  • 11. Data: 2012-01-15 16:33:23
    Temat: Re: Sample z G1X
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "kurdybanek" <k...@n...plt> wrote:

    > Nie wiem czy najlepsza. Podejrzewam, że niewiele lepsza (jeśli w
    > ogóle) niż w 550d/7d.

    Jeśli patrzeć na jakość obrazu uzyskiwaną z 1 cm^2 matrycy, to im
    mniejsza, tym lepsza:
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/
    (na samym końcu). Nie wiem, czy jest to jakieś ograniczenia
    technologiczne, czy czysta polityka producentów, ale wszystkim jakoś
    to tak wychodzi.

    > Za to procesor najlepszy (DiGIC 5). I algorytmy odszumiania.

    Właśnie. Zwrócę uwagę, że jedyne szczegóły, których jakość można
    ocenić, to sierść futrzaka. I nie wypadają one najlepiej. Za to widać
    przy Hi-ISO, że tester postarał się nie grzać matrycy zbyt długim
    kadrowaniem LV - prawdopodobna przyczyna nienajlepszych sampli
    z któregoś z lepszych Soniaczy (NEX lub SLT) na dpreview.
    No i samym odszumianiem nie uzyskaliby aż takich efektów - Sony
    kiedyś już próbowało i poległo.

    Mimo wszystko jest to bardzo dobry znak dla Canona (vide słabe
    postępy C. widoczne na powyższym wykresie) i lekkie przyduszenie
    konkurencji, żeby też się wreszcie postarała. No i na zdrowie! :)

    Mariusz [mr.]

  • 12. Data: 2012-01-15 17:09:28
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Nie, nie ma wszystkiego - nie można zbierać. Większość chłopców lubi
    > zbierać, obiektywy, dodatki, bajerki. To wbrew pozorom jest ważne.

    Odnoszę inne wrażenie, jak coś dokupują, to tanie 50/1.8.

  • 13. Data: 2012-01-15 17:20:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-15 17:17, kurdybanek pisze:
    > Nie wiem czy najlepsza. Podejrzewam, że niewiele lepsza (jeśli w ogóle) niż
    > w 550d/7d.

    Nie mogę jednoznacznie powiedzieć, czy taka dobra - brak rawów. Jednakże
    wysokie iso w jpg jest naprawdę niezłe, nawet jeśli było odszumiane, to
    aż tak dobrze się nie da z byle czego. Natomiast w 550/600/60/7 matryca
    jest bardzo marna jak na dzisiejszy standard; ani dynamiki, ani
    czułości, ani ostrości. Taki olympus pen.

    --
    pozdrawia Adam
    /...tylko jest taka jedna, trochę wstydliwa sprawa - jestem z Krakowa.../

  • 14. Data: 2012-01-15 17:23:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-15 18:09, Mateusz Ludwin pisze:
    > Odnoszę inne wrażenie, jak coś dokupują, to tanie 50/1.8.

    No i już jest coś.

    --
    pozdrawia Adam
    /przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać Fakt, czy Super Express/

  • 15. Data: 2012-01-15 18:34:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mateusz Ludwin:

    > http://www.dpreview.com/galleries/reviewsamples/albu
    ms/canon-powershot-g1-x-preview-samples

    > WOW

    Na tym porównaniu:

    http://www.focus-numerique.com/test-1354/compact-can
    on-g1-x-powershot-bruit-electronique-12.html

    bardzo ładnie widać, dlaczego Olympus ze swoim 4/3 musi zniknąć z rynku.
    Gówniana matryca na poziomie lepszych kompaktów i nic się nie zmienia od
    lat.

  • 16. Data: 2012-01-15 19:02:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-15 19:34, Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    >
    > bardzo ładnie widać, dlaczego Olympus ze swoim 4/3 musi zniknąć z rynku.
    > Gówniana matryca na poziomie lepszych kompaktów i nic się nie zmienia od

    O ile wychodzi się ponad 200-400 iso, a nie każdemu to potrzebne.

