  • 101. Data: 2014-06-30 21:52:25
    Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-06-30 09:39, WW pisze:

    > To usuniecie opóźnienia przepisów w stosunku do życia.
    > Polska nie kończy się na Warszawie, czy innych wielkich miastach. W
    > pozostałej części Polski, nazwijmy ją dla uproszczenia "Polska B", małe
    > skuterki i motorki to bardzo dobry i tani sposób komunikacji. Tym
    > bardziej, że pojawiło się sporo tanich, używanych skuterków z zachodu.
    > 50 ccm to nieco za mało a 125 ccm całkowicie wystarczy na dojazd na
    > zakupy do sklepu.
    > Ja jestem za.

    Też jestem 'za' wierząc, że większość jednak jest w miarę rozsądna i
    jeśli nie umie, to nie będzie ujeżdżać. A jak będzie ujeżdżać, to w
    granicach własnych możliwości (reszta wyeliminuje się sama, ewentualnie
    pociągnie za sobą niestety pasażerów).
    Natomiast - na zakupy 'w Polsce B' jak najbardziej wystarczająco nadaje
    się 50 ccm, jednak 125 ccm rozwijające ponad 100 km/h to już troszkę
    inna - nomen-omen - szkoła jazdy (zakręt przy 50 km/h to 'trochę' co
    innego, niż ten sam zakręt przy 90 km/h).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 102. Data: 2014-06-30 21:59:54
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-06-30 11:50, r...@k...pl pisze:

    > Super :). Co więc polecacie fajnego i w jakiej cenie są takie 2 kółka? :)

    Jakikolwiek markowy (nie chiński).
    Lepiej, jakby miał duże koła.
    Np. Piaggio Liberty, albo Aprilia Scarabeo, Kymco City, może Yamaha X-max.
    Idzie kupić od 3-4 kzł - ale trzeba mieć świadomość, że sprowadzane
    sprzęty w tej cenie pochodzą wyłącznie ze szrotów we Włoszech i Francji.
    Nie oznacza to automatycznie, że stan jest beznadziejny, ale trzeba
    dobrze sprawdzić.

    Pozdr,

  • 103. Data: 2014-06-30 22:10:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-06-30 21:06, Maciek wrote:

    > Nie dostanie prawa jazdy, jesli kompletnie nie bedzie panowal nad maszyna.
    > A kto takiemu zabroni wyjechac na droge, jesli wlasnego rozumu mu nie
    > starczy?

    Ten sam co zabroni mu skręcać na zielonej strzałce na ręcznym? Daj
    spokój - po egzaminie to wiesz _mniej_więcej_ jak jechać po prostej, z
    umiarkowaną prędkością. Jeśli coś cie powstrzymuje od zabicia się, to
    nie umiejetności (których nie masz) a zdrowy rozsądek. I tak samo jest
    ze 125 - nikt nie rodzi się z kierownicą w rękach, więc na początku
    gówno umiesz - i tylko od ciebie zalezy co z tym zrobic - dokładnie tak
    jak po prawku na B. Jak zaraz po prawku spróbujesz normalnie (czyli tak
    jak to przyjęte w Polsce) jeździc, to z dużym prawdopodobieństwem
    zaliczysz dzwona - podobnie jak z pierwszym razem na motorze (byle
    jakim) - niezależnie z prawkiem A czy bez. Ba 50 też da się zabić.
    Rowerem też. Na nartach również. W kajaku można się utopić. Pod
    prysznicem poślizgnąć, solniczką udławić;) Wymieniać dalej?

    Shrek.

  • 104. Data: 2014-06-30 22:12:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-06-30 21:32, WOJO pisze:
    > Ciekawe dlaczego ITD rozstawia przenośne wagi... :)
    > Konsekwencje takiego zachowania mogą być różne, w zależności od
    > zdarzenia na drodze.
    > Czy wg Ciebie służby są tak tępe, że nie potrafią zsumować masy
    > przyczepy i ładunku?
    > I wg Ciebie taki przeładowany zestaw wciąż łapie się pod uprawnienia?

    Zdecydowanie tak.
    Uprawnienia dotyczą DMC zestawu, a to określone jest w DR pojazdów.

    Dlatego właśnie choćbyś o 5kg przekroczył 3.5t dla kategorii B, to nagle
    jedziesz na dokładnie tych samych zasadach jeśli nigdy nie miałbyś prawa
    jazdy - czyli bez uprawnień.
    I bez znaczenia są masy rzeczywiste, że przyczepy puste czy to że
    bezpieczniej jechać zestawem 2200+1500 niż 1500+1500.
    W razie spowodowania jakiejkolwiek szkody, Twojemu ubezpieczycielowi
    przysługuje np. z automatu regres ubezpieczeniowy.

