  • Data: 2012-10-06 23:25:00
    Temat: Re: zajebisty pomysł.
    Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 6 października 2012 22:54:42 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > (...)

    > jeszcze gorzej.
    >
    > pomysłów na naprawę jest kilka, ale przeciętny Polak tego nie "skuma" a
    >
    > jeszcze poczuje się zagrożony. Był pomysł aby ofiary wypadków leczyć z
    >
    > OC. W zasadzie jest to logiczne, ale w dzisiejszych realiach niewykonalne.
    >

    > ToMasz
    >

    > PS kogutek jak zwykle, ma swój sposób formatowania tekstu. Jakbyś nie
    >
    > wiedział jak to u nas wygląda to, nasze posty są szerokości 79 znaków, a
    >
    > twoje wypowiedzi zajmują jedną linijkę. całość w jednej dłuuuugaśnej linijce
    Dokąd nikt nie poradzi będzie po staremu. Czyli długa linijka.
    Ubezpieczycielem OC nie są linki, aliory itp. Ubezpieczenie jest obowiązkowe
    a wypłata gwarantowana przez państwo. Państwo jest ubezpieczycielem przy OC
    samochodów. Firmy ubezpieczeniowe są tylko akwizytorami. Dostają działkę od łebka.
    Państwo nie ma takich narzędzi jakie mają ubezpieczyciele przy szacowaniu ryzyka. To
    słusznie zrobili że dali tą działkę lepszym. Państwo nie zarabia dużo na
    ubezpieczeniach OC samochodów. Obraca się w ile wypłacił tyle zbierze + jakaś
    inflacja + koszt akwizycji. Jak by koszty leczenia poszkodowanych w wypadkach
    przeszło na OC to składka zdrowotna, chorobowa, rentowa itp niewiele by były
    mniejsze. Za to OC było o wiele droższe. W sumie budżet by to kosztowało więcej ze
    względu na papierologię. Gdyby OC nie było państwowe tylko ubezpieczyciele sami by
    ustalali stawki to by były bardzo zróżnicowane. jakieś wyliczenie na onecie było i
    wychodziło że dwudziestolatek z BMW musiałby płacić ponad 8 tysięcy rocznie. A ktoś
    taki jak ja dawałby co łaska i też by wystarczyło.