  • Data: 2009-05-24 23:43:50
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - świeżyzna :-)
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > O prostej wygodzie wynikającej ze stabilności numeracji telefonicznej.
    > O wygodnym życiu w poczuciu ładu, który gwarantuje, że jak pojawią się
    > nowi abonenci, nowi operatorzy, nowe usługi, to ci starzy mogą tego
    > nawet nie zauważyć, bo nikt im nie będzie kazał posunąć się na bok
    > by zrobić im miejsce.

    Panie Jarku,

    Ja rozumiem, że stabilność, że wpisy w notesie sprzed 20 lat itepe-itede
    i zmiany trzeba przeprowadzać z głową. Ale chciałbym z pewną taką
    nieśmiałością zwrócić uwagę, że zmiany w numeracyji to nie tylko
    dołożenie jednej czy dwóch cyferek w np. Warszawie, Krakowie czy
    Lublinie (może trzech w mniejszych miastach). Istniały przecież centrale
    ręczne a nry abonentów miały od 1 do 3 cyfr a to IMHO była dopiero jazda.

    Dla naprzykładu wziąłem książkę telefoniczną woj. lubelskiego wg stanu
    na dzień 31.07.1998.

    Jest sobie wioska Wilków, przy której mamy oto taki wpis:
    CR (Abonenci przyłączeni do centrali ręcznej osiągani za pośrednictwem
    telefonistki po numerem (0-81) 81 00 95)

    No i mamy numerki np. takie

    Bank Spółdzielczy
    dyr. 9
    księg. 21
    Urząd Gminy
    wójt 2
    geodezja 18
    księg. 30

    Niektórzy abonenci prywatni mieli numery 3-cyfrowe 1xx.

    No i teraz mając do czynienia z takim a nie innym _stanem_faktycznym_
    (dzwonienie "0-81 81 00 95 proszę 123") słucham propozycji, jak
    sensownie dokonać zmiany numerów na 6/7 cyfrowe obsugiwane w ruchu
    automatycznym, żeby dzwoniło się w miarę "tak jak poprzednio"?
    Może 0-81 81 0a bc, gdzie abc jest starym numerem, ewentualnie
    poprzedzonym zerami jak ma mniej niż 3 cyfry mając nadzieję, że żaden
    takim nrów nie jest zajęty ;-)?

    Tak czy inaczej, nie satysfakcjonuje mnie odpowiedź, że trzeba było ileś
    lat temu przydzielić do centrali ręcznej Wilków wyłącznie nry
    3-cyfrowe, dać centrali nr np. 0-81 81 00 00 a potem, po przejściu na
    ruch automatyczny, 3 ostatnie zera zastąpić numerami z centrali ręcznej.

    Przemek