  • 31. Data: 2015-09-04 22:30:39
    Temat: Re: Silniczek
    Od: TotArt <o...@g...com>

    W dniu 2015-09-03 o 09:06, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    oglegroups.com...

    > http://www.microkinetics.com/index.php?page=cnclathe
    > Nawet prawie fachowa, nie jakaś tam fantazja z hackadaya :-)

    No właśnie, czy ktokolwiek widział tokarkę stołową z porządnymi serwami
    (dokładność 0.001mm)?

    Bo w tym gabarycie jedyne, co znajduję to lipne krokowce, które niezbyt
    nadają się do obróbki metali.

    TotArt

  • 32. Data: 2015-09-05 12:42:55
    Od: 4...@g...com

    Na Ziemi nikt nie widzial. Moze gdzies w odleglej galaktyce..... .

  • 33. Data: 2015-09-06 18:50:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 września 2015 22:30:43 UTC+2 użytkownik TotArt napisał:

    > No właśnie, czy ktokolwiek widział tokarkę stołową z porządnymi serwami
    > (dokładność 0.001mm)?
    >
    > Bo w tym gabarycie jedyne, co znajduję to lipne krokowce, które niezbyt
    > nadają się do obróbki metali.

    Krokowce wychodzą z mody, choć nie wierzę że krokowce się nie nadają do posuwów w
    tokarce. Serwosilniki są trudniejsze do programowania, ale w dzisiejszych czasach to
    nie stanowi żadnej przeszkody, więc najważniejszym czynnikiem jest cena. Po prostu,
    szukasz w segmencie zabawek, to i znajdujesz zabawki. Zastosowanie krokowca jest
    tańsze, więc tam mają rację bytu, ale jak serwa stanieją to i trafią do zabawek.

    Mała stołowa tokarka wysokiej klasy wcale nie będzie dużo tańsza od dużej. Kup sobie
    jakieś branżowe czasopismo, tam jest reklam jak psów. Ja jestem nie z tej bajki, więc
    niczego nie doradzę, ale ostatnio oglądałem małe obrabiarki z niemieckiej firmy MDA
    Precision. Wyglądały fachowo. 15 tysięcy dolców.

  • 34. Data: 2015-09-06 20:10:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2015 09:50:29 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Krokowce wychodzą z mody, choć nie wierzę że krokowce się nie nadają do posuwów w
    tokarce.

    A kiedys byly w modzie w tokarkach ?
    No chyba ze takich ... troche jakby zabawkowych :-)

> [...]
    > znajdujesz zabawki. Zastosowanie krokowca jest tańsze, więc tam
    > mają rację bytu, ale jak serwa stanieją to i trafią do zabawek.

    A kto podawal przyklad serw w drukarce za 200$ ... czy nawet za $99 ?

    P.S. Modelarskie serwa to chyba od 30zl. No ale to troche inna klasa.

    J.

  • 35. Data: 2015-09-06 22:09:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-09-06 o 20:10, J.F. pisze:
    > P.S. Modelarskie serwa to chyba od 30zl. No ale to troche inna klasa. J.

    Nawet od 10 zł.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16257__Ho
    bbyKing_8482_HK15178_Analog_Servo_10g_1_4kg_0_09s.ht
    ml

    Robert

  • 36. Data: 2015-09-06 22:57:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Skoro tobie trzeba dodatkowo, to już Ci tłumaczę. Drukarki produkuje się w milionach
    egzemplarzy na jeden model, a rozwiązania techniczne powtarzają się te same w wielu
    modelach. Tam jest ogromny budżet na rozwój, tam krokowce zostały wyparte już dawno.
    Modelarstwo idzie tą samą drogą. Motoryzacja też. Sprzęt laboratoryjny zaczyna. To są
    obszary zastosowań masowych, albo wielkoseryjnych, gdzie jest dużo czasu i pieniędzy
    na rozwój produktu i duże potencjalne oszczędności z wprowadzania nowych rozwiązań. W
    piwnicy mam Spykee Robota (czyli zabawka), jak będę miał za dużo czasu to sprawdzę
    jakie ma silniki.

  • 37. Data: 2015-09-07 09:13:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2015 13:57:19 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    > ogromny budżet na rozwój, tam krokowce zostały wyparte już dawno.
    > Modelarstwo idzie tą samą drogą. Motoryzacja też.

    W modelarstwie akurat serwa byly "od zawsze".
    W motoryzacji ... jak 30 lat temu silniczek krokowy do gaznika
    wstawili, tak chyba nadal jest krokowy.

> [...]
    > wielkoseryjnych, gdzie jest dużo czasu i pieniędzy na rozwój
    > produktu i duże potencjalne oszczędności z wprowadzania nowych

    Nie zawsze decyduja pieniadze, czasem sa potrzebne odpowiednie
    wlasciwosci.

    J.

  • 38. Data: 2015-09-07 12:17:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 września 2015 09:13:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > W modelarstwie akurat serwa byly "od zawsze".

    Krokowce też były od zawsze. Wczesne serwosilniczki miały marną precyzję, a krokowce
    ją oferowały na wysokim poziomie. Jedno i drugie trzyma się nieźle, ale w krokowcach
    już od dawna nie ma czego poprawiać, a w serwach masz od lat stały postęp
    jednocześnie w koszcie, prostocie i parametrach użytkowych.

    > W motoryzacji ... jak 30 lat temu silniczek krokowy do gaznika
    > wstawili, tak chyba nadal jest krokowy.

    W samochodzie jest trochę więcej silniczków niż tylko ten na przepustnicy.

    > Nie zawsze decyduja pieniadze, czasem sa potrzebne odpowiednie
    > wlasciwosci.

    No pewnie. Jak chcesz mieć właściwości, ale się uprzesz na krokowca (choćby z powodu
    braku czasu na dopracowanie sterowania), to też masz wybór, na przykład megatorque.
    Drogie, ale skoro nie decydują pieniądze...

  • 39. Data: 2015-09-07 12:49:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-09-07 o 12:17, Konrad Anikiel pisze:
    > Jak chcesz mieć właściwości, ale się uprzesz na krokowca (choćby z powodu braku
    czasu na dopracowanie sterowania)
    I do krokowca potrzeba sterownika i do serwa. Od strony sterownika
    sterowanie jest takie same.

    Robert

  • 40. Data: 2015-09-07 13:01:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości
    >I do krokowca potrzeba sterownika i do serwa. Od strony sterownika
    >sterowanie jest takie same.

    Tzn - calkiem inne. Zupelnie inny sterownik.
    Ale ciagle sterownik, wiec koszt podobny :-)

    Chyba, ze masz na mysli to co wyzej, co steruje sterownikiem silnika.
    Tam faktycznie moze byc juz podobnie ...

    J.