  • 71. Data: 2009-12-14 22:54:33
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Nie wiem, na ile równo się osadzają, wiem, ze w starych ksiażkach o
    > fotografii pisano, z eprace nad opracowaniem powłok przeciwodblaskowych
    > ruszyły pod wpływem obserwacji, ze stare, przechowywane przez lata szkła
    > dają ładniejszy obraz od nowych prosto z fabryki.

    Tylko w takim twierdzeniu brakuje delikatnego czynnika - ile to było. Że
    lepiej - z pewnością, ale że lepiej od dzisiejszych powłok - tu już
    naprawdę wątpię :)

    d. :)

  • 72. Data: 2009-12-14 23:50:39
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    PS pisze:
    > Od jakiegos czasu chodzi mi po glowie jedna rzecz, by zmienic mojego
    > nikona d70 czy ogolniej system i przejsc na pentaksa. Najbardziej
    > myslalem o k20d. I teraz pytanie czy warto dokonac takiej zamiany?

    W te stronę się nie zdradza. :)
    Ja "zdradziłem" Olympusa dla Nikona i była to doskonała decyzja.
    Oly to "ślepa uliczka" - podobnie jest niestety z Pentaxem.

  • 73. Data: 2009-12-15 00:18:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 14 Dec 2009 00:51:50 +0100, dominik napisał(a):

    > Obiektywem sprzed 100 lat?
    > Da się, ale:
    > + jakość powłok będzie mizerna, przez to transmisja słaba: kontrast,
    > starty światła
    > + będą mocne CA, bo wtedy nie znano takich rodzajów szkła jak dziś
    > + ostrość też nie będzie powalająca
    > + obiektyw nie będzie miał AF, stabilizacji

    Tak, tak. Oczywiście. A wszystko przez to, że cyfrowy lamer nie będzie po
    prostu umiał zrobić zdjęcia.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ gg: 3524356

  • 74. Data: 2009-12-15 00:30:33
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > Tak, tak. Oczywiście. A wszystko przez to, że cyfrowy lamer nie będzie po
    > prostu umiał zrobić zdjęcia.

    Analogowych lamerów było znacznie więcej i większość nie miała ochoty
    finansować w naukę na kolejnych kliszach. Przy cyfrowych jednak łatwiej
    jakkolwiek by Cię to bolało.

    d.

  • 75. Data: 2009-12-15 05:34:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bartosz Mierzwiak napisał(a):

    [...]

    > Za to wszystkie mają punkty AF na matówce. ;P

    O! ;)

    j.

  • 76. Data: 2009-12-15 06:50:06
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > Tylko w takim twierdzeniu brakuje delikatnego czynnika - ile to było. Że
    > lepiej - z pewnością, ale że lepiej od dzisiejszych powłok - tu już
    > naprawdę wątpię :)

    W to, że lepiej od współczesnych powłok wielowarstwowych też wątpię - ale
    lepiej, niż by wynikało z założenia braku powłok.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 77. Data: 2009-12-15 10:01:37
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "PS" <b...@b...adresu.pl> napisał w wiadomości
    > Tego gornego lcd i dwoch kol sterujacych bardzo by mi brakowalo, stad raczej
    > K-x odpada.
    Pytanie do czego używasz tego drugiego kółka. W Pentaksach z jednym kółkiem,
    drugą funkcję uzyskujesz trzymając wciśnięty dodatkowy guzik i jest to (jak dla
    mnie) wygodne. Czyli kółkiem zmieniasz przysłonę, czas - kręcąc kółkiem i
    jednocześnie środkowym palcem przytrzymujesz przycisk na górze korpusu - żaden
    problem. W dwukółkowych Pentaksach, niektórzy na przednie pokrętło ustawiają
    sobie zmianę ISO i to w sumie może być fajne.
    Z górnego LCD czasem korzystam, ale osobiście mógłbym je odżałować, bardziej
    brakowałoby mi podświetlenia aktywnego punktu AF w wizjerze, ale może można się
    też przyzwyczaić do korzystania z wyświetlanego punktu na głównym LCD? Nie wiem.

  • 78. Data: 2009-12-15 10:28:57
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hg38r1$1el$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:
    > Czyli jednak z samsungiem nie układa się tak miodnie i taniej, lepiej
    > kupić od sony coś.

    Romans się skończył. Jakiś czas temu Samsung pokazywał matryce pełnoklatkowe
    i inne cuda, a Pentax w odpowiedzi sprzedał się Hoyi i ogłosił, że nie jest
    zainteresowany wyjściem poza APS-C. Samsung więc wycofał się z lustrzanek
    i postanowili wejść mocno w EVIL-e.

    --
    Ja to zazdroszczę grabarzowi na małym cmentarzu. Tyle ma czasu na
    czytanie czy gapienie się na krzaki...

  • 79. Data: 2009-12-15 16:47:15
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > może można się też przyzwyczaić do korzystania z wyświetlanego punktu na

    Dwa kółka przydają się, zwłąszcza, że można do nich przypisywac inne opcje -
    choćby wspomniane ISO. Mnie jednak w k-x brakuje guziczka RAW, zmiany
    sposobu pomiaru w pokrętle czy rodzielonych guzików AF i AE-L.

    --
    Yogi(n)

  • 80. Data: 2009-12-15 16:56:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    jo44 pisze:
    > Oly to "ślepa uliczka" - podobnie jest niestety z Pentaxem.

    Tere-fere-dutki.
    Nie każdy w grupie docelowej ma zawodowych fotografów, dla których liczy
    się jak największa matryca. Do zastosowań domowych taki E-620 to jest
    cudeńko, przy czym Olympusy mają całkiem szybki, jak na lustrzanki,
    autofokus w trybie LV. Mój Pentax K7 nie umywa się do nich w trybie
    detekcji kontrastu, chociaż czasami, w dobrych warunkach też zdarza mu
    się szybko złapać ostrość.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.