  • 1. Data: 2012-01-12 13:41:41
    Temat: Jaki kompakt Nikon s9100 czy Sony HX9v
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Mam do wyboru jeden z kompaktów Nikon S9100, albo Sony HX9V. Przeglądałem
    już różne strony dotyczące tych aparacików i wynika że Nikon robi lepsze
    zdjęcia, a Sony ma moduł GPS i robi zdjecia 3d. Ma ktoś który z tych
    aparatów i może się wypowiedzieć?
    pzdr.

  • 2. Data: 2012-01-15 00:04:22
    Temat: Re: Jaki kompakt Nikon s9100 czy Sony HX9v
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Arek wrote:
> [...]
    > Nikon robi lepsze zdjęcia, a Sony ma moduł GPS i robi zdjecia 3d. Ma
    > ktoś który z tych aparatów i może się wypowiedzieć?

    O sonym moge napisac z doswiadczenia.
    Zanim gps zlapie fixa to mozesz sobie herbate zrobic. Po wylaczeniu musisz
    znow czekac, co czyni to bezuzytecznym.
    Automatyka calkowicie nie radzi sobie z balansem przy oswietleniu
    zarowkowym. Wszystko jest pomaranczowe jak cholera. Pomaga jedynie reczny
    balans.
    Ma mase trybow, bajerow co to niby maja cuda sprawiac ale oprocz sparawiania
    wrazenia efektow brak. W malpce canona wystarczy wcisnac i wychodzi dobrze.
    Zdjecia sa mocno odszumione / skompresowane. Efektem tego ten aparat to
    jedno wielkie mydlo i totalny brak szczegolow.

    Jedyne co w nim dobre to tryb kamery oraz stabilizator optyczny. Kreci
    bardzo dobre filmy. Pracuje zarowno w 50 1080p jaki i 1080i.
    W trybie filmu jedynie sam potrafi dobrze balans ustawic.

    Jako aparat lepsze foty zrobi kazda malpka canona czy nikona sprzed kilku
    lat.
    Jako kamera jest super, jako aparat kupa.

    pzdr