  • Data: 2009-05-25 00:27:59
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - świeżyzna :-)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Ja rozumiem, że stabilność, że wpisy w notesie sprzed 20 lat itepe-itede
    > i zmiany trzeba przeprowadzać z głową. Ale chciałbym z pewną taką
    > nieśmiałością zwrócić uwagę, że zmiany w numeracyji to nie tylko
    > dołożenie jednej czy dwóch cyferek w np. Warszawie, Krakowie czy
    > Lublinie (może trzech w mniejszych miastach). Istniały przecież centrale
    > ręczne a nry abonentów miały od 1 do 3 cyfr a to IMHO była dopiero jazda.

    A czy ja nie pisałem już wcześniej, że *najpierw* należy modernizować
    sieć (albo mieć tego rozsądne palny), a dopiero później wprowadzać
    w życie zmiany w numeracji (zgodne ze wcześniejszymi rozsądnymi planami)?
    Moja krytyka dotyczyła właśnie zabierania się do rzeczy od sempiterny
    strony -- są dwie różne centrale z taką samą numeracją, to "dla porządku"
    rozróżnimy je przez dodanie z przodu kolejnej cyfry, a potem się zobaczy.

> [...]
    > na dzień 31.07.1998.
    >
    > Jest sobie wioska Wilków, przy której mamy oto taki wpis:
    > CR (Abonenci przyłączeni do centrali ręcznej osiągani za pośrednictwem
    > telefonistki po numerem (0-81) 81 00 95)
    >
    > No i mamy numerki np. takie
    >
    > Bank Spółdzielczy
    > dyr. 9
    > księg. 21
    > Urząd Gminy
    > wójt 2
    > geodezja 18
    > księg. 30
    >
    > Niektórzy abonenci prywatni mieli numery 3-cyfrowe 1xx.

    Ja znam nawet takie miejsca, gdzie może jakieś numery były, ale ich
    nikt nie pamiętał -- dzwoniło się do wsi i prosiło o połączenie
    z Panem (Sekretarzem), Wójtem lub Plebanem.

    > No i teraz mając do czynienia z takim a nie innym _stanem_faktycznym_
    > (dzwonienie "0-81 81 00 95 proszę 123") słucham propozycji, jak
    > sensownie dokonać zmiany numerów na 6/7 cyfrowe obsugiwane w ruchu
    > automatycznym, żeby dzwoniło się w miarę "tak jak poprzednio"?

    No więc jak poprzednio, to się nie da. I bardzo dobrze, bo z panią
    na poczcie można miło pogadać, ale życie nie składa się z samych
    przyjemności. Numery wewnętrzne w ręcznej centrali, to one nie należą
    do planu numeracji. Założenie tym ludziom *normalnych* telefonów, to
    robienie czegoś od nowa, a nie dokładanie cyfr.

    > Tak czy inaczej, nie satysfakcjonuje mnie odpowiedź, że trzeba było
    > ileś lat temu przydzielić do centrali ręcznej Wilków wyłącznie nry
    > 3-cyfrowe, dać centrali nr np. 0-81 81 00 00 a potem, po przejściu na
    > ruch automatyczny, 3 ostatnie zera zastąpić numerami z centrali ręcznej.

    Robiąc coś od nowa, można przydzielić nowej centrali w Wilkowie nowy
    numer 0-81 ABC000 i zachować stare końcówki. Wtedy zapiszę sobie
    w notesie, że przed warszawskimi numerami trzeba teraz dodawać "6",
    a przed wilkowskimi "ABC".

    Jarek

    --
    Tam gdzie kończą się rzepaki