  • 1. Data: 2014-06-28 15:16:16
    Temat: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
    Od: u...@w...pl

    Witam

    Samochod Daihatsu Sirion 2005 r. Silnik 1kr-fe 1.0 69KM 3cyl, uzywany tez np w C1,
    P107, Yariskach, Aygo. Spalanie prawie 8l/100 km.

    Podpialem sie z kompem + elm327 BT i:
    * brak bledow silnika
    * parametr long term fuel trim = -20..-30% na jalowym
    * obie sondy sprawne
    * wszystkie 3 swiece czarne
    * bagnet oleju wyrazny swąd benzyną

    Poza tym silnik zachowuje sie i jeździ normalnie. Z czujnikow posiada MAP sensor,
    czujnik polozenia walu, czujnik polozenia walkow rozrzadu - moze ktorys z nich?

    _____________
    1. jalowy, silnik cieply:
    http://s30.postimg.org/9n6n2cq3h/02a_idle.jpg
    [url=http://postimg.org/image/9n6n2cq3h/][img]http:/
    /s30.postimg.org/9n6n2cq3h/02a_idle.jpg[/img][/url]

    2. na postoju, silnik cieply:
    http://postimg.org/image/iigrl8hrt/
    [url=http://postimg.org/image/iigrl8hrt/][img]http:/
    /s28.postimg.org/iigrl8hrt/04_warm_stopped.jpg[/img]
    [/url]

    3. jw:
    http://s29.postimg.org/gv4hmoe6v/04b_warm_stopped.pn
    [url=http://postimg.org/image/mw26jr0sz/][img]http:/
    /s29.postimg.org/mw26jr0sz/04b_warm_stopped.jpg[/img
    ][/url]

    4. jazda, silnik cieply:
    http://s8.postimg.org/qsv3wfhs5/05awarm_drive.png
    [url=http://postimg.org/image/r5mi2m01t/][img]http:/
    /s8.postimg.org/r5mi2m01t/05awarm_drive.jpg[/img][/u
    rl]

    Dzieki z gory za wszelkie sugestie

    Z.

  • 2. Data: 2014-06-28 15:27:01
    Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
    Od: u...@w...pl

    poprawne linki:

    1. jalowy, silnik cieply: http://postimg.org/image/9n6n2cq3h/

    2. na postoju, silnik cieply: http://postimg.org/image/iigrl8hrt/

    3. jw: http://postimg.org/image/mw26jr0sz/

    4. jazda, silnik cieply: http://postimg.org/image/r5mi2m01t/

    --
    pozdr Z.

  • 3. Data: 2014-06-28 16:29:23
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    dwa ostatnie objawy to za bogata mieszanka, moze sonda / moze czujnik
    temperatury ?

  • 4. Data: 2014-06-30 07:28:27
    Od: b...@g...com

    Witam,
    Logi zle zrobione. Nalezy logowac pod obciazeniem tzn. 3 bieg 1500 obr. i gaz w
    podloge caly czas do odciecia. Aczkolwiek skoro piszesz ze swiece czarne i na
    wykresach z lambdy jest bogato to raczej obstawiam sonde lamda. Obroty ci nie faluja
    na jalowym? Daj jeszcze wykres z czujnika polozenia w. Rozrzadu (kat wyprzedz.
    zaplonu (jesli masz mozliwosc..ale raczej to sonda lambda.

    Pozdr. Bugatti

  • 5. Data: 2014-06-30 20:48:01
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >* obie sondy sprawne
    jak to sprawdziłeś?

