  • 1. Data: 2010-11-11 00:02:39
    Temat: padające łożyska w kole
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    Co może być przyczyną niezwykle szybkiego zużywania się łożyska (lewy
    przód)? Wymienione, przejechane 200 km i znowu zaczyna szumieć... Autko
    to 13-letni kompakt użytkowany codziennie na odcinku 40 km

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-11 01:38:31
    Temat: Re: padające łożyska w kole
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-11-11 00:02, M1SLQ pisze:
    > Co może być przyczyną niezwykle szybkiego zużywania się łożyska (lewy
    > przód)? Wymienione, przejechane 200 km i znowu zaczyna szumieć... Autko
    > to 13-letni kompakt użytkowany codziennie na odcinku 40 km

    Mechanik ?

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 3. Data: 2010-11-11 02:39:11
    Temat: Odp: padające łożyska w kole
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > przód)? Wymienione, przejechane 200 km i znowu zaczyna szumieć... Autko
    > to 13-letni kompakt użytkowany codziennie na odcinku 40 km

    Wydaje mi się, że odpowiedź będzie dostępna po tym, jak kolega przedstawi
    film
    z procesu nakładania łożyska na zwrotnicę, przez mechanika wyposażonego w
    młot :-)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 4. Data: 2010-11-11 08:53:01
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

> [...]
    > przedstawi
    > film
    > z procesu nakładania łożyska na zwrotnicę, przez mechanika

    A, dziękuję za sugestię! Zmienię mechanika.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-11-11 10:29:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > przód)? Wymienione, przejechane 200 km i znowu zaczyna szumieć... Autko
    > to 13-letni kompakt użytkowany codziennie na odcinku 40 km
    Powodów może być kilka:
    - kiepski mechanik, ksywa "Bez Młota Nie Robota" ;-)
    - najtańsze łożysko z chińskich zamienników (ale 200km to trochę mało
    nawet jak na tandetny zamiennik)
    - inne problemy mechaniczne (krzywa piasta, krzywa tarcza itp itd)
    dające łożysku w kość (chociaż po 200km to mało prawdopodobne)

    Maciek

  • 6. Data: 2010-11-11 10:35:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    No i oczywiście może być jeszcze splot tych niekorzystnych wydarzeń ;-)

    Maciek

  • 7. Data: 2010-11-11 10:40:34
    Od: Grejon <g...@g...pl>

> [...]
    > przód)? Wymienione, przejechane 200 km i znowu zaczyna szumieć... Autko
    > to 13-letni kompakt użytkowany codziennie na odcinku 40 km

    U mnie to był źle założony klocek albo zacisk hamulcowy. Klocek tarł o
    tarczę podczas jazdy i łożysko się przegrzało.

  • 8. Data: 2010-11-11 10:46:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 10:29:47 +0100, Maciek wrote:
    >Powodów może być kilka:
    >- kiepski mechanik, ksywa "Bez Młota Nie Robota" ;-)
    >- najtańsze łożysko z chińskich zamienników (ale 200km to trochę mało
    >nawet jak na tandetny zamiennik)

    Lozysko SKF ale "Made in Italy"

    J.

  • 9. Data: 2010-11-11 10:58:22
    Temat: Re: padajšce łożyska w kole
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 11 Lis, 10:46, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Lozysko SKF ale "Made in Italy"

    Znam te łożyska. Montowałem je w yarisie i wytrzymały 50kkm imho
    bardzo słabiutkie. Na dobre łożysko trzeba wyłożyć 150zł/szt - tak
    wynika z moich obserwacji.
    Prawda jest taka, że jak mechanik nie wie co to jest prasa i
    nap***dala młotkiem, to każde - nawet oryginał - Ci się szybko
    rozleci. Jeszce przy ściąganiu starego łożyska można (z tego co
    słyszałem) wykrzywić tak piastę, że to będzie powodem padu każdych
    następnych łożysk.

  • 10. Data: 2010-11-11 11:43:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 01:58:22 -0800 (PST), Mateusz wrote:
    >Znam te łożyska. Montowałem je w yarisie i wytrzymały 50kkm imho
    >bardzo słabiutkie. Na dobre łożysko trzeba wyłożyć 150zł/szt - tak
    >wynika z moich obserwacji.

    SKF nie ma tanszych cen na wloskie wyroby :-)

    >Prawda jest taka, że jak mechanik nie wie co to jest prasa i
    >nap***dala młotkiem, to każde - nawet oryginał - Ci się szybko
    >rozleci.

    Nieprawda. Mozna i mlotkiem zmontowac, tylko z czuciem i
    doswiadczeniem.

    Nawet jak prasa w warsztacie jest .. chce sie mechanikowi cala piaste
    odkrecic ?

    J.