  • 1. Data: 2010-11-11 00:53:58
    Temat: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Witam
    Wraz z żoną myślimy o zakupie tego modelu Skody.
    W salonie przekonują nas do silnika 1.2 TSI. Nie jestem specem od aut.
    Słyszałem, że turbiny często się psują.
    Znajomi polecają wersję silnika 1.4 - bez TSI. Podobno jednak ta wersja
    jest bardziej mułowata od 1.2 TSI.
    Jaka jest Wasza opinia?
    Mile widziane komentarze od użytkowników.

    Kolejne pytanie dotyczy przeglądów i kosztów części serwisowych.
    Jak się to kształtuje cenowo? Obecnie posiadamy Fiata Punto2.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 2. Data: 2010-11-11 06:34:33
    Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Negatyw

> [...]
    > często się psują. Znajomi polecają wersję silnika 1.4 - bez TSI. Podobno
    > jednak ta wersja jest bardziej mułowata od 1.2 TSI.

    Oczywiście 1.2 TSI i oczywiście wersja 105 KM, niewiele droższa. Nie wiem
    od kogo słyszałeś, że "turbiny często się psują", ale jeśli ktoś
    wyartykułuje taką bzdurę to zapytaj czy jemu się popsuła, a jeśli tak, to
    w jakim aucie i przy jakim przebiegu (udokumentowanym, a nie
    licznikowym). Jeśli będziesz eksploatował auto w poprawny sposób to jest
    niezwykle mała szansa, ze popsujesz turbinę zanim to auto sprzedasz.
    Zresztą nawet gdybyś miał kosmicznego pecha, to ewentualny koszt
    regeneracji turbiny (powiedzmy 1-2 tys.) to nie jest chyba powód do
    nieprzespanych nocy skoro auto kosztuje 50 tys.

    PS. Co Cię skłoniło do zakupu auta które wygląda jak pospawany samolot z
    toitoiem?

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2010-11-11 07:03:53
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Oczywiście 1.2 TSI i oczywiście wersja 105 KM, niewiele droższa.

    Myśleliśmy o 85KM. Czy to faktycznie aż taka różnica?

    > PS. Co Cię skłoniło do zakupu auta które wygląda jak pospawany samolot z
    > toitoiem?

    Cena/jakość i roczna dzidzia + wózek, rowerek itp...
    Bryła auta nam się bardzo podoba. Braliśmy jeszcze pod uwagę Fiata Doblo -
    ale to wielka niezgrabna krowa.
    Nie wiedziałem, że będę miał 2 w jednym!

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 4. Data: 2010-11-11 07:22:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Negatyw

    > Myśleliśmy o 85KM. Czy to faktycznie aż taka różnica?

    105 KM to nie jest dużo dla auta o tej masie. 85 KM to bardzo mało. Za 2
    tys. (3-4% dopłaty) dostajesz silnik mocniejszy o 1/4. Ja bym się nawet
    nie zastanawiał. ;-) Zresztą ta "inwestycja" powinna zwrócić się przy
    odsprzedaży, bo za kilka lat 85 KM będzie już w ogóle śmieszną
    wartością...

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-11-11 10:23:32
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    > begin Negatyw
    > PS. Co Cię skłoniło do zakupu auta które wygląda jak pospawany samolot z
    > toitoiem?
    >
    > --

    hehe dawno się tak nie uśmiałem.. ale porównaniie bardzo trafione.
    Chyba "dizajnerom" skody coś się w głowach porobiło żeby takiego
    karakana stworzyć. To nie tylko dotyczy Roomstera. Fabia też wygląda
    pokracznie..

    pozdr.

  • 6. Data: 2010-11-11 10:54:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 00:53:58 +0100, Negatyw wrote:
> [...]
    >Słyszałem, że turbiny często się psują.
    >Znajomi polecają wersję silnika 1.4 - bez TSI. Podobno jednak ta wersja

    A jest jeszcze inny wybor ? Tych nowoczesnych silnikow nie zagazujesz
    - choc nie wiem czy chcesz ..

