  • 1. Data: 2010-04-27 17:13:59
    Temat: jaki dysk do takiego laptopa staruszka ?
    Od: "pokojowy" <p...@o...pl>

    mam w domu staruszka ibm i-series type 2601 - to jakiś celeron ....wygląda
    tak :
    http://w953.wrzuta.pl/obraz/0ux6y4ZhZfK/1011654479
    (zdjęcie znalezione w sieci)

    ale dysk padł ... nalepke miał taką:
    http://w953.wrzuta.pl/obraz/5EIsva1ppog/travelstar

    podpowiedzcie proszę jaki dysk mogę do niego kupić aby zadziałał,
    jaki typ, złącze, maksymalna wielkość
    będzie n nim tylko windows xp więc może być nawet mały

  • 2. Data: 2010-04-27 20:17:18
    Temat: Re: jaki dysk do takiego laptopa staruszka ?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "pokojowy" <p...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > jaki typ, złącze, maksymalna wielkość
    > będzie n nim tylko windows xp więc może być nawet mały

    Nowego nie kupisz, a używany strach. Osobiście radziłbym kupić nowszy tani
    laptop.

  • 3. Data: 2010-04-28 09:01:36
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > Nowego nie kupisz, a używany strach. Osobiście radziłbym kupić nowszy tani
    > laptop.
    > --
    > Petycja przeciw GMO: http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity

    No pewnie.. i to jeszcze koniecznie z 3 letnią gwarancją :)

    Do wątkotwórcy -
    właściwie każdy dysk ATA będzie Ci działał. Co najwyżej zwróć
    uwagę, żeby miał 5400obr/min (ten poprzednik miał 4200) będzie
    troche szybszy, kosztem niewielkiego wzrostu zużycia prądu, ale pewnie
    baterie i tak już padły w komputerze i używać go będziesz na zasilaczu,
    a temu jest obojętne.
    Pojemnośc - jak trafisz to nawet 160GB możesz mieć. Bios zapewne aż
    tyle nie zobaczy, ale po zainstalowaniu systemu na tym co będzie
    widział BIOS, resztę obsłuży system.

    Bardzo trwały komputer, jeśli szybkość wystarczy użytkownikowi
    to po co wydawać pieniądze na "nowy-mało trwały".

  • 4. Data: 2010-04-28 14:11:03
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Użytkownik "pokojowy" <p...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Nowego nie kupisz, a używany strach. Osobiście radziłbym kupić nowszy tani
    > laptop.

    Są trzy prawdy, w tym przypadku to ta trzecia pasuje.

    Dysk PATA 2.5 cala (nie SATA) kupujesz jaki tam będziesz miał ochotę.
    Bios może nie widzieć całego dysku, ale WinXP nie widzi problemów
    Mam nowszego Dell C640, Bios melduje 130GB a dysk ma 160GB i tak też widzi
    go WinXP i działa świetnie.

    Irokez

  • 5. Data: 2010-05-01 13:12:30
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2010-04-27 19:13, pokojowy pisze:
> [...]
    > jaki typ, złącze, maksymalna wielkość
    > będzie n nim tylko windows xp więc może być nawet mały

    A może jakąś przejściówkę i kartę CF czy coś takiego do tego wmontuj i
    będzie ciszej i chyba mniej prądu też pójdzie? To chyba niecałe 5GB było?

    Bartek

  • 6. Data: 2010-05-03 07:33:31
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    moze być jeszcze jeden problem.
    czesto wtedy do zwykłych dysków, producent montowął jakaś przelotke która
    dopoasowywała dysk do swojego laptopa, dlatego dobrze mieć stary dysk w razie
    potrzeby przekrecić przelotke do nowego PATA