  • 51. Data: 2010-11-12 16:10:40
    Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 11 Nov 2010 22:43:27 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I stracic na badania, na marce jak sie okaze za slaby ?

    Słyszałeś o współczynnikach bezpieczeństwa? Takie tam
    n=sigma_n/sigma?

    > A patrzyles ostatnio w silniki BMW ?
    > 523i, 528i,

    Oraz 353i, prawda? Z 550i też się zgodzisz?

    Jeszcze za czasów E39 300KM dawał V8 4.6l, a do 430KM E65
    potrzebował sześciolitrowego V12.

    > 525d ..

    A może 535d?

    Niech zgadnę, kolejny manewr optymalizujący produkcję:
    unifikacja?

    r.
    _____________

  • 52. Data: 2010-11-12 16:11:16
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Nov 2010 10:09:57 -0000, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Skoro "nie dzis", znaczy ze "kiedys" i "za moich czasow" Henry Ford na
    > przyklad stworzyl organizacje charytatywna i ani troche nie przejmowal sie
    > kosztami. Zachwyceni tym modelem biznesowym prezesi kolejnych koncernow
    > poszli w jego slady i od ust sobie odejmowali, zeby dac klientom.

    Heniek Ford nie miał takich środków, żeby bić się o każdego
    centa w taki sposób, jak to się dzieje dziś. Mógł za to sięgać
    (i robił to) po ,,nisko wiszące owoce'', takie jak produkcja
    seryjna, unifikacja, prostota konstrukcji czy ograniczona
    oferta. No chyba że czegoś nie wiem i za czasów Heńka Forda
    CAD/CAM, FEM aka MES, CFD, rapid prototyping i temu podobne były
    w powszechnym użyciu? Ale zaraz, zaraz. Heńkowi trzeba było
    kolorować rysunki techniczne, a ja tu o metodach, które
    potrzebowały nieistniejących ówcześnie mocy obliczeniowych?

    > Tyle, ze przecietna trzycylindrowa pierdziawka do miasta ma teraz tyle mocy,
    > co 6-cylindrowy krozownik szos sprzed kilku dekad.

    A nie o to właśnie chodzi?

    r.
    _____________

  • 53. Data: 2010-11-12 16:11:53
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Nov 2010 12:51:47 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Stal nie kosztuje az tak duzo, zeby sie pewnymi rzeczami przejmowac.
    > Zmmniejszysz grubosc korbowodu z powiedzmy 6mm na 5mm i ile
    > zaoszczedzisz - 50 gr ? Oczywiscie na milionie sztuk jest to juz spora
    > kwota, ale koszta testow, napraw czy dodatkowej kontroli moga byc
    > wieksze.

    Obudź się. Mamy XXIw, nie męczy się w labach milionów
    prototypów, bo to za dużo kosztuje, męczą się komputery. Po to
    są i robią to stosunkowo tanio.

    r.
    _____________

  • 54. Data: 2010-11-12 16:20:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 15:11:53 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Fri, 12 Nov 2010 12:51:47 +0100, J.F
    >
    > Obudź się. Mamy XXIw, nie męczy się w labach milionów
    > prototypów, bo to za dużo kosztuje, męczą się komputery. Po to
    > są i robią to stosunkowo tanio.

    No tak pisza, mniej lub bardziej jawnie, ale ile w tym prawdy ?

    Silniki w F1 niby juz tak czesto nie wybuchaja ..

    J.

  • 55. Data: 2010-11-12 17:26:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 15:10:40 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Thu, 11 Nov 2010 22:43:27 +0100, J.F
    >
    > Słyszałeś o współczynnikach bezpieczeństwa? Takie tam
    > n=sigma_n/sigma?