    J.

  • 7. Data: 2010-11-11 11:00:48
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > jest bardziej mułowata od 1.2 TSI.
    > Jaka jest Wasza opinia?
    > Mile widziane komentarze od użytkowników.

    Generalnie kupuj najmocniejszy jaki mieści się w założonym budżecie. Z tych
    dwóch zdecydowanie TSI. Ewentualnie zwykłe 1,6, będzie bardziej elastyczny i
    nie będzie miał "turbo dziury" przy podobnym spalaniu. Mam w pracy Roomcajsa
    TDI 80 KM i zdecydowanie brakuje mu mocy. W miescie jeszcze jedzie ale na
    trasie jest kiepsko.

    Generalnie autko dosyć fajne. Tzn. szału nie ma ale jeździ się się dużo
    fajniej niż Kangoo, Doblo czy Berlingo. Roomster jest zdecydowanie bardziej
    osobowy.

    Fajnie i praktycznie zaprojektowane wnętrze, 3 osobne fotele, dowolnie
    ustawiane z tyłu, spory bagażnik, niska linia tylnych okiem (ważna dla
    dzieciaka w foteliku)

    > Kolejne pytanie dotyczy przeglądów i kosztów części serwisowych.
    > Jak się to kształtuje cenowo? Obecnie posiadamy Fiata Punto2.

    nie będziesz zawiedziony. Skoda i Fiat to chyba najtańsze auta w utrzymaniu
    pod względem kosztów serwisu. Zarówno ASO jak i późniejsych napraw. Roomster
    to Fabia kombi tyle że inaczej zabudowana więc dostępność i wybór części
    jest bardzo duży.

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 8. Data: 2010-11-11 11:36:36
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On 11 Nov 2010 05:34:33 GMT, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Oczywiście 1.2 TSI i oczywiście wersja 105 KM, niewiele droższa. Nie wiem
    > od kogo słyszałeś, że "turbiny często się psują",

    Ależ psują się. Jak ma się fistaszka zamiast mózgu i
    używa/serwisuje auto bez głowy.

    > Zresztą nawet gdybyś miał kosmicznego pecha, to ewentualny koszt
    > regeneracji turbiny (powiedzmy 1-2 tys.)

    Teraz to mu poradziłeś. Większość ,,renomowanych'' polskich firm
    regenerujących turbosprężarki wypuszcza takie dno, że lepiej te
    pieniądze dać na ,,diamenty Napieralskiego''.

    > PS. Co Cię skłoniło do zakupu auta które wygląda jak pospawany samolot z
    > toitoiem?

    Zapewne funkcjonalne wnętrze.

    r.
    _____________

  • 9. Data: 2010-11-11 12:04:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@W...gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest bardziej mułowata od 1.2 TSI.
    > Jaka jest Wasza opinia?
    > Mile widziane komentarze od użytkowników.

    czy naprawde w ofercie nie ma już normalnych silników, o "zwykłej mocy" z
    "normalnej pojemności"?

    Mała pojemność w stosunkowo ciężkim samochodzie wcale nie oznacza mniejszego
    zużycia paliwa.
    A zwiększona moc z małej pojemności to skrócenie żywotności silnika.

    Nie lepiej kupić normalnego 1,6 czy 1,8 mieć podobne spalanie przy tym samym
    sposobie jażdy, a przy okazji mniej wysilony silnik, brak turbiny oraz
    lepszą dynamike?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 10. Data: 2010-11-11 12:05:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Chyba "dizajnerom" skody coś się w głowach porobiło żeby takiego
    > karakana stworzyć. To nie tylko dotyczy Roomstera. Fabia też wygląda

    o gustach sie nie dyskutuje.
    Mnie tam rumster sie podoba i co mi zrobisz?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl