  • 41. Data: 2012-01-17 23:17:04
    Temat: Re: Sample z G1X
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-17 20:33:05 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Nie miałeś w szkole procentów?

    Miałem, ale dziwnym trafem Twoje "99%" jakoś umyka otaczającej mnie
    rzeczywistości. BTW takie proste pytanie: wyjeżdżałeś gdzieś kiedyś na
    dłużej tylko z kompaktem?

    > No i?

    No i 800 dolców to nie jest cena "najprostszego lustra". Pomijając już
    kwestię uniwersalności. Ci od kieszonkowych kompaktów nie zapłacą w
    znakomitej większości aż tyle za niekieszonkowy kompakt, ci od tanich
    luster mogą się poważnie zastanawiać czy niemożność podpięcia soczewki
    makro do motylków lub długiej ogniskowej na czas meczu szkolnej ligi
    szmacianki kopanej z udziałem potomków (nie wspominając o sprawności
    AFa, ale tego już się w ulotkach nie eksponuje).

    > Bardzo prosto - po prostu robię na F4 zamiast na F10.

    To sprawdź najpierw do jakiej ogniskowej jest to f4.

    de Fresz

  • 42. Data: 2012-01-17 23:33:48
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-17 20:35:30 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > OK, czytając 2 twoje poprzednie posty nie mogłem zrozumieć, skąd to
    > nagromadzenie bzdur, ale już załapałem. Jaki masz nick na
    > forum.olympuslub.pl?

    Żaden, w ogóle tam nie zaglądam. Zwyczajnie dawno już wyrosłem z
    masturbacji funkcjonalnością, której używam przez mniej niż 15% czasu.

    > Nie. Właśnie nie. To jest ta sama matryca, co w 2006 (E510).

    Aha. Tylko wyjaśnij mi czemu jak popatrzeć na scenkę testową dpreview i
    porównać PL3 z takim D300s, na którego jakoś do dziś niewiele osób się
    skarży pod kątem wysokich ISO, to widać różnicę na poziomie 1/2 EV. Do
    nowego "króla ciemnicy APSC", czyli D7000 jest może ze 2 EV różnicy. A
    G3 można spokojnie postawić na poziomie D300s. I osobiści wolę patrzeć
    na zdjęcia niż bzdurne wykresiki robione na podstawie wydumanych
    kryteriów.

    de Fresz

  • 43. Data: 2012-01-18 05:04:27
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 17, 12:43 pm, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Na dobrą sprawę można tak rzecz traktować już dziś. Np. rawy z pena w
    > interpretacji ACR mają wyprostowaną dystorsję i obcięte ponad pół
    > miliona pikseli, tylko że... i tak wyglądają lepiej, niż np. z dcraw,
    > który wypluwa wszystko jak było.
    > Właściwie mnie wszystko jedno, czy będzie tam grzebane, czy nie, jeśli
    > tylko będzie to ładnie wyglądać.

    Zawsze znajda sie Lol'ki, ktore beda "szukac dziury w calym".

    ZD

  • 44. Data: 2012-01-18 05:09:06
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 17, 3:43 pm, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

> [...]
    > od fuji radzi, przynajmniej na dokładnie tych samplach o których
    > wspominam. Nex7 ma 24Mpix, więc to już znacząco inaczej, tam szumu więcej
    > ale detalu również.

    > A dla mnie bez znaczenia, ja nie umiem inaczej niż przez wizjer, tak
    > przyzwyczaił mnie :)

    > To ma być uniwersalny aparat. Nie można mieć zupełnie wszystkiego. Jak by
    > były wymienne szkiełka to by można było sobie zmienić. Cena jednak nie ta,
    > no i zbieractwa więcej więc wiadomo.
    > Dla amatora taki canon bedzie całkiem ok. Nawet to odszumianie mu się z

    To bedzie znakomity aparat wycieczkowo imprezowy.

    ZD

  • 45. Data: 2012-01-18 05:22:20
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 17, 2:35 pm, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze de Fresz:

    > OK, czytając 2 twoje poprzednie posty nie mogłem zrozumieć, skąd to
    > nagromadzenie bzdur, ale już załapałem. Jaki masz nick na
    > forum.olympuslub.pl?

    Przy najblizszej okazji, zapytaj tez, czy go zona bije.

    ZD

  • 46. Data: 2012-01-18 12:23:05
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-17 21:43, dominik pisze:
    > Jak by
    > były wymienne szkiełka to by można było sobie zmienić.

    A ten Fuji x100 to ma jakąś szklarnie poza tym naleśnikiem w zestawie?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 47. Data: 2012-01-18 20:37:47
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-01-18 13:23, quent wrote:
    > A ten Fuji x100 to ma jakąś szklarnie poza tym naleśnikiem w zestawie?

    Ten naleśnik jest przyklejony do niego, więc nie ma.

    Zresztą to idealne szkiełko jak do tego aparatu i dalece takie wolę niż
    canonowe zoom coś, ale mi i tak chodziło w dyskusji wyłącznie o matrycę,
    stąd że Mateuszowe porównanie właśnie x100 zawierało.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564