  • 31. Data: 2009-12-13 20:08:40
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    dominik pisze:

    > Forsować cyfrowo można w większości aparatów. Odszumiać zresztą też.
    > Trzeba by było porównać kilka aparatów by się przekonać jak sobie radzą
    > z szumem: A700, D300, D300s, A550, K-x, nie wiem czy coś więcej ma cmos
    > 12Mpix i APS-C z 1.5x.
    > A może ktoś to zrobił już?

    D90 i D5000 mają też tę matrycę.

    wer

  • 32. Data: 2009-12-13 20:19:06
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    b...@n...pl wrote:
    > D90 i D5000 mają też tę matrycę.

    Wiedziałem że coś pominąłem. Pewnie też producenci się nauczyli coraz to
    lepiej z tej matrycy korzystać, coraz lepiej układa elektronikę wokół
    niej. Bez wątpliwości d300 troszkę gorzej radzi sobie z szumem niż d90.

    d.

  • 33. Data: 2009-12-13 20:24:32
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 15:15:04 +0100, KILu napisał(a):

    > K-x? Co prawda to nizsza polka, ale... nie czuje sie tego w codziennym
    > uzytkowaniu. AF jest szybki i bardzo celny, takze w gorszym swietle

    A jak wygląda powyższy AF w porównaniu z nikonowym, który jest naprawdę
    dobry w słabym świetle i świetny przy przyzwoitym? W podobnej cenie
    można kupić D80, jak tutaj się to przedstawia? Ma ktoś porównanie?

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 34. Data: 2009-12-13 20:33:03
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    KILu wrote:
    > W przypadku K-x rezultaty sa zaskakujaco dobre. Jako ze to entry-level,
    > zadbano o takie rzeczy jak ladne zdjecia prosto z puszki, ale robiac
    > zdjecia w RAW-ach tez masz dzieki dobrej matrycy duzo wieksze pole do
    > popisu.

    Ale to normalne, że coraz to nowsze aparaty są coraz to lepsze jeśli
    chodzi o elementy takie jak matryca, pamięć, procesor - te sprawy
    rozwijają się bardzo mocno.

    > Przyznam, ze o ile w poprzednich puszkach JPEG byl dla mnie osobliwa
    > ciekawostka, tak przez dwa dni zabawy z K-x zdazylem sie do niego
    > przekonac i pewnie nie raz z niego skorzystam.

    Tu też producenci nauczyli się wykorzystywać moc swoich matryc, nawet to
    nieszczęsne sony jakieś te JPG już daje. Dla mnie jednak ciągle JPG jest
    fajny jako tylko i wyłącznie podgląd w plikach RAW.

    > Mnie to boli, bo lubie, gdy aparat zuzywa malo pradu i nie trzeba go
    > wylaczac - niestety glowny LCD pozera sporo energii, w dodatku swieci
    > nieproszony, szczegolnie, ze nie ma tu czujnikow zblizenia aparatu to oka.

    Nie ma co przesadzać.. ekran ten jest po to by go używać. w K-x nie ma
    czujnika, ale też i chyba parametry wyświetlane są na białym tle? Chyba
    tez i można przecież regulować podświetlenie.

    > Ups, fakt. W sumie chyba nikt nie wie, co to dokladnie jest - pewnie cos
    > bazujacego na matrycy z A500.

    Podejrzewam, że to matryca która była kiedyś w A700, ale troszkę ją
    podrasowano i nauczono się z nią obchodzić. Pierwsze aparaty z tą matrycą
    dawały rzeczywiście gorsze rezultaty, ale parametry z grubsza są zbliżone.
    Jak to nie ten model to jakiś zbliżony. Do następnego modelu sonego w
    miejsce A700 pewnie włożą to co własnie w A550 bo też jest bardzo chwalone
    za małe szumy, a ma jeszcze 2Mpix więcej.

    > Dla mnie to nie problem, bo generalnie dokonujac zakupow poluje na okazje,
    > ale rozumiem, ze przecietnego kowalskiego kiepski marketing i dystrybucja
    > moze odstraszac.

    Marketing w używaniu nie jest zupełnie potrzebny. Potrzebne za to są
    konkretne obiektywy i możliwości. Pentaks ma dużo starego i mało nowego.
    Do profesjonalnych zadań się nie nadaje, do amatorskich - oferuje to co
    wszyscy.

    d.

  • 35. Data: 2009-12-13 20:42:43
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    > Szkoda, bo pentaks potrzebuje jakiegoś wsparcia, a hoya tak sobie go
    > kupiła bez wielkich obietnic.
    > Samsung miał być tym ogniwem napędzającym, miały być matryce, fundusze, a
    > ciągle tego nie widać. Pentaks coś robi, inni robią 3x więcej.

    Samsung chciał potężnego kopa technologicznego i przejęcia pentaxa, bez
    specjalnego inwestowania ani w samą markę ani zaangażowania w rynek
    lustrzankowy. Hoya przejęła pozostałem gałęzie pentaxa, dział foto zostawiła
    w nieco okrojonym kształcie i kazała im gonić restę peletonu. No i dobrze.

    > Nawet w dobie e-handlu mało który sklep robi zapasy. O ile z k-x problemów
    > nie będzie o tyle colepsze akcesoria niestety będą tylko na zamówienie,
    > będą problemy z wymianą i reklamacjami. Takie są niestety realia małej
    > popularności. Nie wspominam tu o braku wielu elementów w ogóle.

