  • 21. Data: 2009-12-13 18:00:45
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    KILu wrote:
    > K-x tez ma ISO12800 (zarowno w trybie automatycznego, jak i recznego
    > doboru ISO), tyle, ze trzeba je odblokowac w menu. I generalnie degradacje
    > detali w JPEG widac dopiero przy ISO6400 - dopiero wtedy pojawiaja sie
    > "placki" (przy czym mozesz wybrac, przy jakim ISO aparat ma zaczac
    > odszumiac oraz dobrac sile tego odszumiania).

    Forsować cyfrowo można w większości aparatów. Odszumiać zresztą też.
    Trzeba by było porównać kilka aparatów by się przekonać jak sobie radzą z
    szumem: A700, D300, D300s, A550, K-x, nie wiem czy coś więcej ma cmos
    12Mpix i APS-C z 1.5x.
    A może ktoś to zrobił już?

    d.

  • 22. Data: 2009-12-13 18:00:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    dominik napisał(a):

    > W parametrach tak to nie wygląda. A550 daje jeszcze lepszą jakość obrazu i
    > czułość do iso 12800. 6400 miał właśnie A700 czy D300.

    Parametry... ;)

    j.

  • 23. Data: 2009-12-13 18:01:14
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Bronek Kozicki wrote:
    > to fakt, ale wcale nie znaczy że Pentax robi gorsze zdjęcia.

    Co ma piernik do wiatraka?

    d.

  • 24. Data: 2009-12-13 18:02:38
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "PS" <b...@b...adresu.pl> napisal w wiadomosci
    > wlasnie jak sie sprawuje oprogramowanie pentaksa, umozliwia hurtowa
    > obrobke fot jak w nikon capture 4.2?

    Cóz, oprogramowanie jest z pewnoscia lepsze niz to dolaczane do k10d rok
    temu, ale nadal jakos od mnie nie przemawia, ja wole rawtherapy jesli juz
    mam cos poobrabiac.

    --
    Yogi(n)

  • 25. Data: 2009-12-13 18:16:40
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    dominik wrote:
    > Trzeba by było porównać kilka aparatów by się przekonać jak sobie radzą
    > z szumem: A700, D300, D300s, A550, K-x, nie wiem czy coś więcej ma cmos
    > 12Mpix i APS-C z 1.5x.
    > A może ktoś to zrobił już?

    Wielu robilo, stad wlasnie zachwyty w rodzaju tych:
    www.dfv.pl/tl_files/dfv/czasopismo/12_2009/wstepniak
    .pdf

    --
    KILu

  • 26. Data: 2009-12-13 18:21:49
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    KILu wrote:
    > Wspomnialem ze to entry-level ze wszystkimi tego konsekwencjami. Co nie
    > zmienia faktu, ze z wypowiedzi na roznych forach wynika, iz o ile
    > ergonomia jest typowa dla tej klasy sprzetu, to w kwestii kultury pracy (a
    > wiec jakosci zdjec, szybkosci i celnosci AF...) k-x wyprzedza k20d.

    K20d to upgradowany o matrycę k10d. Co innego K-7. Temu ergonomia
    zwiększyła się o wiele bardziej. W ogóle K-7 to jeden z fajniejszych
    cropów jeśli chodzi o jego fizyczność. Bo matrycą niestety sporo traci.

    > Ba -
    > matryce ma lepsza, niz K7.

    To raczej K-7 ma słabą matrycę. Widać pentaksowi za dobrze nie poszło z
    samsungiem. Szkoda, liczyłem, że po pierwszym razie będzie tylko lepiej, a
    tu romans spowodował tylko bycie trochę w tyle.

    > Poza tym ma przyjemne algorytmy odszumiania -
    > JPEG-i z puszki nawet na ISO6400 wolne sa od kolorowego szumu, a 1600
    > mozna swobodnie uzywac na codzien bez nieprzyjemnych konsekwencji.

    Odszumianie, forsowanie i filterki to są sprawy które i tak każdy
    zaawansowany user zrobi sobie na komputerze sam. Kwestia tylko tych
    rezultatów.

    > Do tej pory na codzien uzywalem aparatu z dodatkowym LCD funkcyjnym i jego
    > brak jest dla mnie bardzo odczuwalny - wszystkie parametry musisz
    > sprawdzac na glownym LCD (ktory o zmierzchu "daje po oczach") albo w
    > wizjerze.

    Dla mnie to miało sens w analogu, ale w cyfrowych to niepotrzebnie
    zmarnowana powierzchnia. Statywu nie używam.

    > Chyba Sony, mozliwe, ze ta sama, co w A550.

    A550 ma 14Mpix.

