  • 1. Data: 2010-04-27 10:01:08
    Temat: adapter sata-ata
    Od: Marx <M...@n...com>

    Witam
    Mam stary komputer ze zlaczem ATA-133 (chipset i815) i dyskiem 40GB.
    Potrzebuje wymienic dysk na wiekszy ale z tego co widze aktualnie dyski
    ATA sa drozsze niz SATA (nawet uzywane).
    Czy takie cos
    http://www.allegro.pl/item1005284939_adapter_sata_na
    _ide_ata_dysk_hdd_konwerter_vista_7.html
    ma szanse dzialac?
    jaki najwiekszy dysk moge podpiac?

    Komputer pracuje pod linuxem, jesli to ma jakies znaczenie
    Marx

  • 2. Data: 2010-04-27 20:38:53
    Temat: Re: adapter sata-ata
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > http://www.allegro.pl/item1005284939_adapter_sata_na
    _ide_ata_dysk_hdd_konwerter_vista_7.html
    > ma szanse dzialac?

    Ma szansę. Używałem co prawda przejściówki w drugą stronę, dysk chodził,
    nagrywarka nie.

    > jaki najwiekszy dysk moge podpiac?

    To zależy od twojej płyty głównej, nie podałeś modelu.

    > Komputer pracuje pod linuxem, jesli to ma jakies znaczenie

    Może mieć.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2010-04-28 07:13:03
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-04-27 22:38, Wiktor S. pisze:

    > To zależy od twojej płyty głównej, nie podałeś modelu.
    podalem jaki ma chipset, to plyta z firmowego komputera HP Vectra VL400.
    BIOS Information
    Vendor: Phoenix Technologies Ltd.
    Version: IP.01.07DU
    Characteristics:
    ISA is supported
    PCI is supported
    PNP is supported
    APM is supported
    BIOS is upgradeable
    BIOS shadowing is allowed
    ESCD support is available
    Boot from CD is supported
    Selectable boot is supported
    EDD is supported
    ACPI is supported
    USB legacy is supported
    AGP is supported
    LS-120 boot is supported
    ATAPI Zip drive boot is supported
    System Information
    Manufacturer: Hewlett-Packard
    Product Name: HP Vectra
    Version: VL400
    Serial Number: FR12723824
    UUID: 93724841-71DD-11D5-83CC-396D36E57907
    Wake-up Type: APM Timer

    > Może mieć.
    ale raczej na plus, tzn ze bezproblemowo obsluzy w przeciwienstwie do
    starszych windows

    Jak wyglada predkosc takiej przejsciowki? Dyski SATA jako ze zazwyczaj
    nowsze (bede kupowal raczej uzywany) beda tez troche szybsze, czy ta
    przejsciowka nie bedzie ograniczeniem?
    Marx

  • 4. Data: 2010-04-28 11:45:09
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Jak wyglada predkosc takiej przejsciowki? Dyski SATA jako ze zazwyczaj
    > nowsze (bede kupowal raczej uzywany) beda tez troche szybsze, czy ta
    > przejsciowka nie bedzie ograniczeniem?

    Nawet jeśli, to i tak powinien działać szybciej niż ta 40-ka.
    Chyba, ze przejściówka będzie jakaś lipna.

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2010-04-29 08:30:40
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-04-28 13:45, Wiktor S. pisze:

    > Nawet jeśli, to i tak powinien działać szybciej niż ta 40-ka.
    > Chyba, ze przejściówka będzie jakaś lipna.

    łomatko, no o to przeciez wlasnie pytam, czy te przejsciowki moga byc
    ograniczeniem, czy sa lepsze/gorsze czy tez jest obojetne ktora sie kupi?
    A ty mi przepisales to co sam napisalem...
    Marx

  • 6. Data: 2010-04-29 15:23:53
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.04.29 10:30, Marx pisze:

    > łomatko, no o to przeciez wlasnie pytam, czy te przejsciowki moga byc
    > ograniczeniem, czy sa lepsze/gorsze czy tez jest obojetne ktora sie kupi?

    O takich przejściówkach pisano na tej grupie już 2 razy w tym miesiącu.
    Widać, że nie użyłeś "szukaj".

    --
    Mar

  • 7. Data: 2010-04-30 10:07:44
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-04-29 17:23, MAR pisze:

    > O takich przejściówkach pisano na tej grupie już 2 razy w tym miesiącu.
    > Widać, że nie użyłeś "szukaj".

    faktycznie bylo, juz wiem wszystko (tzn nic)
    Marx