    Ale pentaxy się nie psują, dlatego nie ma problemu z wymianą i reklamacjami
    ;-)

    > Jak na swoją cenę to rozsądny aparat, ale mi już dawno przeszło patrzenie
    > w ten sposób na temat. Teraz pojawia się pentaks, chwilkę dalej pojawi się
    > canon czy nikon, I tak co chwilkę ktoś przejmuje chorągiewkę. Za to z

    No ale właśnie o to chodzi, konkurencja napędza rozwój i dzięki temu w
    każdym systemie pojawiają się coraz lepsze rozwązania. A przynajmniej lepsze
    niż u konkurencji - przynajmniej przez jakiś czas.

    > lustrzankami jest tak, że poza body masz jeszcze lampy, obiektywy no i
    > niekoniecznie kompatybilne akcesoria, tego wszystkiego nie zmieniasz co
    > model.

    No właśnie tak jest u canona i nikona, u pentaksa nie - podpinam stare i
    młode szkła, lampę która ma 20 lat i taką kupioną w zeszłym miesiącu -
    wszystko pasuje ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 36. Data: 2009-12-13 20:45:13
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Sylwester Zarębski" <z...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobry w słabym świetle i świetny przy przyzwoitym? W podobnej cenie
    > można kupić D80, jak tutaj się to przedstawia? Ma ktoś porównanie?

    Ja mogę tylko powiedziec że pentaksowe AF w słabych warunkach odstawało
    znacznie - choćby w k10d - od canona. W tych samych warunkach, na kitowych
    obiektywach 450D i 40D radzą sobie lepiej niż k10d. K-x radzi sobie lepiej,
    myśle że znacznie lepiej niż k10d - niestety, do nikona nie moge porównac.

    --
    Yogi(n)

  • 37. Data: 2009-12-13 21:00:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Yogi(n) pisze:

    > No właśnie tak jest u canona i nikona, u pentaksa nie - podpinam stare i
    > młode szkła, lampę która ma 20 lat i taką kupioną w zeszłym miesiącu -
    > wszystko pasuje ;-)

    Oj nie prawda, bo bagnet został wykastrowany jeszcze za czasów
    analogowych, a ostatni DSLR obsługujący TTL (czyli starsze lampy z
    automatyką), to zdaje się Pentax *istDS2 (tata K10D), bo młodszy brat,
    czyli *istDL i *istDL2 już nie obsługiwały TTL tylko pTTL.

    (Chyba niczego nie pokręciłem.)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 38. Data: 2009-12-13 21:08:20
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > automatyką), to zdaje się Pentax *istDS2 (tata K10D), bo młodszy brat,
    > czyli *istDL i *istDL2 już nie obsługiwały TTL tylko pTTL.

    No, może trochę przesadziłem, ale podpinam do wykastrowanego bagnetu stare
    szkła i robię zdjęcia, dwudziestoletnia lampa tez daje radę (wbez TTLa).
    więc....

    --
    Yogi(n)

  • 39. Data: 2009-12-13 21:10:24
    Od: PS <b...@b...adresu.pl>

    > No właśnie tak jest u canona i nikona, u pentaksa nie - podpinam stare i
    > młode szkła, lampę która ma 20 lat i taką kupioną w zeszłym miesiącu -
    > wszystko pasuje ;-)

    I wlasnie to mnie przyciaga do pentaksa, czy rzeczywiscie ze
    wspomnianymi tu modelami k20d, k-x i k7 takie starocie beda dzialac?

  • 40. Data: 2009-12-13 21:11:17
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > Pan mówi o dużym wizjerze, a Ty mu K-x proponujesz? Ergonomia?

    Uwzględnij punkt startowy pytajacego - w porównaniu z D70 wizjer KX jest
    duży. Fakt, ze w K20D jeszcze sporo większy. Ogólnej ergonomii KX nie
    podejmuję się oceniać, gdyż nie maiłem go w ręku. Fakt, ze w porównaniu z
    K20D widze kilka braków - tylko jedno kółko sterujace, brak górnego
    wyświetlacza LCD i brak podświetlania punktów AF w wizjerze. Z drugiej
    strony przy niższej cenie ponoć AF w KX jest szybszy i matryca szumi jeszcze
    mniej niż w K20D. W sumie kupujący sam musi ocenić który z nichj będzie dla
    niego lepszym wyborem.

    > Każdy aparat powinien mieć absolutnie pięć ich.
    > [...]

    Absolutnie może nie, aż pięć też raczej nie, ale jednak ten drugi się
    przydaje - pokazuje ciągle podstawowe parametry ustawień aparatu przy
    praktycznie zerowym pobozre prądu. Na głónym wyświetlaczu aparatu też można
    je podejrzeć - ale musi być włączony - włączanie za każdym razem gdy chcemy
    spojrzeć wygodne nie jest, a trzymanie stale włączonego zżera prąd z
    baterii. Większość (jeśli nie wszystkie) z tych p[arametró można podejrzeć w
    wizjerze, ale znów - czasem łatwiej jest rzucić okiem na ekranik na górnej
    ściance niż przykładać oko do wizjera.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)