    > Szczegolnie w Polsce - w ojczyznie Pentaksa 7% sprzedawanych luster to
    > K-x. Mnie to nie rusza, wazne, ze cos tak fajnego mozna kupic za rozsadne
    > pieniadze. :)

    W Polsce i nie w Polsce.
    Ogólnie popularność pentaksa jest niska. Tak samo jak olka, chociaż temu
    ostatnio coś dobrze się wiedzie za sprawą pionierskiego m4/3.
    Przez niższą sprzedaż jest mniej dodatkowych akcesoriów i mniej ciekawych
    obiektywów, tak samo wybór tych z drugiej ręki. Niestety to jest cena
    popularności, którą się płaci. Nie obchodzi Cię, że żeby kupić dany
    obiektyw musisz albo polować na niego albo szukać go w stu sklepach?

    d.

  • 27. Data: 2009-12-13 18:30:45
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    dominik wrote:
    > Odszumianie, forsowanie i filterki to są sprawy które i tak każdy
    > zaawansowany user zrobi sobie na komputerze sam. Kwestia tylko
    > tych rezultatów.

    W przypadku K-x rezultaty sa zaskakujaco dobre. Jako ze to entry-level,
    zadbano o takie rzeczy jak ladne zdjecia prosto z puszki, ale robiac
    zdjecia w RAW-ach tez masz dzieki dobrej matrycy duzo wieksze pole do
    popisu.
    Przyznam, ze o ile w poprzednich puszkach JPEG byl dla mnie osobliwa
    ciekawostka, tak przez dwa dni zabawy z K-x zdazylem sie do niego
    przekonac i pewnie nie raz z niego skorzystam.

    > Dla mnie to miało sens w analogu, ale w cyfrowych to niepotrzebnie
    > zmarnowana powierzchnia. Statywu nie używam.

    Mnie to boli, bo lubie, gdy aparat zuzywa malo pradu i nie trzeba go
    wylaczac - niestety glowny LCD pozera sporo energii, w dodatku swieci
    nieproszony, szczegolnie, ze nie ma tu czujnikow zblizenia aparatu to oka.

    > A550 ma 14Mpix.

    Ups, fakt. W sumie chyba nikt nie wie, co to dokladnie jest - pewnie cos
    bazujacego na matrycy z A500.

    > Nie obchodzi Cię, że żeby kupić dany obiektyw musisz albo polować
    > na niego albo szukać go w stu sklepach?

    Dla mnie to nie problem, bo generalnie dokonujac zakupow poluje na okazje,
    ale rozumiem, ze przecietnego kowalskiego kiepski marketing i dystrybucja
    moze odstraszac.

    --
    KILu

  • 28. Data: 2009-12-13 18:36:24
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    KILu wrote:
    > Wielu robilo, stad wlasnie zachwyty w rodzaju tych:
    > www.dfv.pl/tl_files/dfv/czasopismo/12_2009/wstepniak
    .pdf

    To nie jest test, a tym bardziej nie ma tam A550.

    d.

  • 29. Data: 2009-12-13 18:37:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    januszek wrote:
    > Parametry... ;)

    No własnie A500 ma 12Mpix, A550 ma 14Mpix.

    d.

  • 30. Data: 2009-12-13 18:46:49
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Yogi(n) wrote:
    > Wybrali po prostu najlepsza dostepną w odpowiednim zakresie cenowym
    > matrycę. I chwała im za to. A zwiąkzi z Samsungiem rozluźniły sie po
    > przejęciu przez Hoyę.

    Szkoda, bo pentaks potrzebuje jakiegoś wsparcia, a hoya tak sobie go
    kupiła bez wielkich obietnic.
    Samsung miał być tym ogniwem napędzającym, miały być matryce, fundusze, a
    ciągle tego nie widać. Pentaks coś robi, inni robią 3x więcej.

    > W dobie e-handlu to nie jest aż taki problem, choć oczywiście byłoby
    > miło pomacać wszystko na co ma sie ochotę przed zakupem. Niemniej aż
    > taka niepopularność jest bez wątpienia zasługą dystrybutora, który ma
    > gdzieś promocje, marketing i odpowiednie podejście do sprzeaży.

    Nawet w dobie e-handlu mało który sklep robi zapasy. O ile z k-x problemów
    nie będzie o tyle colepsze akcesoria niestety będą tylko na zamówienie,
    będą problemy z wymianą i reklamacjami. Takie są niestety realia małej
    popularności. Nie wspominam tu o braku wielu elementów w ogóle.

    > I tak właśnie jest, choćby w wypadku k-x ;-)

    Jak na swoją cenę to rozsądny aparat, ale mi już dawno przeszło patrzenie
    w ten sposób na temat. Teraz pojawia się pentaks, chwilkę dalej pojawi się
    canon czy nikon, I tak co chwilkę ktoś przejmuje chorągiewkę. Za to z
    lustrzankami jest tak, że poza body masz jeszcze lampy, obiektywy no i
    niekoniecznie kompatybilne akcesoria, tego wszystkiego nie zmieniasz co
    model.

    d.