    Za to widzialem jak to w praktyce wyglada.
    Zbiornik cisnieniowy, a tu z obliczen wychodzi ze blaszka cos 0.5mm
    wystarczy. Obowiazkowy wspolczynnik bezpieczenstwa 1.6, ale to nadal
    tylko 0.8mm. Wiec dodajemy rezerwe na ewentualne ubytki wykonania -
    1mm, a co.
    Rezerwa na korozje i poznniejsze wzery tez uzasadniona - 1mm.
    Uff - minimalna grubosc wymagana 2.8mm, wiec z czystym sumieniem
    dajemy 6mm i wszyscy sa zadowoleni :-)

    > Oraz 353i, prawda? Z 550i też się zgodzisz?

    To punkt dla Ciebie, ale kupujesz takie 523 i sie dziwisz jak
    przychodzi do placenia OC czy podatku od pojemnosci :-)

    > A może 535d?
    > Niech zgadnę, kolejny manewr optymalizujący produkcję:
    > unifikacja?

    Ale jakos nie uturbili 2.0, tylko zdlawili 3.0, wola solidniejszy
    silnik dac :-)

    J.

  • 56. Data: 2010-11-12 17:37:23
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 12.11.2010 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > Rezerwa na korozje i poznniejsze wzery tez uzasadniona - 1mm.
    > Uff - minimalna grubosc wymagana 2.8mm, wiec z czystym sumieniem

    Przykład z dupy ;-> Zbiornik ciśnieniowy nie musi dobrze przyspieszać
    ani spalać mało paliwa.

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 57. Data: 2010-11-12 22:59:19
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > jeżeli nie duże pieniądze to kosztuje to warto wziąć.

    Dzięki. W pakiecie teraz jest to, więc się skusimy :)

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 58. Data: 2010-11-13 00:07:16
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Nov 2010 16:20:13 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Silniki w F1 niby juz tak czesto nie wybuchaja ..

    Rozwój silników F1 jest zamrożony od około pięciu lat. Można
    dokonać poprawek związanych z niezawodnością (i wszystkiego, co
    się da przy okazji przemycić) tylko za zgodą FIA.

    r.
    _____________

  • 59. Data: 2010-11-13 00:11:55
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Nov 2010 17:26:01 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Rezerwa na korozje i poznniejsze wzery tez uzasadniona - 1mm.
    > Uff - minimalna grubosc wymagana 2.8mm, wiec z czystym sumieniem
    > dajemy 6mm i wszyscy sa zadowoleni :-)

    O dlatego chińczycy wymietli ich z rynku? ;>

    > To punkt dla Ciebie, ale kupujesz takie 523 i sie dziwisz jak
    > przychodzi do placenia OC czy podatku od pojemnosci :-)

    Są kraje, gdzie płaci się od mocy. I to dla nich jest takie 523.

    > Ale jakos nie uturbili 2.0, tylko zdlawili 3.0, wola solidniejszy
    > silnik dac :-)

    A 520d o mocy ponad 180KM to pies? W sumie trochę dziwi, że nie
    dali 525d w oparciu o dwustukonnego czterocylindrowca, jak w
    123d, ale może chodziło o prestiż. Poczekamy na czterocylindrową
    siódemkę i trzycylindrową jedynkę -- już się odgrażali.

    r.
    _____________

  • 60. Data: 2010-11-13 01:14:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 23:11:55 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Fri, 12 Nov 2010 17:26:01 +0100, J.F
    > O dlatego chińczycy wymietli ich z rynku? ;>

    Nie. Albo maja sie dobrze, albo dawno temu padli, nie z chinskiego
    powodu.
    Porzadny przemyslowy zbiornik - chinski z cienszej blachy klient kupi
    tylko raz - potem powie ze to jakies g* i wiecej nawet nie bedzie
    probowal :-)

    > Są kraje, gdzie płaci się od mocy. I to dla nich jest takie 523.

    I w tych krajach (Niemcy) okazuje sie ze placi sie tez od pojemnosci.
    I klient klnie ze przeplaca, ze go oszukali i mogl sobie od razu 3l
    kupic,

    J.