    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: zapowiedzi AUS 4D - świeżyzna :-)
    Date: Mon, 25 May 2009 00:43:05 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4a13e93e$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4a141cab$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4a151830$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4a15e235$1@news.home.net.pl>
    <gv65f8$js6$1@news.interia.pl> <k...@c...fuw.edu.pl>
    <gv6bko$nt6$1@news.onet.pl> <4a16ce81$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <gv891u$gh6$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <gv9sdf$as8$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <gvba0u$5gi$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <gvbhkb$oj2$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    Kończmy, Waść, bo publika się nudzi, a my tak między sobą razy
    wymieniamy :-)

    > To już 20 lat temu był onet? Istniała wtedy pl.misc.telefonia (i prawny
    > obowiązek zamieszczania tam swoich opinii)? "Jak nie ma tego w internecie,
    > to znaczy, że w ogóle nie istnieje" -- akurat po Panu się takich opinni
    > nie spodziewałem.

    Tośmy sie nie zrozumieli. Ja po prostu pamiętam prognozy sprzed lat 20
    (gorzej) oraz 15, 10 i mniej (lepiej). I wiem, że jeszcze 10 lat temu
    prognozowano wzrost rynku stacjonarnego (co się nie udało) i niewielki
    komórek (co też się nie udało, bo każda prognoza była w dniu jej
    ogłoszenia fałszywa - cztaj zaniżona).

    > No ale to powiedział minister. A teraz mówimy o kimś innym.

    Ale minister był mądry i cytował też mądrych ludzi. I oni tak mówili.

    > Jeśli deklaruje Pan, że takie słowo jak "wyobraźnia" jest dla Pana
    > tylko hasłem w słowniku, to OK, możemy na ten temat nie rozmawiać.
    > Jeśli zakłada Pan, że skoro jakiś proces wyglądał tak, jak opisuje
    > to literatura i lepiej być nie mogło, bo przecież "minister tak
    > powiedział", to chyba najlepiej będzie jak sobie pomilczymy. Przez
    > minutę chociaż. Dla uczczenia pamięci.

    No to milczymy :-)

    > [...Y2K...]
    >
    > Ha! Mój znajomy w roku 1996 założył firmę "od Y2K" celem wprowadzenia
    > jej na giełdę. Operacja się powiodła, notowania akcji dość szybko
    > poszły w górę i dało się zarobić. No bo faktycznie za "modernizację"
    > oprogramowania ludzie gotowi byli wtedy płacić każde pieniądze -- to
    > akurat świetnie pamiętam. Mógłbym nawet powiedzieć, że wszystko co się
    > wydarzyło, "to tylko i wyłącznie na nasze szczęscie".

    i prawdopodobnie dzięki takim działaniom Y2K był normalnym rokiem. Było
    co sprzątać, naprawdę. Osobiście sprzątałem po aplikacji stworzonej w
    1994 roku. Rozumiem, że trudno było przewidzieć, że licznik dwucyfrowy
    będzie za 6 lat za mały.
    Aha, i aplikacja nie była polska, tylko usiańska :-)

    > Z Pcimia do Krakowa jest więcej niż 15km, coś ponad 30 km. Ale mniej
    > niż 100 km, a wtedy tepsa miała taryfę międzymiastową "do 100 km".
    > Więc jednak było taniej niż do Warszawy. Nie żebym te podania ludowe
    > uważał za coś ważnego, przypomninam o tym tylko ze względu na Pańską
    > dbałość o dane historyczne.

    Pcim robi za hasło :P

    > Znowu Pan myli kolejność faktów historycznych. 16 województw mamy od
    > 1 stycznia 1999 roku. W tym dniu stref numeracyjnych było bodajże 59.
    Nie, nie i jeszcze raz nie. SN49 wymyślono gdzies koło 1992-94
    (dokładnie nie wie). W 1999 roku zakończono projekt (a i tak nie do końca).

    > Wiem, że był wtedy olbrzymi opór tepsy przed wprowadzeniem 16 stref.

    Był i jest

    > Ale skoro i tak zmieniano numery kierunkowe do wielu miast, to można
    > było zmienić tak, by uwolnić chociaż cyfrę "9" (zostały tylko trzy
    > takie strefy). Oczywiście to w wersji soft, dla mięczaków. Bo właśnie
    > najpóźniej wtedy należało znieść wszystkie strefy i zrobić to, co mamy
    > teraz. Przypomnę, że niedługo po tym zafundowano nam szopkę pod tytułem
    > "niezależni operatorzy międzystrefowi".

    Były takie plany. Proszę se poczytać PNK z lat 90. Miano uwolnić jedynkę
    i dziewiątkę, stąd m.in. PTK Centrostal zmienił numerację NMT z 90 na 690.

    _administered/s7.xls
    510001XLSE.xls
    4A0001MSWE.doc

    > Pozostaje nam tylko znaleźć sposób mierzenia rozmijania się planowania
    > z rzeczywistością. Ma Pan jakieś propozycje? Bo ja patrzę na te wykazy
    > i nic mi do głowy nie przychodzi.

    - Każdy się może pomylić - powiedział podniecony jeż schodząc ze
    szczotki ryżowej.

    Obiecuję, że już nie odpiszę, chyba, że na wyraźne żądanie :-)

    M.