoty jak znam życie znalazłoby się wiele ważniejszych
    zastosowań niż zakup komputera ;)

    > Warto tez przegladnac gieldy na tych forach, gdyz dosc czesto mozna
    > kupic ciekawe podzespoly w dobrych cenach, ze znanym potencjalem do
    > podkrecania

    Ok. przeglądnę.

    Pozdrawiam
    PJP

  • 6. Data: 2010-04-28 12:35:15
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Asus K8U-X,

    Czyli potrzebujesz nie tylko procesora, płyty i karty graficznej, ale
    również pamięci DDR2

    > zasilacz: 350 W Modecom feel II,

    ...i może zasilacza, jeśli karta będzie bardziej prądożerna

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-04-28 19:54:30
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Czyli potrzebujesz nie tylko procesora, płyty i karty graficznej, ale
    > również pamięci DDR2

    Wiem, chyba napisałem to w pierwszym poscie. 2 GB DDRII mam

    > ....i może zasilacza, jeśli karta będzie bardziej prądożerna
    mam nadzieję że ten jeszcze pociągnie...

    Pozdrawiam
    PJP