    >* wszystkie 3 swiece czarne
    za bogata mieszanka

  • 6. Data: 2014-07-05 00:32:30
    Od: u...@w...pl

    Bugatti napisał:

    > Logi zle zrobione. Nalezy logowac pod obciazeniem tzn. 3 bieg 1500 obr. i gaz w
    podloge caly czas do odciecia.

    wrzucam screeny zrobione wg Twoich wytycznych, but w podloge na odcinku 2-3 km (3 i 4
    bieg):

    1. http://s28.postimg.org/leahgxqml/Screen_Shot003.png
    2. http://s7.postimg.org/h2xa8xf7f/Screen_Shot007.png
    3. http://s13.postimg.org/gblutt7dj/Screen_Shot008.png
    4. http://s14.postimg.org/4hmqt1hwh/Screen_Shot009.png
    obroty na jalowym wydaja sie byc ok:
    5. jalowy http://s11.postimg.org/prmj78idv/Screen_Shot013_idle
    .png
    6. http://s2.postimg.org/dizrg5al5/Screen_Shot001.png
    7. http://s8.postimg.org/l11onyghx/Screen_Shot003.png
    8. http://s30.postimg.org/4c4tzyfg1/Screen_Shot006.png

    do nom:
    uwazalem sondy za sprawne, bo wskazania z nich sa zmienne (oscylacyjne), oczywiscie
    moge sie mylic.

    Z.

  • 7. Data: 2014-07-06 16:57:05
    Od: Bugatti <b...@g...com>

    W dniu sobota, 5 lipca 2014 00:32:30 UTC+2 użytkownik u...@w...pl napisał:
    > wrzucam screeny zrobione wg Twoich wytycznych, but w podloge na odcinku 2-3 km (3 i
    4 bieg):

    Dzięki. Teraz logi są w porządku.

    > 2. http://s7.postimg.org/h2xa8xf7f/Screen_Shot007.png

    Sonda nr 1 (przed katalizatorem) ma duże opóźnienie. Dopiero od 22 sec. (4500
    obr.min) wskazuje na bogatą mieszankę...a powinna od początku pełnego otwarcia
    przepustnicy.
    W zw. z tym czy ta sonda jest dedykowana do tego silnika ? Czy była wcześniej
    wymieniana ? Jeśli nie (czyli jest z pierwszego fabrycznego montażu), to wydaje się
    że jest już u schyłku życia...ale jeszcze działa

    > 3. http://s13.postimg.org/gblutt7dj/Screen_Shot008.png

    jw.

    > 4. http://s14.postimg.org/4hmqt1hwh/Screen_Shot009.png

    ten wykres nic nie wnosi do oceny stanu.

    > obroty na jalowym wydaja sie byc ok:
    >
    > 5. jalowy http://s11.postimg.org/prmj78idv/Screen_Shot013_idle
    .png

    Obroty są ok.
    Po uruchomieniu silnika obroty spadają ponieważ ECU i standard OBDII wymusza szybie
    nagrzanie katalizator aby redukował HC (których jest najwięcej na zimnym silniku).

    > 6. http://s2.postimg.org/dizrg5al5/Screen_Shot001.png
    >
    > 7. http://s8.postimg.org/l11onyghx/Screen_Shot003.png
    >
    > 8. http://s30.postimg.org/4c4tzyfg1/Screen_Shot006.png

    Wnioski takie same jak do wykresu z pkt nr 2.

    Natomiast nie wiem czemu nie podałeś wykresów dla Sondy za katem (Bank 2 Sensor 2)?
    Twój silnik ma dwie Sondy O2.

    Znalazłem twoje inne posty na:
    http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=
    286984698&Main=286983777

    Tutaj piszesz że:
    "O2 Sensor 2 (sonda nr 2?) praktycznie brak oscylacji, na rozgrzanym 0.8-0.9V"

    Jeśli nie ma oscylacji, to sonda nr 2 jest padnięta lub katalizator jest zapchany.
    Należy wówczas sprawdzić temp. katalizatora (jeśli ma on czujnik to powinieneś
    odczytać w swoim interfejsie. Temp. kata to ok. 310-390 na jałowym po rozgrzaniu.

    Sprawna Sonda O2 za katem powinna wskazywać oscylacje lecz o troszkę mniejszej
    (idealnie byłoby o tej samej) amplitudzie:
    http://www.automotive-emissions-troubleshooting.com/
    Advance-Converter-Testing.html
    http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=52
    5721
    http://autoforums.carjunky.com/Automotive_Repair_C1/
    General_Discussions_F5/Downstream_O2_sensors_work_P1
    06547/

    to też do przejrzenia:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/11762-wykresy_so
    nd_lambda_ktore_z_nich_sa_ok.html

    > do nom:
    >
    > uwazalem sondy za sprawne, bo wskazania z nich sa zmienne (oscylacyjne), oczywiscie
    moge sie mylic.

