  • 1. Data: 2010-04-27 16:57:09
    Temat: Stacje Dyskietek 3.5
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    czy jeszcze ktokolwiek z nich korzysta, i czy do nowych komputerów
    jeszcze je się kupuje ??

  • 2. Data: 2010-04-27 16:58:58
    Temat: Re: Stacje Dyskietek 3.5
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Gupik" napisał :
    > czy jeszcze ktokolwiek z nich korzysta,

    Się korzysta.

    > i czy do nowych komputerów jeszcze je się kupuje ??

    Się kupuje.

    JoteR

  • 3. Data: 2010-04-27 17:09:19
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-04-27 18:58, JoteR pisze:

    > Się korzysta.

    > Się kupuje.

    Wydaje mi się, że z dyskietek 3.5 w obecnych czasach na poważnie
    korzystają tylko jakieś przestarzałe urzędy (ZUS :) ) czy biedniejsze
    organizacje państwowe (np. szkoły). Do tego pewnie należy dodać garstkę
    osób wykorzystujących bardzo stary sprzęt niezdolny do bootowania z CD
    czy USB (dyskietki ratunkowe).

    Sony (konstruktor tego nośnika) ogłosiło zakończenie produkcji dyskietek
    3.5". Może jeszcze jakieś firemki będą to tłukły, ale to już zamknięta
    epoka...

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2010-04-27 20:15:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Paweł Hadam" <hmpawel.@.gmail.com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > państwowe (np. szkoły). Do tego pewnie należy dodać garstkę osób
    > wykorzystujących bardzo stary sprzęt niezdolny do bootowania z CD czy USB

    Nie gadaj. Miałem rok temu kontakt z oscyloskopem zapisującym wyniki na
    dyskietkę. Pech chciał, że musiałem kupić dyskietki. Cudem udało się odczytać w
    stacji dyskietek (nie używana przez 2 lata).

    > Sony (konstruktor tego nośnika) ogłosiło zakończenie produkcji dyskietek 3.5".

    Głupoty piszesz. Produkcję zaprzestała od września ubiegłego roku. Teraz
    zaprzestanie sprzedaży. Jeszcze dwa lata temu w samej Japonii udało mu się
    sprzedać 8,5 mln tych nośników, więc dyskietki nie są na takim wymarciu.

  • 5. Data: 2010-04-27 20:39:18
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-27 22:15, Użytkownik qwerty napisał:

> [...]
    > zaprzestanie sprzedaży. Jeszcze dwa lata temu w samej Japonii udało mu
    > się sprzedać 8,5 mln tych nośników, więc dyskietki nie są na takim

    Nie teraz a w marcu w przyszłym roku i tylko na terenie Japonii.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-04-27 20:45:08
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > czy jeszcze ktokolwiek z nich korzysta,

    Tak, korzystałem dzisiaj.

    > i czy do nowych komputerów jeszcze je się kupuje ??

    Czasami.
    Ale chyba już tylko jak komuś specjalnie potrzeba, typowe komputery w
    sklepach już ich nie mają.

    --
    Azarien

  • 7. Data: 2010-04-27 21:30:44
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
    > czy jeszcze ktokolwiek z nich korzysta, i czy do nowych komputerów jeszcze
    > je się kupuje ??

    U mnie robi za zaślepkę do obudowy. Nie jest nawet podpięta do płyty.

  • 8. Data: 2010-04-27 21:39:07
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com> wrote:

    > Wydaje mi się, że z dyskietek 3.5 w obecnych czasach na poważnie korzystają
    > tylko jakieś przestarzałe urzędy (ZUS :) )

    ZUS pewnie jest i przestarzały ale nie oceniałbym tak jednoznacznie tego czy te
    dyskietki u nich to głupi pomysł czy nie... raczej głupi ale nie znasz
    wszystkich szczegółów ani ja też nie znam.

    Faktem jest, że to Gazeta Wyborcza się do tego przypierdoliła bo zobaczyli
    gdzieś w przetargu i wydało im się to śmieszne, no i teraz ludzie to przywołują
    w dyskusjach.

    Tylko jak napisałem - nie znasz szczegółów, więc ciężko jest ocenić, równie
    dobrze może być tak, że zakup dyskietek to była w ich przypadku sensowna
    decyzja.

    Przecież tam chodziło o dokupienie materiałów do *eksploatowanego* już systemu,
    a nie o projektowanie czegoś od nowa w oparciu o dyskietki. To zasadnicza
    różnica.

    > czy biedniejsze organizacje państwowe (np. szkoły).

    Biedniejsi to w tym przypadku mogą być uczniowie - ciężko wymagać od każdego
    ucznia aby na lekcję informatyki - na której napisze dwie kartki w Wordzie i
    zapisze na dyskietce - przynosił pendrive. Dyskietki jednak są nadal tańsze.

    > Do tego pewnie należy dodać garstkę osób wykorzystujących bardzo stary sprzęt
    > niezdolny do bootowania z CD czy USB (dyskietki ratunkowe).

    Raczej ludzi, którzy mają stary sprzęt, który przez dyskietki wymienia dane.
    Wbrew pozorom trochę tego jest - np. kontrolery przemysłowe czy sekwencery midi
    itd.

    Ergo: jeżeli nie znasz sytuacji na tyle, że możesz wykluczyć zastosowanie
    dyskietki z zapotrzebowania to masz do wyboru albo np. dać jedną stację na USB
    na kilka komputerów/dział, ew. aby coś z tego napędu mieć - zamontować hybrydę
    czytnik kart pamięci i dyskietka w jednym.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 9. Data: 2010-04-28 05:04:39
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Gupik pisze:
    > czy jeszcze ktokolwiek z nich korzysta,

    Się trochę zdziwiłem jak w całkiem dużej współczesnej aptece panie
    wachlowały dyskietkami na których przychodziły faktury razem z towarem.
    Przy cenie nośnika można by go traktować jak jednorazówkę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2010-04-28 06:05:23
    Od: ikov <i...@t...pl>

> [...]
    > zapisze na dyskietce - przynosił pendrive. Dyskietki jednak są nadal tańsze.

    Przypadek znajomego: w domu wypasione dwa laptopy (z Vistą i W7), a do
    tego nowy pecet z W7x64, oczywiście z czytnikiem kart. W obudowie brak
    miejsca na włożenie napędu 3.5" - a szkoła (Techn. Łączn.) zażyczyła
    sobie by prace oddawać na dyskietkach. Skończyło się na zakupie
    dodatkowego zewnętrznego napędu na USB, który pewnie za niedługo
    zalegnie gdzieś na dnie szuflady. Płyty CD i DVD, BT, podczerwień,
    FireWire, karty pamięci, pendrive a przede wszystkim maile i internet
    jako taki - wszystko szybsze i pojemniejsze, a tu powrót z lamusa. To że
    ja w szkole >10 lat temu potrzebowałem dyskietki to rozumiem, ale teraz?