-
91. Data: 2015-09-11 15:25:32
Temat: Re: Silniczek
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6a9e110f-dcbc-4e1e-bc79-4380f0c6e04c@go
oglegroups.com...
W dniu piątek, 11 września 2015 13:32:12 UTC+2 użytkownik J.F.
napisał:
>> >Słowo honoru, nie słyszałem o żadnym Bresenhamie,
>> >myślę że na świecie są miliony ludzi którzy robią to tak samo nie
>> >znając tego nazwiska. Ale dobra, jakoś to musieli nazwać.
>
>> A kolko potrafisz namalowac na ekranie, czy tam wyfrezowac na
>> frezarce ?
>> Tzn policzyc wspolrzedne kolejnych punktow.
>> Jakich funkcji do tego potrzebujesz ?
>W ramach zabawy napisałem prostą gierkę, coś w rodzaju atari tenisa w
>trybie tekstowym. Rozdzielczość 40x25, niemniej jednak piłka musiała
>się wyświetlać w pozycjach przez które przechodziła jej >trajektoria,
>zazwyczaj nie przez środek. Procesor 6502 nie ma ułamków, więc trzeba
>było sobie radzić bez. Ale moja piłeczka latała tylko po prostych,
>choć pod różnymi kątami.
No, ja tez pisalem podobne, ale katow przewidzialem tylko kilka - tak,
zeby sie prosto przeliczalo i rysowalo :-)
Bresenham dla kolka jest ladny, tylko dobrego opisu nie widze
http://onlinemca.com/mca_course/kurukshetra_universi
ty/semester5/computergraphics/bresenham_circle_algor
ithm.php
Istota jest w dwoch ostatnich linijkach.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Bresenhama
tu sie trzeba przedrzec przez niepotrzebnie duzo matematyki.
http://rosettacode.org/wiki/Bitmap/Midpoint_circle_a
lgorithm
Zobacz w Adzie i C - chyba najczytelniejsze. Java tez wyglada
przejrzyscie.
Sinusy, cosinusy - po co to komu. Tu jest tylko dodawanie i
odejmowanie :-)
A wracajac do tenisa ... pierwszy elektroniczny wygladal tak
https://www.youtube.com/watch?v=I09cRuP3FEA
https://en.wikipedia.org/wiki/Tennis_for_Two
J.