  • 1. Data: 2014-06-27 20:19:56
    Temat: Toyota Verso - Leasing SmartPlan
    Od: tyran <t...@o...pl>

    Witam

    Potrzebuję auto 7 osobowe. Wybór padł na Verso 1.8 benzyna (byłem
    również dzisiaj w salonie Mazdy pytać o 5tke, ale już ich nie mają i nie
    będą mieć). Chciałbym automatyczna skrzynię biegów.
    Pierwsze pytanie odnośnie skrzyni CVT w Verso: dobre to to, warto
    dopłacić te 5tyś by mieć ten automat?

    Drugie pytanie odnośnie nowego sposobu finansowania auta. Dowiedzieliśmy
    się, że przy kwocie startowej 10%, toyota oferuje niskie raty leasingu
    (w granicach 700-900netto) na 3lata. Po tym czasie powinna nastąpić
    wymiana auta na kolejne nowe, ze względu na wysoką wartość wykupienia
    auta. W kwocie tej jest oczywiście pełny serwis i naprawa (mówię tu o
    np. wymianie opon czy ewentualnych naprawach eksploatacyjnych (wymiana
    olejów, klocków, itp)). Jak nas poinformowano w salonie, to popularny
    sposób finansowania aut na zachodzie, bierzemy auto wpłacając "niską"
    kwotę startową (około 10% ~9tyś), po czym przez 3lata płacimy miesięczny
    "abonament", ostatecznie auto oddajemy i bierzemy kolejne.
    Opcja z pewnością nie jest dla biednych, auto nie będzie nasze, my je
    pożyczamy płacąc dość sporo miesięcznie, jednak kwota jest do
    zaakceptowania IMO.
    Pytanie czy ktoś to już przerabiał i co można powiedzieć o tym?

    --
    tyran

  • 2. Data: 2014-06-28 00:21:29
    Temat: Re: Toyota Verso - Leasing SmartPlan
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2014-06-27 20:19, tyran pisze:

> [...]
    > zaakceptowania IMO.
    > Pytanie czy ktoś to już przerabiał i co można powiedzieć o tym?

    Dużo osób leasinguje samochody i każdy ma swoje zdanie na ten temat.
    Zwróciłbym Ci uwagę na to co zawiera rata; w szczególności jaki jest
    zakres serwisowania, opłaty za nadprzebieg oraz jakie są warunki
    ubezpieczenia. To ostatnie jest szczególnie ważne bo przy szkodzie
    całkowitej pokrywasz ewentualne straty leasingodawcy, podobnie jest przy
    kradzieży.

    Jeżeli prowadzisz DG lub zarabiasz na umowach cywilno prawnych (tzw.
    "brak zdolności kredytowej") to jeszcze może to mieć sens. W innym
    wypadku będzie to kaprys :-)