    --
    pozdrawia Adam
    /smak jak znak wznak, rewerencja idiosynkrazji, predylekcja awersji/

  • 17. Data: 2012-01-15 20:13:05
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-01-15 20:02, Janko Muzykant wrote:
    > O ile wychodzi się ponad 200-400 iso, a nie każdemu to potrzebne.

    Trudno dziś kogoś znaleźć kto nie wychodzi, a już na pewno nie amator,
    który robi zdjęcia tak w dzień jak i nocą, często do tego rezygnując z
    lampy, bo ta psuje albo nie wypada błyskać. Dobra czułość zawsze będzie w
    cenie, dopóki w ciemnej nocy nie zrobisz kitem nieporuszonego, a nieźle
    naświetlonego zdjęcia bez ziarna.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 18. Data: 2012-01-15 20:27:13
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-01-15 19:34, Mateusz Ludwin wrote:
> [...]
    >
    > bardzo ładnie widać, dlaczego Olympus ze swoim 4/3 musi zniknąć z rynku.
    > Gówniana matryca na poziomie lepszych kompaktów i nic się nie zmienia od

    Olek od zawsze był jakoś krok do tyłu wobec reszty z ich matrycami, od E-3
    natomiast wydaje się stać zupełnie w miejscu, ale i tak to nie tym oni
    walczyli. Ich klientela zdaje się bardziej zwracać uwagę na ładność
    obudowy, niż realne parametry sprzętowe.

    O dziwno nie przez słabe matryce znikną, ale o swoje ciemne machlojki.
    Ciągle trwa w mediach dzielenie szaty na nich, kto weźmie sobie ich dział
    medyczny, bo że będzie lepiej i cudownie to już nikt nie wierzy. Fajnie że
    fuji się pojawiło z swoją ofertą, bardziej trafia w mój gust akurat,
    natomiast panasonic pozwoli małym 4/3 nie umrzeć.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 19. Data: 2012-01-15 20:34:14
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-01-15 18:20, Janko Muzykant wrote:
    > Nie mogę jednoznacznie powiedzieć, czy taka dobra - brak rawów. Jednakże
    > wysokie iso w jpg jest naprawdę niezłe, nawet jeśli było odszumiane, to aż
    > tak dobrze się nie da z byle czego.

    Mateuszowe porównanie pokazuje, że ostro odszumiają, cyferki się zupełnie
    pozacierały, takie X100 ma jednak przewagę.
    Natomiast to co mnie w owych samplach na dpreview zmartwiło to mega
    wielkie przepalenie na odbiciu, czyżby dynamika tak słaba czy to silnik do
    JPG tak psuje?

    > Natomiast w 550/600/60/7 matryca jest
    > bardzo marna jak na dzisiejszy standard; ani dynamiki, ani czułości, ani
    > ostrości. Taki olympus pen.

    Panowie od krojenia sensorów zgodnie uznali, że od czasów 5D canon nic nie
    zrobił fizycznie w matrycach szczególnie in plus. Natomiast wszelkie
    różnice to głównia zasługa procesorów i elektroniki dalej. Mają więc spory
    potencjał jeszcze i tylko czekać aż zostanie wykorzystany.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 20. Data: 2012-01-15 21:09:08
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

> [...]
    > walczyli. Ich klientela zdaje się bardziej zwracać uwagę na ładność
    > obudowy, niż realne parametry sprzętowe.

    Olympus nie był specjalnie w tyle do momentu wyjścia D90 (2008). Dopiero
    wtedy pojawiła się przepaść, a później, po wyjściu nowych matryc Sony,
    Olympus zaczął konkurować z nowymi kompaktami. Nie wyłożyli ani dolara na
    skonstruowanie lub zakup nowych matryc. Nigdy tego nie zrozumiem, bo w
    dziedzinie optyki zawsze stawiali na pierwszym miejscu jakość obrazu. Gdyby
    kupili matryce od Sony, mogliby dalej wypuszczać amatorskie lustra.

    Do momentu rozwiązania problemów w Nikonie (brak śrubokręta, stare matryce w
    D40/D80) to był dobry system, potem pozostał tak samo dobry, ale reszta
    poszła mocno do przodu.

    Najgorsze, że ich skąpstwo w dziedzinie matryc zarżnie teraz u4/3 i
    Panasonica.