  • 81. Data: 2009-12-15 17:54:31
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Do zastosowań domowych taki E-620 to jest
    > cudeńko, przy czym Olympusy mają całkiem szybki, jak na lustrzanki,
    > autofokus w trybie LV. Mój Pentax K7 nie umywa się do nich w trybie
    > detekcji kontrastu, chociaż czasami, w dobrych warunkach też zdarza mu
    > się szybko złapać ostrość.

    Zauważ jednak iż LV w lustrzance to "kwiatek do kożucha". :)
    Podobnie jak kręcenie filmów lustrzanką - argumenty o lepszym lub
    gorszym działaniu tychże funkcji nie są żadnymi argumentami.

  • 82. Data: 2009-12-15 18:04:00
    Od: Remigiusz Zukowski <r...@g...com>

    W dniu 2009-12-15 00:50, jo44 pisze:

    > W te stronę się nie zdradza. :)
    > Ja "zdradziłem" Olympusa dla Nikona i była to doskonała decyzja.

    .. dopóki sprzęt działa bezawaryjnie, potem to już tylko niekończące się
    przeboje z serwisem (patrz www.polishnikonservice.com)

  • 83. Data: 2009-12-15 19:23:06
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Remigiusz Zukowski pisze:

    > .. dopóki sprzęt działa bezawaryjnie, potem to już tylko niekończące się
    > przeboje z serwisem (patrz www.polishnikonservice.com)

    Miałem do czynienia z serwisem Nikona i wnioski są wprost przeciwne. :)

  • 84. Data: 2009-12-15 20:44:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    jo44 pisze:

    > Zauważ jednak iż LV w lustrzance to "kwiatek do kożucha". :)

    Czemuż to? Mówimy o takim rozwiązaniu:
    http://a.img-dpreview.com/reviews/OlympusE620/images
    /screen2.jpg

    Ostrzy nie gorzej niż mój Canona A640. A w każdym razie E-520, którym
    się bawiłem. Sądzę, że E-620 będzie w tym nie gorszy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 85. Data: 2009-12-15 20:46:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    jo44 pisze:

    > Miałem do czynienia z serwisem Nikona i wnioski są wprost przeciwne. :)

    A to co słychać o serwisach to bardziej dowodzenie przez indukcję. A
    jeśli nawet wysilimy się na badanie statystyczne, to na necie przeważnie
    znajdzie się mocno niereprezentatywna grupa. Przecież wiadomo, że nikt
    nie będzie wychwalał serwisu za to, że wywiązał się solidnie ze
    zobowiązań. :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 86. Data: 2009-12-15 23:37:03
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie wychwalał serwisu za to, że wywiązał się solidnie ze zobowiązań. :P

    Dokładnie. Mam mitsubishi, miałem toyotę. Toyota była bezawaryjna, przez
    dziewięć lat nie byłem w serwisie poza przeglądami, wymianami
    eksploatacyjnych materiałów itd. Mitsubishi zepsuło się dwukrotnie od
    wyjazdu z salonu - pierwszy raz w dniu wyjazdu. Zajrzałem dlatego na forum
    użytkowników - aż roi się tam od różnych problemów, z którymi na szczęście,
    przynajmniej jeszcze ;-( ja akurat nie miałem do czynienia. Z ciekawości
    wlazłem na forum toyoty, bo wczesniej mi to nie przyszlo do głowy - ilość
    postów kilka, kilkanaście razy mniejsza, userów zarejestrowanych z pięć razy
    mniej - co nie pokrywa się choćby z popularnością marki (zdaje się 13%
    versus 1,5% czy jakoś tak). Na forach czy w serwisach zawierających opinie
    itd. wpisują się głównie niezadowoleni i to nie jest miarodajny obraz
    zjawiska, ale po zestawieniu z liczbą użytowników danego produktu i ilością
    osób wypowiadajacych się można jakoś tam, przynajmniej oczywiście pośrednio,
    ocenić zadowolenia z produktu - a niezadowolenie w sporej częsci przypadków
    wynika z zawodności i jakości obsługi w serwisach.
    Żeby było całkowicie uczciwie dodam, ze owszem, spotkałem na wczasach faceta
    z identycznym autem jak moja toyota, któremu bez przerwy się psuło - łącznie
    z wymianą bloku silnika - żeby ktos nie twierdził, że jestem fanatycznym
    "wyznawcą" tej marki czy pracuję dla nich. Ale na podstawie moich własnych
    doświadczeń (w tym jeszcze wczesniejszych, obejmujących również z jedną z
    marek francuskich) twierdzę, że toyoty sa niezawodne. Przynajmniej niektóre
    ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 87. Data: 2009-12-15 23:42:43
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> napisał w wiadomości
    > W te stronę się nie zdradza. :)
    > Ja "zdradziłem" Olympusa dla Nikona i była to doskonała decyzja.
    > Oly to "ślepa uliczka" - podobnie jest niestety z Pentaxem.

