  • 21. Data: 2010-04-29 12:51:23
    Temat: Re: Stacje Dyskietek 3.5
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Paweł Hadam" <hmpawel.@.gmail.com> wrote in message
    news:hr75o5$ca7$1@news.onet.pl...

    > Wydaje mi się, że z dyskietek 3.5 w obecnych czasach na poważnie
    > korzystają tylko jakieś przestarzałe urzędy (ZUS :) ) czy biedniejsze
    > organizacje państwowe (np. szkoły). Do tego pewnie należy dodać garstkę
    > osób wykorzystujących bardzo stary sprzęt niezdolny do bootowania z CD czy
    > USB (dyskietki ratunkowe).

    Pracuje w calkiem sporym miejscu zajmujacym sie chorobami zwierzat
    hodowlanych. Korporacje medyczne za badania nad szczepionkami raczej dobrze
    placa i do biednych trudno ich zaliczyc.

    Kilka miesiecy temu wyrzucilismy dzialajacy od 25 lat komputer BBC Micro
    sterujacy spektroskopem, system i oprogramowanie dzialalo z dwoch dyskietek
    5'25. Sprzetu wartego kilkaset tysiecy dolarow nikt nie bedzie wymienial
    dopoki spelnia swoja funckje, chocby i byl zasilany weglem drzewnym.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 22. Data: 2010-04-29 13:05:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 27 Apr 2010 19:09:19 +0200, Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>
    wrote:
> [...]
    >organizacje państwowe (np. szkoły). Do tego pewnie należy dodać garstkę
    >osób wykorzystujących bardzo stary sprzęt niezdolny do bootowania z CD
    Wystarczy, że posiadasz stary a sprawny sprzęt kosztujący wiaderko
    euro, albo nie daj boże wymaga certyfikacji jak na statkach. I twoje
    argumenty diabli biorą.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 23. Data: 2010-04-29 17:03:17
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    RadoslawF nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Ewentualnie wymienić sam sprzęt na nowszym nie wymagający dyskietek.

    Ale nie rozumiesz, NIE MA nowszego sprzętu który robi to co ten, a nie
    wymaga dyskietek. To nie komputer, że co pół roku mamy nową generację. Poza
    tym kwestia kosztów. Standardowy kilogram ziemniaków sprzedawany na statek
    kosztuje 5x tyle co normalnie.
    Żeby nie było, że się żalę a potem nie przyjmuję wiadomości pomocy. Po
    prostu pokazuję, ze są jeszcze miejsca, gdzie dyskietki się używa i nie ma
    na tę chwilę innej możliwości.
    Przem

  • 24. Data: 2010-04-29 17:21:35
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-29 19:03, Użytkownik Przemek napisał:

> [...]
    > Żeby nie było, że się żalę a potem nie przyjmuję wiadomości pomocy. Po
    > prostu pokazuję, ze są jeszcze miejsca, gdzie dyskietki się używa i nie

    Na to że przez kilkanaście lat producent nie dorobił się nowszej
    wersji sprzętu nie wpadłem. Sprawdź może producent urządzenia
    sprzedaje takie dyskietki z własnej produkcji lub zapasów.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-04-29 17:54:35
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Paweł Hadam pisze:

> [...]
    > organizacje państwowe (np. szkoły). Do tego pewnie należy dodać garstkę
    > osób wykorzystujących bardzo stary sprzęt niezdolny do bootowania z CD

    Mam w labie sprzęt, który kosztuje grubo ponad 100.000 USD a ma tylko
    stację dyskietek. Nie ma nowszego modelu u producenta i w zasadzie to
    jedyne takie urządzenie na ryku więc nawet nie ma co szukać u innych
    producentów (analizator widma RF Agilent, do zakresu mikrofalowego).

    --
    Filip.

  • 26. Data: 2010-04-29 18:47:43
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    RadoslawF pisze:

    > Metoda na bardzo krótką metę.
    > Te dyskietki przystosowane są do pracy z innymi głowicami
    > i tak przechowane dane potrafią nagle zniknąć.
    > Metodą bezpieczniejszą jest kupno pudełka starych dyskietek
    > sprawdzenie ich i sformatowanie wywalenie od 30% do 50%
    > a reszta popracuje jeszcze kilka lat.

    Kolega raczy żartować, mając amigę wielokrotnie używałem dyskietek HD
    zalepiając dziurę i formatując je normalnie. Nie było z nimi
    najmniejszych problemów. Ba, wielokrotnie później te dyskietki były
    formatowane na format PC 720k w celu przeniesienia danych z PC do amigi
    i również nie było problemów, dane nie znikały. A to, że na dyskietkach
    pojawiały się błędy, cóż, to tylko dyskietki. 5 lat temu kupiłem zwykłe
    dyskietki, dane dało się nagrać prawidłowo raz na 6 dyskietkach,
    pozostałe 4 z pudełka działały normalnie.

  • 27. Data: 2010-04-29 19:15:30
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

> [...]
    > wersji sprzętu nie wpadłem. Sprawdź może producent urządzenia
    > sprzedaje takie dyskietki z własnej produkcji lub zapasów.

    Niestety :(
    Sprzedaje jedynie nowe drajwy. 720. Za jedyne kilkaset jurasiów...
    Przem

  • 28. Data: 2010-04-29 19:39:11
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 27 Apr 2010 22:15:09 +0200, qwerty napisał(a):

    > Głupoty piszesz. Produkcję zaprzestała od września ubiegłego roku. Teraz
    > zaprzestanie sprzedaży. Jeszcze dwa lata temu w samej Japonii udało mu się
    > sprzedać 8,5 mln tych nośników, więc dyskietki nie są na takim wymarciu.

    Zeby te 8,5 mln nabralo kontekstu podaj ile sprzedano plyt CD i DVD. Juz
    nawet nie chce porownywac tego pojemnosciami.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 29. Data: 2010-04-29 19:41:45
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-29 20:47, Użytkownik BQB napisał:

> [...]
    > dyskietki, dane dało się nagrać prawidłowo raz na 6 dyskietkach,
    > pozostałe 4 z pudełka działały normalnie.

    Nie żartuje.
    Piszesz o dyskietkach sprzed ponad dziesięciu lat.
    Zrób to samo z kupionymi dzisiaj a potem możemy porozmawiać.
    Amigę też miałem, nawet mam ja do dzisiaj i jak już muszę to
    bardziej wierzę starym dyskietkom wygrzebanym z szuflady
    niż tym sprzedawanym teraz.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2010-04-29 19:53:05
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-29 21:15, Użytkownik Przemek napisał:

    > Niestety :(
    > Sprzedaje jedynie nowe drajwy. 720. Za jedyne kilkaset jurasiów...

    Zapas używanych dyskietek dla tych co muszą z nich korzystać:
    http://allegro.pl/item1014734105_okolo_200_dyskietek
    .html