    To w końcu są oscylacyjne czy nie ? Bo na autokącik.pl pisałeś że nie.

    Pilnuj też poziom oleju, bo jeśli przybywa znacznie benzyny (pisałeś że czujesz jej
    swąd) to panewką nie będzie się to podobać po dłuższym czasie.

    Pozdrawiam,

    Bugatti

  • 8. Data: 2014-07-07 18:30:48
    Od: u...@w...pl

    Użytkownik Bugatti napisał:

> [...]
    wymieniana ? Jeśli nie (czyli jest z pierwszego fabrycznego montażu), to wydaje się
    że jest już u schyłku życia...ale jeszcze działa

    Trudno mi powiedziec czy sonda 1 jest oryg. Autko z wloch, kupione w komisie.
    Sonda wyglada b podobnie do tej
    http://allegro.pl/sonda-lambda-toyota-yaris-aygo-1kr
    -fe-0258006720-i4400169162.html
    ale nie identyczna.

> [...]

    > Sprawna Sonda O2 za katem powinna wskazywać oscylacje lecz o troszkę mniejszej
    (idealnie byłoby o tej samej) amplitudzie

    tu powstaje pewne zamieszanie. zobacz tu, sam dol
    http://www.picoauto.com/tutorials/cat-efficiency.htm
    Sonda 2 za katem ma miec 'stan wysoki' caly czas, wtedy jest ok. Za katem ma byc duzo
    tlenu.

    > To w końcu są oscylacyjne czy nie ? Bo na autokącik.pl pisałeś że nie.
    Sonda 1 (regulacyjna) ma jakies tam oscylacje, ale jak piszesz cos z nia nie halo?
    Sondą 2 (diagnostyczna) za katem przestalem sie przejmowac, bo wyczytalem, ze ma
    minimalny wplyw na sklad mieszanki?

    > Pilnuj też poziom oleju, bo jeśli przybywa znacznie benzyny (pisałeś że czujesz jej
    swąd) to panewką nie będzie się to podobać po dłuższym czasie.
    oleju nie przybywa, tylko ten swad Pb.

    Dzieki za pomoc, jestem pod wrazeniem Twej wiedzy.

    --
    pozdr Z.

  • 9. Data: 2014-07-08 19:39:06
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    >Sondą 2 (diagnostyczna) za katem przestalem sie przejmowac, bo wyczytalem,
    >ze ma minimalny wplyw na sklad >mieszanki?

    Sonda 1 powinna oscylować wokół 0,5V mniej więcej, dość szybko. W Twoim
    przypadku widać wyraźnie za bogatą mieszankę na wyższych obrotach, na
    jałowym jest OK.
    Druga sonda jest szerokopasmowa i ma inną chcarakterystykę od pierwszej i
    nie będzie oscylować, ona tylko sprawdza starzenie się katalizatora i sondy
    1 i odpowiednio koryguje mapę wtrysku.

  • 10. Data: 2014-07-08 19:59:28
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-28 15:16, u...@w...pl pisze:
    > Witam
    >
    > Samochod Daihatsu Sirion 2005 r. Silnik 1kr-fe 1.0 69KM 3cyl, uzywany tez np w C1,
    P107, Yariskach, Aygo. Spalanie prawie 8l/100 km.

    No i co? - 1.5l diesel, 90KM, 3 cylindry. Trasa do Niemiec, średnia
    prędkość 110km/h, spalił 7.5 litra ON na 100, to jest dopiero spalanie..
    Zaledwie litr mniej niż auto którym jeździłam wcześniej - 2litrowa
    Vectra, z tym że Vectrą to była jazda mieszana.. Jedyne co może
    usprawiedliwić tą żarłoczność obecnego auta to waga auta - prawie 1.5 tony.