    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
    Date: Thu, 7 Jul 2011 01:21:48 +0200

    Użytkownik "topek" napisał w wiadomości
    >Pogooglalem i znalazlem artykul:
    >http://www.focus.de/panorama/vermischtes/verkehr-we
    niger-tote-mehr-unfaelle_aid_643504.html
    >Zginelo na niemieckich drogach 3648 osob w zeszlym roku.

    Topku, a ile zginelo w 2000 r ?
    Bo jesli dwa razy wiecej, a autostrad znow az tak bardzo im nie
    przybylo .. to moze dzisiejsze samochody lepsze ?
    Ale dzisiejsze samochody z niemiec to my kupimy za 10 lat, i wtedy
    bedzie u nas 2000 ofiar :-)

    >2. Nawet jak juz powstawja to przecietnego czlowieka w Polsce nie
    >stac bedzie zeby zaplacic 100zl w jedna strone z Katowic do Gdanska i
    >druga stowka z powrotem. System winietkowy jak w Czechach bylby
    >wskazany.

    A nie system jak w Niemczech ? za darmo/wliczone w cene paliwa :-)

    >3. Nowo budowane drogi to czesto wyrob drogopodobny. Kradna prawie
    >wszyscy.
    [...]
    >Przeglad techniczy to w PL czesto farsa. Nie raz zdarzylo mi sie
    >pojechac na przeglad a koles do mnie: "Dowod prosze"

    I ile niebezpiecznych sytuacji miales z powodu stanu pojazdu, albo
    nowych wyrobow drogopodobnych?

    To jakis margines jest, moja kompletnie zaniedbana scierka do samego
    konca miala dobre hamulce :-)

    >Przyznam, ze jak dluzej mnie nie ma w PL to po wjechaniu do ojczyzny
    >w okolicach Zgorzelca, najpozniej przy wjezdzie na stary odcinek A4
    >przy Krzyzowej banan pt: "jestem u siebie" znika mi z twarzy.
    >CHAMSTWO na drogach jest po prostu o wiele wieksze. Przepasc wrecz.

    Na autostradzie ? Gdzie ty tam chamstwo widzisz ?

    >Nawet na zatloczonych niemieckich autobahnach jezdzi sie srednio o
    >wiele spokojniej.

    Bo zatloczone ? Czy dlatego ze lepiej szkoleni w patrzeniu w lusterka
    ?

    >Brak zachowania odstepu.

    No, nie ma u nas niemieckiego przepisu, ale znow - czy to takie
    istotne ?
    Zderzenie "tylne" pojazdow to przyczyna tylko 210 czyli 5.4% zabitych.
    W tym nieokreslona ilosc rowerzystow.

    >Niewpuszczanie innych, przy checi zmiany pasa.

    Zmieniajacy ma ustapic pierwszenstwa ! :-)

    >Wiszenie na zderzaku.
    >Jechanie permantnie lewym pasem choc prawy jest pusty.

    Lewym bezpieczniej !
    Ale to akurat i w Niemczech sie zdarza.

    >Lewo-/prawoskret/jazda na wprost nie z tego pasa co sie powinno celem
    >ominiecia kolejki.
    >Po prostu nie mysli sie o innym czlowieku, mysli sie tylko o sobie.

    No ale jak to wyglada w Niemczech ?
    Nikt nie omija w takiej sytuacji, polowa omija a dalej zamek, czy
    inzynierow ruchu maja lepszych i na pasie do jazdy na wprost jest
    identyczna kolejka ?

    A pamietasz Turbo Rolfa ?

    J.