  • 91. Data: 2011-11-10 17:02:16
    Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-11-2011 16:15, AZ pisze:

    > Napewno W210 tak ma.

    W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze cała rzesza ;)
    Co ciekawe W201 (190tka) miała normalny ręczny.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 92. Data: 2011-11-10 17:11:25
    Temat: Re: ?lizgawka a hamulec reczny... na przód
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-11-09 19:27, The_EaGle pisze:

    > LOL :)
    >
    > Ciągle mam nadzieje że żartujesz :)

    Sa, sa. Dieslowi do normalnej pracy potrzebne to jak druga dziura w
    dupie, ale ekolodzy...
    Lambda dziala na ilosc wydychanego tlenu (w przeciwienstwie do alkomatu
    ;)) i bez regulacji doplywu powietrza nie mozna by efektywnie korzystac
    z katalizatora.
    Ciekawi mnie tylko, ile sprawnosci diesla zabiera przepustnica
    (wprowadza dodoatkowe opory).

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 93. Data: 2011-11-10 17:14:52
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-11-10 16:54, DoQ pisze:
    > Tak jak Fiat z alternatorami? Też tego nie kumam ;)

    Sie dziwisz, jak ktos uzwojenia mocuje... patyczkami (tak, tak:
    drzewiennymi patyczkami!!).
    A propos drewna: rover 200, dlawica na dolocie do krokowca to jajowata
    kuleczka (wiem, ze nielogiczne) drewniana z nacietymi trzema rowkami. :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 94. Data: 2011-11-10 17:16:57
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-11-2011 17:14, MarcinJM pisze:

> [...]
    > A propos drewna: rover 200, dlawica na dolocie do krokowca to jajowata
    > kuleczka (wiem, ze nielogiczne) drewniana z nacietymi trzema rowkami. :)

    LOL a tego nie wiedziałem - kto tak cudacznie montuje uzwojenia? VALEO?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 95. Data: 2011-11-10 17:34:55
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-11-10 17:11, MarcinJM pisze:

> [...]
    > Lambda dziala na ilosc wydychanego tlenu (w przeciwienstwie do alkomatu
    > ;)) i bez regulacji doplywu powietrza nie mozna by efektywnie korzystac

    jeśli myślę o tym, o czym ty myślisz, to to coś się nie nazywa
    przepustnica, tylko zawór EGR. Dawanie przepustnicy byłoby raczej bez
    sensu, zwłaszcza jak się jeszcze wprowadza doładowanie silnika(czyli
    celowo zwiększa ilość wpychanego do cylindrów powietrza).
    A zawór EGR jak sama nazwa wskazuje służy do dawkowania do kolektora
    dolotowego odpowiedniej ilości gazów wylotowych (czyli spalin) aby
    zredukować ilość powstających tlenków azotu.
    Gdyby diesle miały przepustnicę, to na przykład w moim staruszku nie
    byłoby potrzeby montowania specjalnej pompy podciśnieniowej, tylko
    podciśnienie byłoby brane z kolektora dolotowego (tak jak to w
    benzynowcach zrobili). A katalizator i EGR ma.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 96. Data: 2011-11-10 19:35:03
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-11-10 17:16, DoQ pisze:

    > LOL a tego nie wiedziałem - kto tak cudacznie montuje uzwojenia? VALEO?

    na 100% nie valeo, nie pamietam, ale jakos mi smierdzi magnetti marelli.
    W zadnym (a rozebralem ok. 300-500 altkow nie spotkalem takiego
    badziewia "co jest, kurwa, patyk od lodow w altku? skad... o kurwa, tu
    same patyki")

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 97. Data: 2011-11-10 20:37:16
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-10 17:02, DoQ pisze:

    > W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze cała rzesza ;)

    BMW tez.

    --
    Karolek

  • 98. Data: 2011-11-10 20:45:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-11-2011 20:37, Karolek pisze:

    > BMW tez.

    Których?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 99. Data: 2011-11-10 20:49:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze cała rzesza ;)

    To tak :)

    > Co ciekawe W201 (190tka) miała normalny ręczny.

    No tak, to już wiem czemu był średnio lubiany ;)

  • 100. Data: 2011-11-10 20:51:44
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-11-2011 20:49, Artur Maśląg pisze:

    > No tak, to już wiem czemu był średnio lubiany ;)

    190tka jakaś taka .. cienka była jak na mercedesa wtedy ;>

    Pozdrawiam
    Paweł