  • 31. Data: 2011-11-09 14:16:39
    Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
    Od: "Kowal" <s...@n...pl>

    > Bo jak ci pójdzie przewód przy 100km/h, a przed tobą traktor, to
    > pociągnięcie
    > za dźwignię bez obawy że zaraz wylądujesz w rowie będzie jednak będzie
    > nieco
    > prostsze, niż próba hamowania kolejnymi biegami?

    Koła tylne się zblokują, a auto leeeci.
    Niestety, sprawdzalem osobiście.

  • 32. Data: 2011-11-09 14:17:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-09, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Pęknięcie przewodu elastycznego przy zacisku.
    > Pewnie zaraz napiszesz że należy dbać... no należy, jasne :)

    Nie. Cale szczescie, ze zamiast skarpy nie bylo przedszkola ;-))
    Nie wiem czemu wszedzie nie montuja przewodow w oplocie. Dodaje sie
    jakies cuda typu doswietlanie zakretow, odbojniki na drzwiach a ksiegowy
    nie pozwala wrzucic przewodow w oplocie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2011-11-09 14:18:18
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Czyli dopłacać za hamulec ręczny na przód warto, ale zwolnić o 10km/h
    > jeśli to uratuje choć jedno istnienie ludzkie już nie?

    A wiesz ile jest tej "dopłaty" w samochodzie za 80000pln?
    Gdyby ten hamullec był na tył to jesteś przekonany, że ten samochod o
    dokladnie ta wartosc bylby tanszy?
    W ten sam sposob mozna kwestionowac polowe wyposazenia samochodu - np
    elektrycznie otwierane szyby z tylu w samochodzie z klima. Albo otwor na
    narty. Przydatny szczegolnie tym, ktorzy na nartach w zyciu nie jezdzili.

  • 34. Data: 2011-11-09 14:22:36
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-09 13:49, Robert_J pisze:
    > Tylko pytanie: ile znasz przypadków że właśnie ta
    > funkcja się komuś przydała? Czyli że walnęły hamulce zasadnicze i ktoś
    > musiał OSTRO hamować ręcznym? Bo ja nie znam.

    Osobiscie mialem dwa razy taki przypadek.
    Pierwszy to w kaszlaku kiedy to wymienione szczeki hamulcowe zuzyly sie
    calkowicie po jakis 3 miesiacach wskutek czego wyskoczyl tloczek i pedal
    wpadl w podloge, niestety reczny mnie nie uratowal bo jak to w starym
    kaszlaku tez nie dzialal, ale uratowala mnie gorka i krzaki :>
    A drugi to w golfie kiedy to tylna tarcza hamulcowa zaczela sie grzac
    przez zapieczony zacisk, a ja to olalem i jechalem do momentu az
    zagotowal sie plyn hamulcowy, skutek taki, ze pedal wpadl w podloge i
    uratowal sytuacje hamulec reczny, bo miejsca na hamowanie silnikiem juz
    nie bylo.
    Takze czasami sie przydaje.

    --
    Karolek

  • 35. Data: 2011-11-09 14:33:39
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Witkowski"

    > Skuteczność porównywalna z hamulcem głównym

    Znaczy mocniej trzymają klocki tarcze z przodu niż z tyłu, czy o co Ci
    chodzi?

    > Brak ryzyka zarzucenia po gwałtownym zaciągnięciu

    No ale jak już przodem zarzuci, to pozamiatane. Osobiście wolę, gdy tył
    się kręci, a przód mam sterowny.

    > To raczej tylne są mocno ułomne z samego założenia.

    Również przy cofaniu, czy wtedy przednie są ułomne?

    Ja niezłośliwie - pytam z ciekawości.

    Pozdrówki

  • 36. Data: 2011-11-09 15:16:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" napisał w
    W dniu 2011-11-09 08:37, MarcinJM pisze:

    >cototonie! Czyli co - ręka precz od ręcznego dopóki koła w ruchu?

    Nie wiem jak to tam zrobione ... ale patrzac na coraz to
    "nowoczesniejsze rozwiazania - da sie to w ogole uruchomic w czasie
    jazdy ?

    P.S. Pogromcy mitow testowali hamowanie biegiem wstecznym.
    Praktyka okazala sie zgodna z teoria - w automacie przestawic dzwignie
    sie dalo, tylko ze efektu nie bylo zadnego, w recznej skrzyni wrzucic
    sie nie dalo, i efekt byl taki sam :-)

    J.

  • 37. Data: 2011-11-09 15:17:09
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 9 Nov 2011 13:41:49 +0100, Robert_J napisał(a):

    > Tak, a przednie nie są ;-). Na pierwszy ogień podam łamiące
    > się pancerze linek. Bo nie wiem czy wiesz ale przednie koła
    > w samochodach są z reguły skrętne, a co za tym idzie linka
    > ręcznego musi także pracować we wszystkich kierunkach :-).

    A koła z tylu przyspawane są do nadwozia i linki nie pracują na
    nierównościach...

    > cytrynie o której pisałem wcześniej było właśnie dokładnie
    > tak, czyli połamany przy kole pancerz linki.

    Na szczęście moja Xantia o tym nie widziała i linki wymieniałem raz jak się
    zapiekły ze starości. Za to ręczny potrafił zablokować koła i dawał całkiem
    porządną siłę hamującą przy dużych prędkościach.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 38. Data: 2011-11-09 15:21:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości
    >O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koła?? Jakieś
    >20 lat temu robiłem coś przy hamulcach w BX-ie i byłem w szoku jak
    >zobaczyłem ten wynalazek. Ale w życiu bym nie pomyślał że nadal to
    >robią ;-).

    No wiesz - teoretycznie jesli inzynier pomyslal, pomyslal, pomyslal -
    i wymyslil ze lepiej na przod, to poniewaz samochody sie az tak bardzo
    nie zmienily, to nalezy sie spodziewac ze 20 lat pozniej nadal lepiej
    na przod, z powodu tych samych argumentow.

    Ale z praktyki wiadomo ze te Francuzy sa wsciekle uparte, wiadomo
    doskonale ze Sagem nie potrafi zwyklej cewki zrobic, a oni co -
    zamawiaja kolejne pare milionow :-)

    J.

  • 39. Data: 2011-11-09 15:23:39
    Temat: Re: ?lizgawka a hamulec reczny... na przód
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Praktyka okazala sie zgodna z teoria - w automacie przestawic dzwignie
    > sie dalo, tylko ze efektu nie bylo zadnego, w recznej skrzyni wrzucic

    Jakbym nie mial miec hamulcow to bym wrzucil najnizszy bieg jaki sie da,
    zgasil silnik i wcisnal gaz do oporu (jezeli nie jest drive-by-wire
    ;-)).

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2011-11-09 15:25:07
    Temat: Re: Slizgawka a hamulec reczny... na przod
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2011-11-09, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
    > za dźwignię bez obawy że zaraz wylądujesz w rowie będzie jednak
    > będzie nieco
    > prostsze, niż próba hamowania kolejnymi biegami?
    >
    >Konstruktorzy przewidzieli to. Dlatego pompy sa dwusekcyjne.

    No, z tymi pompami to roznie bywa, przy najblizej okazji radze
    sprawdzic jak wyglada hamowanie z wykreconym jednym przewodem, ale
    niezaleznie od tego - jak sie szarpnie wajche i przednie kola
    zablokuje to bedzie istotnie lepiej niz tylne ?

    Kolega sie pobawi na slizgawce i zda nam relacje :-)

    J.