  • 241. Data: 2012-06-05 21:28:34
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-05 20:58, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > to mnie zaciekawiło. Dlaczego?

    Po pierwsze - hamowanie silnikiem, mniejsze obciążenie układu
    hamulcowego itd.

    > Rozumiem, że w nowych autach tak to działa, bo przy hamowaniu silnikiem
    > auto nie dostaje paliwa.

    A co to jest wg Ciebie nowsze auto?

    > Ale w starszych to raczej wiecej paliwa zuzywa się na biegu jałowym a nie
    > na hamowaniu silnikiem.

    Chodziło Ci chyba o to, że więcej paliwa silnik zużywał przy hamowaniu
    silnikiem niż na biegu jałowym?

    No, a teraz po drugie - ponad 30 lat temu to w Polonezie (nie tylko
    zresztą) stosowany był tzw. ZHS (zawór hamowania silnikiem), który
    działał w zasadzie tak samo jak to, co uważasz za działające w nowych
    samochodach. No, ale jak widzę wiedza na ten temat dalej jest niezbyt
    duża...

  • 242. Data: 2012-06-05 21:28:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 05-06-2012 o 19:05:55 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jqldu4$bkm$...@n...dialog.net.pl...

    > A kto Ci powiedział, że to jest ostatni odcinek?
    > Może 15 kilometrów jest za, a 22 przed nim?

    Bingo! - odpowiedziałem już Romanowi - te 2 kilometry są w "środku" trasy.

    TG

  • 243. Data: 2012-06-05 22:21:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Czyli to jednak Ty nie masz pojęcia, co oznacza ekonomiczna jazda....

    mam.
    Moje auta paliły zawsze mało w stosunku do sredniej.
    Przykładowo:
    - nowa corsa 1,4Tdci - 4,1l
    - nowy yaris 1,4TD - 4,3l
    - courier stary jak swiat z 800.000 km na liczniku - 6,5l
    - mercedes 204D - 10l ale nim akurat o zwawej jezdzie nie ma co mówic :)

    To ty piszesz, ze ekonomicznie nie jezdzisz.
    Ale rozumiem, ze nie przeszkadza ci to byc specjalistą rowniez w tym
    temacie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 244. Data: 2012-06-05 22:21:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie bzdurz, kiedyś miałem auto zastępcze i wskaźnik ekono (czyli
    > polecenie zmiany biegu) obserwowałem.
    > To nie było 70% mocy samochodu, tylko prędzej 7%.

    nie bzdurz.
    Jezdze starym samochodem, ktory obecnie pali jakies 6-6,5l/100km
    Z wiekszosci swiateł ruszam jako ten szybszy a nie ten wolniejszy.
    W życiu jezdziłem wieloma innymi i jakos nigdy nie miałem specjalnego
    problemu z ekonomiczna i jednoczesnie zwawą jazda.

    > W każdej gazecie porady dotyczące jazdy eko są zbliżone do tych
    > obserwacji. 70% mocy samochodu, to ja w życiu w mieście nie
    > wykorzystuję, a ekonomicznie nie jeżdżę.

    > Problem w tym, że nie osiągnę w ten sposób oczekiwanej prędkości, bo
    > miejsca do następnych świateł zazwyczaj nie starcza. ;-)

    moze problemem jest oczekiwana predkosc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 245. Data: 2012-06-05 22:21:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > Po pierwsze - hamowanie silnikiem, mniejsze obciążenie układu
    > hamulcowego itd.

    pomijam te wielkosc poniewaz zestaw klocków kosztuje do mojego auta jakies
    60zł.

    > A co to jest wg Ciebie nowsze auto?

    a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.
    wiem natomiast ze jak po 2004 roku jezdziłem nowymi samochodami to one
    podczas hamowania silnikiem nie dostawały paliwa.
    A jak jezdziłem starszymi (rok produkcji 2001 i starsze) to już dostawały i
    bardziej opłacało się jezdzic na jałowym.

    > Chodziło Ci chyba o to, że więcej paliwa silnik zużywał przy hamowaniu
    > silnikiem niż na biegu jałowym?

    tak, oczywiscie.
    sorry.

> [...]
    > działał w zasadzie tak samo jak to, co uważasz za działające w nowych
    > samochodach. No, ale jak widzę wiedza na ten temat dalej jest niezbyt

    mam rozumieć, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania silnikiem
    nie dostaje ani grama paliwa?
    (przyznaje, ze jestem zaskoczony)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu

  • 246. Data: 2012-06-05 22:55:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.

    Kiedy zamiast gaźników wprowadzono wtryski.
    A to było daleko dawniej niż w 2004.

  • 247. Data: 2012-06-05 22:57:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > generalnie tak.
    > Tyle tylko, ze przypominam, iż mówiłem o jezdzeniu po miescie bez stania w
    > korkach

    Utopia w przypadku większości dużych miast.

    > Odnosząc się do poprzedniej tezy, pytanie, czy w duzych miastach auta palą
    > wiecej ponieważ są inaczej ułożone ulice i światła, czy dlatego, że ludzie
    > stoją w korkach.

    Więcej świateł, więcej samochodów chętnych do przejechania na światłach.
    Nawet gdy nie ma korków (czyli kolejek większych niż na jedną czy dwie
    zmiany świateł).

  • 248. Data: 2012-06-05 22:59:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Bingo! - odpowiedziałem już Romanowi - te 2 kilometry są w "środku" trasy.

    Zawsze mnie zastanawia takie szukanie dziury w całym, taki czepiacz nic nie
    wie o realiach, z postu nic takowego (czego się czepia) nie wynika, albo
    jest to przynajmniej nieistotna kwestia, bo clou dotyczy czegoś innego, ale
    jednak musi się czepić jakiejś pierdoły.

  • 249. Data: 2012-06-05 23:01:00
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-05 22:21, Budzik pisze:

> [...]
    > A jak jezdziłem starszymi (rok produkcji 2001 i starsze) to już dostawały i
    > bardziej opłacało się jezdzic na jałowym.

    Moja Laguna 1.8 90KM z 1995r. już odcinała paliwo przy hamowaniu
    silnikiem. Warunkiem tego były obroty silnika pow. ~1500.

    > mam rozumieć, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania silnikiem
    > nie dostaje ani grama paliwa?
    > (przyznaje, ze jestem zaskoczony)

    Zawsze. Ale ... patrz wyżej (wspomniany warunek).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 250. Data: 2012-06-05 23:01:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > mam.

    Wątpię po tym co piszesz.
    Byłeś na jakimś kursie jazdy o kropelce?

    Poczytaj jak bardzo rozbieżne są ich teorie z Twoją.

    Eko to po prostu nieużywanie gazu.