eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200 › Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Date: Sun, 13 Dec 2009 21:42:43 +0100

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    news:hg3cqr$h5o$1@inews.gazeta.pl...
    > Szkoda, bo pentaks potrzebuje jakiegoś wsparcia, a hoya tak sobie go
    > kupiła bez wielkich obietnic.
    > Samsung miał być tym ogniwem napędzającym, miały być matryce, fundusze, a
    > ciągle tego nie widać. Pentaks coś robi, inni robią 3x więcej.

    Samsung chciał potężnego kopa technologicznego i przejęcia pentaxa, bez
    specjalnego inwestowania ani w samą markę ani zaangażowania w rynek
    lustrzankowy. Hoya przejęła pozostałem gałęzie pentaxa, dział foto zostawiła
    w nieco okrojonym kształcie i kazała im gonić restę peletonu. No i dobrze.

    > Nawet w dobie e-handlu mało który sklep robi zapasy. O ile z k-x problemów
    > nie będzie o tyle colepsze akcesoria niestety będą tylko na zamówienie,
    > będą problemy z wymianą i reklamacjami. Takie są niestety realia małej
    > popularności. Nie wspominam tu o braku wielu elementów w ogóle.

    Ale pentaxy się nie psują, dlatego nie ma problemu z wymianą i reklamacjami
    ;-)

    > Jak na swoją cenę to rozsądny aparat, ale mi już dawno przeszło patrzenie
    > w ten sposób na temat. Teraz pojawia się pentaks, chwilkę dalej pojawi się
    > canon czy nikon, I tak co chwilkę ktoś przejmuje chorągiewkę. Za to z

    No ale właśnie o to chodzi, konkurencja napędza rozwój i dzięki temu w
    każdym systemie pojawiają się coraz lepsze rozwązania. A przynajmniej lepsze
    niż u konkurencji - przynajmniej przez jakiś czas.

    > lustrzankami jest tak, że poza body masz jeszcze lampy, obiektywy no i
    > niekoniecznie kompatybilne akcesoria, tego wszystkiego nie zmieniasz co
    > model.

    No właśnie tak jest u canona i nikona, u pentaksa nie - podpinam stare i
    młode szkła, lampę która ma 20 lat i taką kupioną w zeszłym miesiącu -
    wszystko pasuje ;-)

    --
    Yogi(n)