    Policja z reguły się nie czepia, ale ubezpieczyciel jak się połapie, to
    regresu raczej nie uda się uniknąć.

    Z kolei przeładowanie zestawu (czy inne niedopasowania mas) to w
    najbardziej skrajnych przypadkach mandat do 500zł i tyle.
    Zresztą żeby przeładowanie wyszło na wadze, przy przyczepie
    jednoosiowej, to przeładowanie musiałoby być naprawdę duże.

  • 105. Data: 2014-06-30 22:28:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-06-30 21:11, Użytkownik J.F. napisał:

    > No to co - bedzie hamowal jak przyczepa jest w osi ?

    Jak zaczyna latać jak na filmie to już za późno.
    Tu trzeba było zdjąć nogę z gazu. Wcześniej.

    No właśnie.

    Pozdrawiam

  • 106. Data: 2014-06-30 22:29:23
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-06-30 09:16, Maciek pisze:

    > Problem polega na tym, ze niektorzy odkryja to dopiero po wyjechaniu na
    > publiczna droge.

    Odbiegając nieco od adremu, ale jednak w temacie: ja na publiczną drogę
    (po legalnym kursie na PJ kat. A) wyjechałem po raz pierwszy dopiero na
    egzaminie :D
    Po prostu WSKi w ośrodku szkolenia nie miały m.in. kierunków. Jakiż
    byłem zdziwiony, że Mińsk ma 3, a nie cztery biegi (zdziwienie nastąpiło
    podczas nieudanej zmiany z 3 na 4 :) ). Zdałem za pierwszym razem bez
    żadnego problemu.
    Od czasu zdobycia uprawnień do wyjazdu własnym pojazdem upłynęło 20 lat!
    I jakoś daję radę, a nawet muszę powiedzieć, że wciąż sprawia mi to
    niesamowitą frajdę. Wszystko zależy od chęci i świadomości.

    Pozdr,

  • 107. Data: 2014-06-30 22:32:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-06-30 22:12, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >
    > Dlatego właśnie choćbyś o 5kg przekroczył 3.5t dla kategorii B, to nagle
    > jedziesz na dokładnie tych samych zasadach jeśli nigdy nie miałbyś prawa

    Brednie.
    W pewnych przypadkach na B możesz jechać zestawem powyżej 4T.
    Poczytaj może najpierw przepisy.

    Pozdrawiam

  • 108. Data: 2014-06-30 22:36:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-06-30 12:33, Użytkownik Maciek napisał:

    > Nie ma to jak ferowac wyroki na podstawie badania przez Usenet.

    Jakiego badania, z twojego tekstu wynika że pomimo że cztero
    kołowce nie sprawiały ci problemu niezależnie od wielkości
    to motocykl już tak. I do tego przyznałeś że chodziło o
    zwykłe 125.

    Pozdrawiam

  • 109. Data: 2014-06-30 22:43:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-06-30 18:59, Użytkownik Shrek napisał:

    > I na rowerach i na nartach i na kajakach i na skuterkach - to Polacy,
    > którzy jak wiadomo znają się jak żadna nacja na drogownictwie. A w
    > USAiach się nie znają i nie wiedzą, że się nie da, to i dzięki tatusiom
    > samochodem nauczą się jeżdzić:P

    Jak byłem dzieciakiem to rodzić mógł mnie uczyć jeździć w swoim
    samochodzie na drodze publicznej "o małym natężeniu ruchu".
    Bez instruktora i niebieskiego znaczka na dachu.
    I to u nas a nie w USA czy innym zgniłym zachodzie.

    Pozdrawiam

  • 110. Data: 2014-06-30 23:23:59
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 30.06.2014 Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał/a:

    > Och, znaczy w wyścigach motocyklowych startują tylko tacy bez
    > doświadczenia -

    No jak nie, jak tak, ten naprzykład co teraz kopie d... starym ma
    zaledwie 21 lat, to skąd ma mieć doświadczenie? ;)

    > całe pół dupy zwieszają z motocykla byle go bliżej pionu
    > utrzymać...

    To stare dzieje, młody złazi prawie cały i reszta (głównie ta bardziej
    doświadczona) się dopiero uczy tak jeździć.

    > Pytanie za pińć złotych dla mistrzów motocykla po kursach - a skręt
    > ślizgiem przedniego koła to kiedyś robiliście?

    Eghm.. motórem na asfalcie, to być nie może. Znaczy może, ale raczej
    nie zostanie się kołami do dołu po takim skręcie.

    --
    kakmaratgmaildotcom