  • Data: 2012-10-07 13:22:24
    Temat: Re: zajebisty pomysł.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 07 Oct 2012 13:01:32 +0200, ToMasz napisał(a):
    > w tej chwili mamy zrzutkę do wspólnego wora na podstawie: pojemności
    > silnika, miejsca zamieszkania, typu samochodu, prowadzenia lub nie
    > działalności gospodarczej i jedyne co ma _minimalny statystyczny_ sens
    > wieku i czasu posiadania uprawnień. Plus bezszkodowa jazda 6 lat.
    > ja bym sobie życzył, aby największy wpływ na moją składkę miała kwota
    > jaką ubezpieczyciel będzie musiał zapłacić, albo zapłacił za moje błędy.

    No ale to "bedzie musial zaplacic" to jest jakas statystyka.

    > Tak wymyślone na poczekaniu. składka OC pi razy oko 100zł od każdego
    > kierowcy, (statystyka pozwoli ją wyliczyć) a nie samochodu. Spowodujesz
    > kolizje/wypadek - masz zakaz prowadzenia pojazdów dopóki nie spłacisz
    > zobowiązań regresowych.

    Ale
    a) nie splacisz. Masz pecha to spowodujesz straty na pare milionow, i nie
    splacisz.
    b) nie chcialbys sie od tego ubezpieczyc ? Dobrowolnie, po to przeciez
    ubezpieczenia sa :-)
    c) zabierasz PJ, i co - ktos traci mozliwosc prowadzenia firmy, albo
    przestaje byc kierowca, idzie do pracy za 1200, i splaca po 100zl
    miesiecznie ? Gdzie tu sens, gdzie logika.

    > 3. Spowodowałeś kosztowny wypadek - nic nie płacisz, ale masz zakaz
    > kierowania czymkolwiek. złapany za kierownicą masz komornika za to co
    > kiedyś zrobiłeś. w tym przypadku ubezpieczyciel traci.

    Ale komornika to raczej masz od razu. Bo inaczej to sprzedasz dom,
    samochod, pojedziesz do USA i ubezpieczyciel znow traci :-)

    > Myślę jednak ze takich drogich wypadków będzie baaardzo mało.

    z uwagi na rozsadek kierowcow ? Dawalem przyklad z wodka - tam tak jest, a
    jednak pijanych za kierownica nie brakuje.

    Czy statystycznie ? Owszem, kosztownych wypadkow jest mniej, jak jeszcze
    wyeliminujesz 1/4 kierowcow z ruchu, to moze bedzie jeszcze mniej.

    Tak czy inaczej - od setek lat ubezpieczenia pozwalaja sie zabezpieczyc
    przed zdarzeniami ktore sa kosztowne, ale zdarzaja sie rzadko ..

    J.