  • 1. Data: 2014-06-27 19:40:52
    Temat: Magnetyczna antena cb i lakier
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Sciągnąlem z dachu po 2 latach antenę magnetyczną CB. Kiepska była, ale
    dawała radę.

    Po zdjęciu z dachu:

    a) mam odcisnięty brzeg podstawy - taka "rysa" będąca prawie zamknietym
    kręgiem. przypuszczam że antena kiwała się na wietrze i odcisneła brzeg.

    b) lakier w miejscu gdzie stała jest wyraźniej matowy

    c) lakier który dotykał kabla jest "zdarty" do podkładu (w miejscu
    wejscia do środka).

    Zmienilem samochód i szkoda mi tak psuć lakier.

    Co mogę zrobić?

    1) podkładanie cienkiej gąbki powoduje że jest wilgoć, zapewne szybko
    zje lakier

    2) relingi mam ale "nowoczesne" czyli plastikowe wypustki o które nie ma
    jak złapać mocowania (Orlando). Poprzecznych belek nie mam.

    3) mocowanie na zacisk do blachy już widziałem od kolegi - zdją go razem
    z lakierem.

    Wpadłem na pomysł żeby do lakieru przykleić folię samoprzylepną i na nią
    dać antenę. Klej powinien zapewnić jako-taką wodoszczelność i mam
    nadzieje bardzo nie popsuć lakieru. Cos innego?

  • 2. Data: 2014-06-27 19:49:36
    Temat: Re: Magnetyczna antena cb i lakier
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Sebastian Biały wydumał(a) w news:lokab6$bhk$1@node1.news.atman.pl :

    > Wpadłem na pomysł żeby do lakieru przykleić folię samoprzylepną i na nią
    > dać antenę. Klej powinien zapewnić jako-taką wodoszczelność i mam nadzieje
    > bardzo nie popsuć lakieru. Cos innego?

    Dobrze. Idzie kupić taką folię specjalnie pod antenę. Osobiście sprzedałem 2
    samochody i byłem tak wspaniałomyslny że z uchwytami i kablem (bez anteny).
    Najlepiej trzyma się to na uchwycie przykręconym do blachy, dodatkowo taka
    antena lepiej się stroi :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 3. Data: 2014-06-27 19:56:39
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 27.06.2014 19:40, Sebastian Biały pisze:
    > Zmienilem samochód i szkoda mi tak psuć lakier.

    1. Kupić naklejkę na lakier pod antenę.

    lub

    2. Załóżyć antenę jak przykazano w dziurze w dachu :P

    --
    anacron
    aba/

  • 4. Data: 2014-06-27 20:08:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-06-27 19:56, anacron wrote:
    > 1. Kupić naklejkę na lakier pod antenę.

    Czy ona się czymś różni od zwykłej folii samoprzylepnej ?

    > 2. Załóżyć antenę jak przykazano w dziurze w dachu :P

    Nie mam dziury w dachu :)

  • 5. Data: 2014-06-27 20:31:05
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 27.06.2014 20:08, Sebastian Biały pisze:

    > Czy ona się czymś różni od zwykłej folii samoprzylepnej ?

    Trwałością.

    > Nie mam dziury w dachu :)

    To się taką robi :)

    --
    anacron
    aba/

  • 6. Data: 2014-06-27 23:02:12
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Sebastian Biały" wrote in message news:lokab6$bhk$1@node1.news.atman.pl...

    > Sciągnąlem z dachu po 2 latach antenę magnetyczną CB. Kiepska była, ale
    > dawała radę.
    > Zmienilem samochód i szkoda mi tak psuć lakier.
    > Co mogę zrobić?

    Zdejmować antenę magnetyczną po trasach, a przewód utrzymywać naciągnięty,
    wtedy nie trze lakieru (łatwiej, skoro masz relingi). Jeśli nie chcesz
    zdejmować anteny - w Orlando możnaby antenę z dobrą gumową podkładką
    postawić blisko tylnej krawędzi dachu, a przewód poprowadzić przez tylną
    klapę. A od czasu do czasu podnosić antenę, spłukiwać lakier i wycierać
    podkładkę, żeby się piasek nie zbierał przy krawędzi.

    > Wpadłem na pomysł żeby do lakieru przykleić folię samoprzylepną i na nią
    > dać antenę. Klej powinien zapewnić jako-taką wodoszczelność i mam nadzieje
    > bardzo nie popsuć lakieru. Cos innego?

    Kiedyś w serwisie CB mi powiedzieli: i co z tego, że nie będzie rys od
    anteny, skoro będzie placek lakieru w innym kolorze niż reszta dachu, bo
    przez folię będzie inaczej zmieniał kolor?
    W jednym aucie mam oryginalną antenę radiową wymienioną na Sirio Triflex, w
    drugim uchwyt na bagażniku.

    --
    Axel

  • 7. Data: 2014-06-27 23:40:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Nie mam dziury w dachu :)

    A wiertarkę masz? :)

    Serio - dziura to najbardziej przyjazna lakierowi metoda posiadania
    anteny, a do tego najbardziej złodziejoodporna, estetyczna, najlepszy
    odbiór itp. itd.

  • 8. Data: 2014-06-28 01:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

    > Co mogę zrobić?

    Przestać przejmować się pierdołami?
    To tylko samochód :)

  • 9. Data: 2014-06-28 14:01:27
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Fri, 27 Jun 2014 19:40:52 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Cos innego?

    Do wcześniejszych pomysłów - z trifleksem włącznie - dorzucę sirio
    twincar. Jakkolwiek sama antena podobno nie jest najwyższych lotów,
    to można do jej podstawy kupić adapter, choć z tego co pamiętam to
    nie jest zalecane wtykanie tam drutów dłuższych niż 120cm.

  • 10. Data: 2014-06-28 16:43:03
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 27 Jun 2014 19:56:39 +0200, anacron <a...@a...pl>
    wrote:

    >1. Kupić naklejkę na lakier pod antenę.

    Genialny pomysł. Chyba nie widziałeś jak taka naklejka wygląda po
    dłuższym czasie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280