  • 1. Data: 2009-12-13 13:06:30
    Temat: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: PS <b...@b...adresu.pl>

    Od jakiegos czasu chodzi mi po glowie jedna rzecz, by zmienic mojego
    nikona d70 czy ogolniej system i przejsc na pentaksa. Najbardziej
    myslalem o k20d. I teraz pytanie czy warto dokonac takiej zamiany?

    Dodam, ze obiektywy do nikona mam dwa i dosc nedzne, wiec specjalnie nie
    szkoda. W pentaksie kreci mnie przede wszystkim lepszy wizjer, wieksza
    zgodnosc akcesoriow wstecz (w nikonie bez przerwy slychac, ze to stara
    lampa nie bedzie pracowac z nowym body, a to, ze body nikona nowe nie ma
    srubokreta, a to ze z manualnym obiektywem nie mierzy swiatla). Stad
    pytanie, czy rzeczywiscie pentaks zachowuje tak duza zgodnosc wstecz?

    Jak jest z pentaksowym softem. Ktos moze porownywal czy soft dolaczony
    do aparatu jest duzo lepszy od tego nikonowskiego? A jak wypada w
    porownianiu z nikon capture 4.2

    Jakie bylyby plusy lub minusy zmiany systemu?

    Ewentualnie myslalem, by troche odswiezyc mojego nikona i zamienic go na
    d80/d200 kupionego z drugiej reki (raczej d80 bo d200 juz troche drogo
    wychodzi jak na aparat uzywany). Warto? Czy nikon capture 4.2 dziala z
    d80 czy wymaga nx?

    Jakas tam kwestia, ktora rowniez ma wplyw sa paskudne opinie o serwisie
    nikona, o ktorych mnostwo na grupie. Ja co prawda nie mialem potrzeby
    korzystac (odpukac!), ale ponoc serwis pentaksa duzo lepszy.

    Na co warto zwrocic uwage podejmujac decyzje?

  • 2. Data: 2009-12-13 13:41:05
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    mam D80 i niestety jest bardzo "szumny". Nie wiem czy jest to wada
    mojego egzemplarza, czy modelu, ale 800 ASA to juz nie lada wyczyn dla
    niego. Normalnie pracuje max do 360ASA. Jak masz wydawac pieniadze, to
    na cos, co Ci pozwoli wygodnie pracowac do przynajmniej 1600 ASA.

    pozdr
    Piotr

  • 3. Data: 2009-12-13 14:15:04
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Uzytkownik wrote:
    > Normalnie pracuje max do 360ASA. Jak masz wydawac pieniadze, to
    > na cos, co Ci pozwoli wygodnie pracowac do przynajmniej 1600 ASA.

    K-x? Co prawda to nizsza polka, ale... nie czuje sie tego w codziennym
    uzytkowaniu. AF jest szybki i bardzo celny, takze w gorszym swietle,
    ergonomia wystarczajaca - duzo lepsza, niz w starszych Pentaksach (brakuje
    mi jedynie drugiego LCD na korpusie), menu zaskakujaco rozbudowane
    (wczesniej nie mialo to dla mnie znaczenia, ale menu K-x ma pare naprawde
    uzytecznych funkcji, ktorych nie bylo w starszych Pentaksach), no i
    matryca - niektorzy mowia, ze to najlepsza matryca w klasie APS-C, co byc
    moze jest przesada, ale w porownaniu do d70s czy k100d roznica jest
    delikatnie mowiac duza. :) Hoya zaszalala, konkurencja na pewno nie
    przejdzie obok tego obojetnie.

    --
    KILu

  • 4. Data: 2009-12-13 14:23:20
    Od: PS <b...@b...adresu.pl>

> [...]
    > uzytecznych funkcji, ktorych nie bylo w starszych Pentaksach), no i
    > matryca - niektorzy mowia, ze to najlepsza matryca w klasie APS-C, co byc

    jakie fajne funkcje ma pentaks w menu?

  • 5. Data: 2009-12-13 14:24:00
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > na cos, co Ci pozwoli wygodnie pracowac do przynajmniej 1600 ASA.

    k20d na 1600 pracuje calkiem niezle,
    zakres dzialania automatyki czulosci mozna ustawic (ograniczyc od dolu i od
    góry, max 6400)

    P.

  • 6. Data: 2009-12-13 15:23:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    PS napisał(a):

    > Od jakiegos czasu chodzi mi po glowie jedna rzecz, by zmienic mojego
    > nikona d70 czy ogolniej system i przejsc na pentaksa. Najbardziej
    > myslalem o k20d. I teraz pytanie czy warto dokonac takiej zamiany?

    Hmm, zawsze mi się wydawało, że migracje następują z pentaxa na nikona
    ;) Upgrade do D90 albo D300 nie wystarczy? ;)

    j.

  • 7. Data: 2009-12-13 15:55:11
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    KILu wrote:
    > K-x? Co prawda to nizsza polka, ale... nie czuje sie tego w codziennym
    > uzytkowaniu. AF jest szybki i bardzo celny, takze w gorszym swietle,
    > ergonomia wystarczajaca - duzo lepsza, niz w starszych Pentaksach

    Pan mówi o dużym wizjerze, a Ty mu K-x proponujesz? Ergonomia?

    > (brakuje
    > mi jedynie drugiego LCD na korpusie),

    Każdy aparat powinien mieć absolutnie pięć ich.

> [...]
    > matryca - niektorzy mowia, ze to najlepsza matryca w klasie APS-C, co byc
    > moze jest przesada, ale w porownaniu do d70s czy k100d roznica jest

    I co to jest za matryca tam? W K7 była samsungowa, a ta? Czyżby pentaks
    wrócił do sony jeśli chodzi o matryce? Jeśli tak to jest to po parametrach
    model taki jak w A700 i D300(s).

    > Hoya zaszalala, konkurencja na pewno nie
    > przejdzie obok tego obojetnie.

    Byłoby miło, ale wciąż pentaks gdzieś tam jakieś ułamki procentów
    popularności ma niestety.

    d.

  • 8. Data: 2009-12-13 15:59:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    dominik napisał(a):

    > I co to jest za matryca tam? W K7 była samsungowa, a ta? Czyżby pentaks
    > wrócił do sony jeśli chodzi o matryce? Jeśli tak to jest to po parametrach
    > model taki jak w A700 i D300(s).

    Raczej taka jak w Sony A500/A550 ;)

    j.

  • 9. Data: 2009-12-13 15:59:30
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 13/12/2009 15:55, dominik wrote:

    > Byłoby miło, ale wciąż pentaks gdzieś tam jakieś ułamki procentów
    > popularności ma niestety.

    to fakt, ale wcale nie znaczy że Pentax robi gorsze zdjęcia.

    B.

  • 10. Data: 2009-12-13 16:16:49
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > uzytkowaniu. AF jest szybki i bardzo celny, takze w gorszym swietle,
    > ergonomia wystarczajaca - duzo lepsza, niz w starszych Pentaksach (brakuje

    Cóz, matryca z pewnoscia niezla, AF bardzo dobry, niezla stabilizacja. Ale z
    ergonomia w k-x to juz tak dobrze nie jest - do kadyszki (czyli takze k20d )
    nie ma najmniejszego startu. W k20D wszystko w przyciskach na body, obsluga
    intuicyjna, b. dobry wizjer. W k-x trzeba sie jednak nabiegac po menu - ale
    za te pieniadze to i tak najlepszy entry-level, przynajmniej w tej chwili.

    --
    Yogi(n)