  • 91. Data: 2014-06-30 20:42:31
    Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-06-30 11:34, J.F. pisze:
    > Jak przyczepa juz z boku, i zaczniemy hamowac ... to zacznie samochod
    > wypychac w rozne strony ...

    Hamować (zwolnić) należało po prostu wtedy jak przyczepą zaczęło bujać
    na boki.
    Potem jak już przyczepa zaczęła chodzić na boki to też by nie
    przeszkodziło - na pewno by zmniejszyło siłę bujającą.

    Każdy taki zestaw w zależności od stanu i konstrukcji przyczepy i tego
    co się wiezie ma jakąś swoją prędkość przy której zaczyna się bujać na
    lewo i prawo.
    Ta prędkość jest w miarę stała i po prostu należy jechać wolniej.

    A że niestety w małej, lawecie w kiepskim stanie, załadowanej ciężkim
    autem to będzie np. 70km/h no to niestety - trzeba jechać wolniej.

    A tu widać że gość na ekspresówce pewnie kombinował pojechać szybciej
    powyżej prędkości bujania, no to zrobił sobie... most Tacoma :)

    > Tak czy inaczej - opanowania tego na kursie nie ucza :-)

    A kto wie... Może i w programie jest że jak buja, to trzeba zwolnić?

  • 92. Data: 2014-06-30 20:45:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jun 2014 19:38:50 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Nie. Nie wyraziłeś się jaśniej. Z jednej strony widzisz, że ci, którzy
    > mają prawko - i tak nie są asami, a z drugiej chcesz wymagać, żeby ci
    > nowi też szli tą drogą, bo inaczej "przecież sami się nie nauczą".

    Nie, ja nie mowilem o umiejetnosciach, tylko o odpowiedzialnosci.

    Jezeli ktos ma B, jezdzi i zyje, to ogolnie znaczy, ze zasady poruszania
    sie po drogach opanowal. Jezeli przeholuje z fantazja, to moze stracic
    prawko, ale to w ogole nie nalezy do tematu.

    Jesli idzie o motocykle, to taki osobnik powinien po prostu nauczyc sie
    technicznej strony prowadzenia motocykla i poligonem doswiadczalnym nie
    powinna byc publiczna droga, bo to moze sie zle skonczyc dla osob
    postronnych. A przy braku odpowiedzialnosci moze sie okazac, ze jeden z
    drugim beda przy zerowych umiejetnosciach wariowac wlasnie na publicznych
    drogach.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 93. Data: 2014-06-30 20:48:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-06-29 21:34, WOJO pisze:
    > Ależ jak najbardziej dotyczące, bo potem taki jeden z drugim porywa się
    > tonowym pojazdem na dwa razy cięższą lawetę i mamy:
    > http://www.youtube.com/watch?v=klwaZrDkrpg
    > :)

    Uprawnienia są tak długo jak suma DMC w dowodzie nie przekracza 3.5t :-)

    Tak swoją drogą holowanie samochodem który ma 2600kg DMC nawet pustej
    przyczepy która ma 1000kg DMC grozi naprawdę poważnymi konsekwencjami
    (bo właśnie jest to jazda bez uprawnień).

    Natomiast jak w dowodzie holownik ma 1800kg, a przyczepa 1500kg, to
    choćbyś na tą przyczepę załadował 3t, to uprawnienia jak najbardziej są,
    a konsekwencje jazdy takim przeładowanym zestawem,w praktyce żadne
    (zerowa wykrywalność).

  • 94. Data: 2014-06-30 20:49:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jun 2014 17:18:05 +0200, Marcin N napisał(a):

    > No to z czym masz problem?
    > Myślisz, że ludzie niczego nie potrafią nauczyć się bez CERTYFIKOWANEGO
    > PAŃSTWOWEGO INSTRUKTORA?
    > Na nartach jeździsz? Nauczyłeś się? Tu też chcesz wydawać prawa jazdy,
    > bo ludzie się pozabijają?

