  • 1. Data: 2010-11-11 00:02:02
    Temat: Re: autostrada - maksymalna długość odcinka prostego 2000m ?
    Od: "arek.pp" <a...@o...pl>

    On 10 Lis, 23:17, Bucz <n...@...pl> wrote:
    > czytam sobie na wikipedi:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada
    >
    > i pojawia sie tabelka:
    >
    > maksymalna d ugo odcinka prostego (m)
    > 2000
    > 1500 - tylko w granicach lub s siedztwie du ego miasta
    >
    > i jestem zdezorientowany bo od 3min nie przychodzi mi zadne racjonalne
    > wytlumaczenie tego warunku

    Przy projektowaniu dróg szybkiego ruchu unika się projektowania
    długich prostych z uwagi na "usypiające" działanie na kierowców -
    stosuje sie wielokilomerowe łuki i krzywe przejściowe - klotoidy. A że
    jest to parametr projektowy /normowy/, więc musi byc podany jakiś
    limit /tu: dolny/. Co do klasyfikacji dróg ze wzgl. na prędkość
    projektową, to podział ten determinuje m.in. parametry z podanej
    przez ciebie tabeli i ma niewiele wspólnego z bezpieczną prędkością,
    jaką moze poruszać się sprawny samochód z typowym kierowcą ( w
    zamysle: ta prędkosc ma byc bezpieczną dla byle łamagi...). W
    sąsiedztwie duzego miasta zazwyczaj sa trudności z wolnym terenem,
    więc standardy są obnizone.

  • 2. Data: 2010-11-11 04:49:32
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Nov 10, 6:02 pm, "arek.pp" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > zamysle: ta prędkosc ma byc bezpieczną dla byle łamagi...). W
    > sąsiedztwie duzego miasta zazwyczaj sa trudności z wolnym terenem,

    Amerykanskie autostrady szczegolnie w zachodnich stanach USA potrafia
    byc proste przez kilkadziesat kilometrow. Faktycznie dziala usypiajaco
    choc nie widzialem aby byly jakies zatrwazajace statystyki
    wypdakowosci. chyba bardziej brak frajdy w czasie jazdy.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 3. Data: 2010-11-11 10:05:34
    Od: "arek.pp" <a...@o...pl>

    On 11 Lis, 04:49, JAM <j...@y...com> wrote:

> [...]
    > choc nie widzialem aby byly jakies zatrwazajace statystyki
    > wypdakowosci. chyba bardziej brak frajdy w czasie jazdy.

    Pewno jak z wiekszością narzuconych norm i standardów...ktoś zrobił
    ekspertyzę, minister zatwierdził....
    To tak samo jak z ograniczeniem prędkości na drogach /szczególnie
    obszar zabud./ - milony jezdzą o wiele szybciej, a tylko "promil
    promila" miał wskutek tego kolizję/wypadek...

  • 4. Data: 2010-11-11 11:46:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 01:05:34 -0800 (PST), arek.pp wrote:
> [...]

    No ale patrzac na filmiki Ohio ST, to lubia ci amerykance wjechac w
    zaparkowany na poboczu radiowoz.
    Choc u nas lubia wjechac w zaparkowany na poboczu stragan, wiec w
    sumie na jedno wychodzi :-)

> [...]
    >obszar zabud./ - milony jezdzą o wiele szybciej, a tylko "promil
    >promila" miał wskutek tego kolizję/wypadek...

    No ale znasz argumentacje - pieszy uderzony 50km/h z reguly przezywa.

    J.

  • 5. Data: 2010-11-11 12:19:49
    Temat: Re: autostrada - maksymalna długo ć odcinka prostego 2000m ?
    Od: "arek.pp" <a...@o...pl>

    On 11 Lis, 11:46, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale znasz argumentacje - pieszy uderzony 50km/h z reguly przezywa.

    Wiadomo... Tzn gdy hamujesz z 50tki i uderzenie jest potem, chociaz
    pewno bywaja i przypadki ocaleń przy spotakaniu z maską rozpędzoną do
    50 tki.
    Przypuszczam, że gdyby była dopuszczalna predkosc na szosach np 70 km/
    h, i gdyby samochody miały blokady "70 km/h max" - to ocaliłoby by to
    wiekszosc istnien ludzkich.
    Ale przeciez to utopia....

  • 6. Data: 2010-11-11 12:49:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 03:19:49 -0800 (PST), arek.pp wrote:
> [...]
    >Przypuszczam, że gdyby była dopuszczalna predkosc na szosach np 70 km/
    >h, i gdyby samochody miały blokady "70 km/h max" - to ocaliłoby by to

    Dla ciebie utopia, a Szwedzi to wprowadza :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-11-11 13:37:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "arek.pp" <a...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >Przypuszczam, że gdyby była dopuszczalna predkosc na szosach np 70 km/
    >h, i gdyby samochody miały blokady "70 km/h max" - to ocaliłoby by to
    >wiekszosc istnien ludzkich.

    A przy 10 km/h tylko by się otrzepali i poszli dalej.
    Przy 1 km/h nawet by się nie musieli otrzepywać.

    >Ale przeciez to utopia....

    Dokładnie tak.

  • 8. Data: 2010-11-11 16:28:07
    Temat: Re: autostrada - maksymalna długość odcinka prost=?ISO-8859-2?Q?ego_2000m_=3F?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    JAM wrote:

> [...]
    > choc nie widzialem aby byly jakies zatrwazajace statystyki
    > wypdakowosci. chyba bardziej brak frajdy w czasie jazdy.

    Bo były budowane przed tymi analizami, a dokładniej - to właśnie
    sytuacje na tych długich prostych dały do myślenia.

    Teraz w stanach już się buduje też z łukami.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2010-11-15 15:58:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-11 12:19, arek.pp pisze:

    > Przypuszczam, że gdyby była dopuszczalna predkosc na szosach np 70 km/
    > h, i gdyby samochody miały blokady "70 km/h max" - to ocaliłoby by to
    > wiekszosc istnien ludzkich.
    > Ale przeciez to utopia....

    Nie wiem co nazywasz utopią - wprowadzenie takich blokad (racze niezbyt
    wielki problem) czy to, ile istnień ocalą (kwestia dyskusyjna)?

  • 10. Data: 2010-11-15 18:09:43
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-15 15:58:43 +0100, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> said:

    > Nie wiem co nazywasz utopią - wprowadzenie takich blokad (racze niezbyt
    > wielki problem) czy to, ile istnień ocalą (kwestia dyskusyjna)?

    Ograniczenie prędkości maksymalnej do 70 km/h ocali bazylion istnień ludzkich.
    Ograniczenie prędkości maksymalnej do 50 km/h ocali 2 bazyliony istnień
    ludzkich.
    Ograniczenie prędkości maksymalnej do 30 km/h ocali 8 bazylionów
    istnień ludzkich.
    Ograniczenie prędkości maksymalnej do 5 km/h ocali tysiąc bazylionów
    istnień ludzkich.
    Ograniczenie prędkości maksymalnej do minus 3 km/h naprodukuje bazylion
    istnień ludzkich.
    itd...

    --
    Bydlę