  • 111. Data: 2011-11-13 19:05:14
    Temat: Re: ?lizgawka a hamulec reczny... na przód
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-11-10 17:34, Michał Baszyński pisze:

    > jeśli myślę o tym, o czym ty myślisz, to to coś się nie nazywa
    > przepustnica, tylko zawór EGR. Dawanie przepustnicy byłoby raczej bez
    > sensu, zwłaszcza jak się jeszcze wprowadza doładowanie silnika(czyli
    > celowo zwiększa ilość wpychanego do cylindrów powietrza).
    > A zawór EGR jak sama nazwa wskazuje służy do dawkowania do kolektora
    > dolotowego odpowiedniej ilości gazów wylotowych (czyli spalin) aby
    > zredukować ilość powstających tlenków azotu.
    Widzisz - w moim dieslu (2001) zaworowi EGR (wpuszczającemu spaliny do
    kolektora dolotowego) towarzyszy przepustnica w kolektorze (za turbo)
    dławiąca przepływ powietrza aby silnik zassał więcej spalin...

    > Gdyby diesle miały przepustnicę, to na przykład w moim staruszku nie
    > byłoby potrzeby montowania specjalnej pompy podciśnieniowej, tylko
    > podciśnienie byłoby brane z kolektora dolotowego (tak jak to w
    > benzynowcach zrobili). A katalizator i EGR ma.
    Pompę podciśnienia też mam na pokładzie - obsługuje: hamulce, sterownie
    turbosprężarką, EGR-em, przepustnicę i zawirowacze (?) w kanałach głowicy.

    Duże diesle - w ciężarówkach też mają coś na kształt przepustnicy -
    hamulec klapowy wspomagający hamowanie silnikiem.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 112. Data: 2011-11-13 19:07:28
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-11-13 18:37, nazgul pisze:

    > nie bardzo
    > czyli zamyka ale słabo.

    Silnik diesla z zamkniętą całkowicie przepustnicą działa tylko na
    wolnych obrotach - zero mocy i biała chmura z niespalonego ON...
    Przerabiałem :(

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 113. Data: 2011-11-13 19:11:16
    Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-11-10 19:35, MarcinJM pisze:

    > na 100% nie valeo, nie pamietam, ale jakos mi smierdzi magnetti marelli.
    > W zadnym (a rozebralem ok. 300-500 altkow nie spotkalem takiego
    > badziewia "co jest, kurwa, patyk od lodow w altku? skad... o kurwa, tu
    > same patyki")

    Fabrycznie?
    Bo może to dzieło lokalnych szpeców, co to kleją bloki silnika na silikon?

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 114. Data: 2011-11-13 20:45:28
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-13 19:05, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > Duże diesle - w ciężarówkach też mają coś na kształt przepustnicy -
    > hamulec klapowy wspomagający hamowanie silnikiem.

    Ale na wydechu.

    --
    Karolek

  • 115. Data: 2011-11-13 22:15:21
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    ale za to linka często się przełamuje przy zwrotnicy