    Troche sie uproscilo, ale trudno jest sie nauczyc jazdy na nartach bez
    instruktora. Moze byc bez papierow, moze byc amatorski, ale wiedza
    przydatna. Z ksiazki trudno sie to robi.

    Podobnie snowboard.

    J.

  • 95. Data: 2014-06-30 20:53:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello Dariusz,
    >
    > Monday, June 30, 2014, 6:40:59 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jestem miszcz motocykla bez kursa ale Junakiem 40 lat temu jechałem ;)
    > I jak sobie przypomnę, to mam wrażenie małej realności takiego
    > manewra. Raczej bym nie podołał :(

    Nie każda geometria jednośladu to umożliwia - z motocykli to głównie
    żużlowe i część zdecydowanie terenowych. Warunki - duży kąt skrętu
    kierownicy, szeroka kierownica (siły na kierownicy przy tej zabawie są
    spore), ostry kat sterów (znaczy mały moment prostujący).

    Na rowerze też dalece nie każdym się to daje zrobić - większość rowerów
    o łagodnych kątach nie pozwoli na tę sztuczkę, albo w ślizg koła nie da
    się wprowadzić albo nie da się takiego ślizgu opanować.

    Z rowerów świetnie do tego się nadających wymienić mogę Wigry 3 - te na
    24 calowych kołach.

    --
    Darek

  • 96. Data: 2014-06-30 20:57:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-06-30 11:09, Jarek Pudelko pisze:

    > Moze nie jezdze dziesiatek tysiecy rocznie na moto ale nie wiem czy
    > zdecydowalbym sie polozyc motocykl... No chyba, ze musialbym przejechac
    > pod naczepa tira i pojechac dalej :)

    Przypomina mi się takie amerykańskie "Ale Urwał" gdzie kierowcy
    ślizgających się samochodów postanawiali wyskakiwać z nich w biegu i
    próbowali zatrzymywać butami ;)

  • 97. Data: 2014-06-30 21:04:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-06-30 20:45, Maciek wrote:
> [...]
    >
    > A przy braku odpowiedzialnosci moze sie okazac, ze jeden z
    > drugim beda przy zerowych umiejetnosciach wariowac wlasnie na publicznych

    Czyli dokładnie tak samo jak posiadacz PJ po kursie.

    Shrek.

  • 98. Data: 2014-06-30 21:06:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jun 2014 21:04:48 +0200, Shrek napisał(a):

    > Czyli dokładnie tak samo jak posiadacz PJ po kursie.

    Nie dostanie prawa jazdy, jesli kompletnie nie bedzie panowal nad maszyna.
    A kto takiemu zabroni wyjechac na droge, jesli wlasnego rozumu mu nie
    starczy?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 99. Data: 2014-06-30 21:11:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jun 2014 12:33:05 +0200, RadoslawF napisał(a):
    > Jak przyczepa jest już nie w osi to po ptokach.

    No to co - bedzie hamowal jak przyczepa jest w osi ?

    > Na kursie mówią co się dzieje jak przyczepa zacznie latać i co

    Mowia ?

    > zrobić aby do tego nie dopuścić.

    Jechac 70, a nawet wolniej ?

    J.

  • 100. Data: 2014-06-30 21:32:47
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > konsekwencje jazdy takim przeładowanym zestawem,w praktyce żadne (zerowa
    Ciekawe dlaczego ITD rozstawia przenośne wagi... :)
    Konsekwencje takiego zachowania mogą być różne, w zależności od zdarzenia na
    drodze.
    Czy wg Ciebie służby są tak tępe, że nie potrafią zsumować masy przyczepy i
    ładunku?
    I wg Ciebie taki przeładowany zestaw wciąż łapie się pod uprawnienia?
    Kwestię zdrowego rozsądku kierownika takiego przeładowanego zestawu pomijam
    z przyczyn oczywistych...
    Pozdrawiam.
    WOJO