    Jako analogowiec używałem i używam olympusa i pentaxa. Przed pierwszą
    cyfranką rozważałem jedną jak i druga opcję, a także nikona i trochę mniej
    canona. Wybrałem pentaxa, głównie z powodu rewolucji jaką zrobiła na rynku
    kadyszka - i nie żałuję. Nie jestem kolekcjonerem sprzętu, więszość moich
    aparatów wciąż robi zdjęcia, systematycznie kupuję nowe rzeczy o ile założę,
    ze mi się przydadzą. I naprawdę nie rozumiem dlaczego pentax to miałaby być
    "ślepa uliczka". Że nia ma FF? Będzie średni format ;-)
    Uzasadnij jakoś proszę tę ślepa uliczkę, bo bez argumentów to jałowe
    pitolenie. Tylko nie tak jak dominik, bo on podaje argumenty przeczące jego
    własnym tezom (coś w rodzaju - skoro systme oferuje więcej niż inne pod
    pewnym względem, to jest gorszy od innych).

    --
    Yogi(n)

  • 88. Data: 2009-12-16 00:38:10
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > W to, że lepiej od współczesnych powłok wielowarstwowych też wątpię - ale
    > lepiej, niż by wynikało z założenia braku powłok.

    Tak, o tym to nawet słyszałem, tyle że troszkę w kontekście czary mary ->
    coś się dzieje ale niewiadomo co :) Dokładniej to historie o tym jak to
    Zeiss zakopywał obiektywy w ziemii, bo podobno po takie kuracji miały
    lepsze właściwości optyczne.
    Jakkolwiek to wszystko byłoby zauważalne to jednak nie spodziewam się
    bardzo znaczącej poprawy, a z "nano powłokami" byćmoże lepszą transmisję
    (mniej odbić), ale za cenę np gorszej rozdzielczości (bo pewnie
    nierównomiernie by się to "nanosiło".

    :)

    d.

  • 89. Data: 2009-12-16 00:40:23
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain wrote:
    > Romans się skończył. Jakiś czas temu Samsung pokazywał matryce pełnoklatkowe
    > i inne cuda, a Pentax w odpowiedzi sprzedał się Hoyi i ogłosił, że nie jest
    > zainteresowany wyjściem poza APS-C. Samsung więc wycofał się z lustrzanek
    > i postanowili wejść mocno w EVIL-e.

    No właśnie bardzo liczyłem na współpracę z samsungiem i gonienie stawki.
    Więcej pełnoklatkowców to lepsze ich ceny. Dodatkowo też NX - jak nie
    będzie miał stabilizacji w szkle to kupię sobie zwykły, mały kompakt do
    plecaka i przyjdzie mi poczekać na evila np od sonego kiedyś może. Narazie
    drogo i tak sobie to wyszło. NX miał to zmienić.

    d.

  • 90. Data: 2009-12-16 09:37:37
    Od: Remigiusz Zukowski <r...@g...com>

    On 2009-12-15 20:23, jo44 wrote:

    > Miałem do czynienia z serwisem Nikona i wnioski są wprost przeciwne. :)

    No to chyba jako fan nikona, systemu w którego wejście nie jest ślepą
    uliczką powinieneś opisać swoje pozytywne wrażenia z kontaktu z serwisem
    na polishnikonservice.com Nie pozwolisz chyba żeby jacyś wariaci
    oczerniali tą szacowną markę :)

    pozdrawiam