-
251. Data: 2012-06-05 23:02:50
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
>>>>> moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?
>>>>
>>>> Oczywiście że rozumiem.
>>>> Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie
>>>> ciągnąć. ;-)
>>>
>>> czyli nie wiesz.
>>> Po pierwsze przyspieszasz na ok 70% mocy samochodu,
>>
>> Nie bzdurz, kiedyś miałem auto zastępcze i wskaźnik ekono (czyli
>> polecenie zmiany biegu) obserwowałem.
>> To nie było 70% mocy samochodu, tylko prędzej 7%.
>>
> nie bzdurz.
Nie bzdurzę, tak było, to był Ceed po liftingu.
> Jezdze starym samochodem, ktory obecnie pali jakies 6-6,5l/100km
Co nic nie znaczy, dopóki nie wiemy ile spaliłby nim ktoś kto by jeździł
zgodnie z zasadami jazdy ekonomicznej.
>>>osiągasz oczekiwaną
>>> predkość i wtedy najwyższy bieg i econo
>>
>> Problem w tym, że nie osiągnę w ten sposób oczekiwanej prędkości, bo
>> miejsca do następnych świateł zazwyczaj nie starcza. ;-)
>>
> moze problemem jest oczekiwana predkosc?
Właśnie.
-
252. Data: 2012-06-05 23:58:47
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>> No i mnóstwo luda empirycznie sprawdzało czy w większym mieście jest
>>> większe spalanie niż w mniejszym.
>>> Wystarczy im uwierzyć, dokładnie tak samo jak z Australią.
>>
>> generalnie tak.
>> Tyle tylko, ze przypominam, iż mówiłem o jezdzeniu po miescie bez
>> stania w korkach
>
> Utopia w przypadku większości dużych miast.
>
Ale ja nie mówie o tym, żeby sie dało zawsze jezdzic beaz korków.
Mowie tylko o tym, zeby pomiarów dokonywac w ten sposób.
I jak masz napisane w katalogu 5l/100 to zeby nie spodziewac sie
osiegniecia tej wartosci, jezeli co chwila stoi sie w korrku.
Ale jezeli juz bedzie sie jezdzilo np. do pracy na 12 i korki beda
sporadyczne - wartosci katalogowe powinny byc do osiagniecia.
>
>> Odnosząc się do poprzedniej tezy, pytanie, czy w duzych miastach auta
>> palą wiecej ponieważ są inaczej ułożone ulice i światła, czy dlatego,
>> że ludzie stoją w korkach.
>
> Więcej świateł, więcej samochodów chętnych do przejechania na
> światłach. Nawet gdy nie ma korków (czyli kolejek większych niż na
> jedną czy dwie zmiany świateł).
>
A w mniejszych miastach gorzej wysterowany ruch, mniej głównych ulic wiec i
wieksze prawdopodobienstwo stania w korakach na tychze ulicach, mniejsze
odległosci wiec czestsze jezdzenie na nierozgrzanym silniku, brak swiateł,
wiec dłuzsze stanie na podporządkowanych.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso
-
253. Data: 2012-06-06 02:37:00
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: marcin <l...@k...cwo>
dwa tygodnie pierdolenia o niczym. fajny watek :)
-
254. Data: 2012-06-06 02:38:08
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: marcin <l...@k...cwo>
dwa tygodnie pierdolenia o niczym. eh ten Motylinski i jego problemy...
-
255. Data: 2012-06-06 06:58:43
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>>> chyba mówimy o tym samym tylko innymi słowami.
>>>> Generalnie chodzi o to, że econo wcale nie znaczy ślamazarnie
>>>> przyspieszać,
>>>> tylko szybko osiągnąć założoną predkośc przelotową.
>>>
>>> Czyli to jednak Ty nie masz pojęcia, co oznacza ekonomiczna jazda....
>>>
>> mam.
>
> Wątpię po tym co piszesz.
> Byłeś na jakimś kursie jazdy o kropelce?
>
załozyłem, ze skoro wskazania spalania w moich samochodach sa na takim
poziomie na jakim są, to widocznie moja wiedza wystarcza.
> Poczytaj jak bardzo rozbieżne są ich teorie z Twoją.
>
mógłbys wskazać te różnice?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
miliarderem" - Charlie Chaplin
-
256. Data: 2012-06-06 06:58:45
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>> nie bzdurz.
>
> Nie bzdurzę, tak było, to był Ceed po liftingu.
juz ci kiedys mowiłem, ze debilne wycinanie cytatów pozwoli ci udowodnic
kazda teze.
Nie bzdurz odnosiło sie do całosci wypowiedzi a nie do twojego wskaznika
econo, ktory nie mam pojecia, co ci pokazywał.
P.S. Tak wiem, ze w ceedzie, wszyscy wiedza........ ;-)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
Jan Jakub Rousseau
-
257. Data: 2012-06-06 06:58:46
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail e...@3...lp napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>> a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.
>> wiem natomiast ze jak po 2004 roku jezdziłem nowymi samochodami to
>> one podczas hamowania silnikiem nie dostawały paliwa.
>> A jak jezdziłem starszymi (rok produkcji 2001 i starsze) to już
>> dostawały i bardziej opłacało się jezdzic na jałowym.
>>
> Moja Laguna 1.8 90KM z 1995r. już odcinała paliwo przy hamowaniu
> silnikiem. Warunkiem tego były obroty silnika pow. ~1500.
hmm, jak to sprawdzić?
wiesz moze, czy ta zmiana odbyła sie w podobnym czasie rowniez dla
topornych diesli?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff
-
258. Data: 2012-06-06 07:39:20
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 5 Jun 2012 20:21:31 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
>> No, a teraz po drugie - ponad 30 lat temu to w Polonezie (nie tylko
>> zresztą) stosowany był tzw. ZHS (zawór hamowania silnikiem), który
>> działał w zasadzie tak samo jak to, co uważasz za działające w nowych
>> samochodach. No, ale jak widzę wiedza na ten temat dalej jest niezbyt
>> duża...
>>
> mam rozumieć, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania silnikiem
> nie dostaje ani grama paliwa?
> (przyznaje, ze jestem zaskoczony)
No nie, zawsze to nie, maluch np dostaje. Syrenka tez dostawala, ba, tam
byl problem ze dostawala za malo paliwa ... a wiec i oleju, stad wolne kolo
(silnik nie hamowal).
J.
-
259. Data: 2012-06-06 08:26:43
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
>> Poczytaj jak bardzo rozbieżne są ich teorie z Twoją.
>>
> mógłbys wskazać te różnice?
Wskazywałem, nie czytałeś na co odpowiadasz?
Poza tym, skoro Ty coś twierdzisz, to wypadałoby chociaż poszukać co i
przeczytać czy Twoje twierdzenie ma jakikolwiek sens.
-
260. Data: 2012-06-06 08:28:35
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
> Nie bzdurz odnosiło sie do całosci wypowiedzi
Tym bardziej to co piszesz jest bzdurą.
> a nie do twojego wskaznika
> econo, ktory nie mam pojecia, co ci pokazywał.
Znaczy co, nie jechałeś autem ze wskaźnikiem econo?
I wypowiadasz się o ekonomicznej jeździe?
Bo w praktycznie każdym aucie w którym ten wskaźnik występuje, wskazuje na
jakim biegu lub obrotach powinieneś jechać w danym momencie, żeby
optymalizować zużycie paliwa.