eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200 › Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Date: Sun, 13 Dec 2009 21:33:03 +0100

    KILu wrote:
    > W przypadku K-x rezultaty sa zaskakujaco dobre. Jako ze to entry-level,
    > zadbano o takie rzeczy jak ladne zdjecia prosto z puszki, ale robiac
    > zdjecia w RAW-ach tez masz dzieki dobrej matrycy duzo wieksze pole do
    > popisu.

    Ale to normalne, że coraz to nowsze aparaty są coraz to lepsze jeśli
    chodzi o elementy takie jak matryca, pamięć, procesor - te sprawy
    rozwijają się bardzo mocno.

    > Przyznam, ze o ile w poprzednich puszkach JPEG byl dla mnie osobliwa
    > ciekawostka, tak przez dwa dni zabawy z K-x zdazylem sie do niego
    > przekonac i pewnie nie raz z niego skorzystam.

    Tu też producenci nauczyli się wykorzystywać moc swoich matryc, nawet to
    nieszczęsne sony jakieś te JPG już daje. Dla mnie jednak ciągle JPG jest
    fajny jako tylko i wyłącznie podgląd w plikach RAW.

    > Mnie to boli, bo lubie, gdy aparat zuzywa malo pradu i nie trzeba go
    > wylaczac - niestety glowny LCD pozera sporo energii, w dodatku swieci
    > nieproszony, szczegolnie, ze nie ma tu czujnikow zblizenia aparatu to oka.

    Nie ma co przesadzać.. ekran ten jest po to by go używać. w K-x nie ma
    czujnika, ale też i chyba parametry wyświetlane są na białym tle? Chyba
    tez i można przecież regulować podświetlenie.

    > Ups, fakt. W sumie chyba nikt nie wie, co to dokladnie jest - pewnie cos
    > bazujacego na matrycy z A500.

    Podejrzewam, że to matryca która była kiedyś w A700, ale troszkę ją
    podrasowano i nauczono się z nią obchodzić. Pierwsze aparaty z tą matrycą
    dawały rzeczywiście gorsze rezultaty, ale parametry z grubsza są zbliżone.
    Jak to nie ten model to jakiś zbliżony. Do następnego modelu sonego w
    miejsce A700 pewnie włożą to co własnie w A550 bo też jest bardzo chwalone
    za małe szumy, a ma jeszcze 2Mpix więcej.

    > Dla mnie to nie problem, bo generalnie dokonujac zakupow poluje na okazje,
    > ale rozumiem, ze przecietnego kowalskiego kiepski marketing i dystrybucja
    > moze odstraszac.

    Marketing w używaniu nie jest zupełnie potrzebny. Potrzebne za to są
    konkretne obiektywy i możliwości. Pentaks ma dużo starego i mało nowego.
    Do profesjonalnych zadań się nie nadaje, do amatorskich - oferuje to co
    wszyscy.

    d.