eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200 › Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Date: Wed, 16 Dec 2009 00:37:03 +0100

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hg8shj$d5s$2@news.onet.pl...
    > jo44 pisze:
    > A to co słychać o serwisach to bardziej dowodzenie przez indukcję. A jeśli
    > nawet wysilimy się na badanie statystyczne, to na necie przeważnie
    > znajdzie się mocno niereprezentatywna grupa. Przecież wiadomo, że nikt nie
    > będzie wychwalał serwisu za to, że wywiązał się solidnie ze zobowiązań. :P

    Dokładnie. Mam mitsubishi, miałem toyotę. Toyota była bezawaryjna, przez
    dziewięć lat nie byłem w serwisie poza przeglądami, wymianami
    eksploatacyjnych materiałów itd. Mitsubishi zepsuło się dwukrotnie od
    wyjazdu z salonu - pierwszy raz w dniu wyjazdu. Zajrzałem dlatego na forum
    użytkowników - aż roi się tam od różnych problemów, z którymi na szczęście,
    przynajmniej jeszcze ;-( ja akurat nie miałem do czynienia. Z ciekawości
    wlazłem na forum toyoty, bo wczesniej mi to nie przyszlo do głowy - ilość
    postów kilka, kilkanaście razy mniejsza, userów zarejestrowanych z pięć razy
    mniej - co nie pokrywa się choćby z popularnością marki (zdaje się 13%
    versus 1,5% czy jakoś tak). Na forach czy w serwisach zawierających opinie
    itd. wpisują się głównie niezadowoleni i to nie jest miarodajny obraz
    zjawiska, ale po zestawieniu z liczbą użytowników danego produktu i ilością
    osób wypowiadajacych się można jakoś tam, przynajmniej oczywiście pośrednio,
    ocenić zadowolenia z produktu - a niezadowolenie w sporej częsci przypadków
    wynika z zawodności i jakości obsługi w serwisach.
    Żeby było całkowicie uczciwie dodam, ze owszem, spotkałem na wczasach faceta
    z identycznym autem jak moja toyota, któremu bez przerwy się psuło - łącznie
    z wymianą bloku silnika - żeby ktos nie twierdził, że jestem fanatycznym
    "wyznawcą" tej marki czy pracuję dla nich. Ale na podstawie moich własnych
    doświadczeń (w tym jeszcze wczesniejszych, obejmujących również z jedną z
    marek francuskich) twierdzę, że toyoty sa niezawodne. Przynajmniej niektóre
    ;-)

    --
    Yogi(n)