eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu › Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.or
    g!reader02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Date: Thu, 15 Jul 2021 07:01:31 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 86
    Message-ID: <scoivs$14b$1@dont-email.me>
    References: <scefrk$903$1@dont-email.me> <60edf1ee$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <60ee0734$0$550$65785112@news.neostrada.pl> <scluu0$lbu$1@dont-email.me>
    <60eee187$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 15 Jul 2021 06:01:32 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="38f7f0e14d2de3c1ecb670336679a461"; logging-data="1163";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+tgP4m4tdKmrqoESeFmfae"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.11.0
    Cancel-Lock: sha1:AeUKHghwxh+8cEe0agELmgn4nzE=
    In-Reply-To: <60eee187$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2695235
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 14.07.2021 o 14:07, Shrek pisze:
    > W dniu 14.07.2021 o 08:06, ddddddddddddd pisze:
    >
    >>> Nieprzypierdalanie się do pieszych - łażą gdzie chcą i jak chcą
    >>> dopóki nie stwarzają niebezpieczenstwa.
    >>
    >> dokładnie! I co za tym idzie dużo mniejsza ilość przejść dla pieszych.
    >
    > Jak dla mnie może być, choć trzeba by pomyśleć co z osobami o
    > ograniczonych zdolnościach poruszania się. Chyba teraz też musisz
    > przepuścić nawet poza przejściem - nie wiem - i tak zawsze puszvczam ale
    > coś mi się kojarzy specjalny przepis.

    światła uruchamiane przyciskiem. Tutaj dobrym rozwiązaniem jest czujnik,
    który wykrywa po wciśnięciu, że ktoś już miejsce opuścił i zmieniać
    świateł nie trzeba

    >
    >> Ja bym dodał jeszcze:
    >> 1) ronda zamiast skrzyżowań równorzędnych,
    >
    > Dużo miejsca trzeba , a naprawdę małe ronda są bez sensu.

    nie są bez sensu, bo definiują pierwszeństwo. Wcale nie trzeba jeździć
    na okrągło - ale do tego trzeba faktycznie policji która nie będzie się
    przyp.. do wszystkiego (więc na wstępie należałoby zakazać rutynowych
    kontroli)


    >> 3) współwinę przy stłuczce (ułatwia to zjazd z ronda, zmianę pasa
    >> ruchu itp)
    >
    > Ale to często jest. I zależy bardziej od organów niż prawa chyba.

    to jest... tylko często nie działa. W UK mogę mieć pewność, że moje
    ubezpieczenie podskoczy, co wymusza większą ostrożność wszędzie

    >
    >> 4) mniejsza ilość znaków pionowych (ale to by się samo rozwiązało po
    >> zmianie pierwszeństwa na skrzyżowaniach) - choć przypominajki z
    >> obowiązującym ograniczeniem (czyli mniejszy znak, który wiadomo, że
    >> nie wprowadza zmiany prędkości, tylko przypomina jaka obowiązuje);
    >> przypomnienie obowiązującego limitu przez fotoradarem
    >
    > Ooo - zwłaszcza te mniej znaków. Poszedłbym dalej - ogólne ograniczenia
    > prędkości - 50/100/130 zabudowany/poza zabudowanym/eska czy autostrada.
    > I niestawienie innych ograniczeń chyba że - niby zabudowany ale nie do
    > końca - 70, coś czego po prostu nie widać i kierowcę może zaskoczyć. A
    > przed ślimakiem czy zwykłym zakrętem żadnych 30 czy 40 - ma oczy i głowę
    > to niech jedzie ile trzeba.

    W UK jest bardzo fajna zasada: droga z oddzielonymi pasami w każdą
    stronę - limit 70mph, pozostałe: 60mph. żadne znaki czy skrzyżowania nie
    odwołują innych znaków, więc się nie musisz nad tym zastanawiać. Nie
    musisz liczyć domów, zastanawiać się czy twoja babcia z księdzem nie
    chodzi tam do przedszkola w przyszłości, czy szukać tablicy rozpoczęcia
    miejscowości w polu, bo nikt nie wpadnie na to, żeby na środku pola dać
    ograniczenie 30mph. Jak jest ograniczenie do 30mph to jedziesz tak
    dopóki nie ma odwołania/zmiany prędkości. Są miejscowości przez które
    wszyscy przejeżdżają 40mph mimo że ograniczenia nie ma, więc można
    60mph. Są ślimaki czy zakręty na których ograniczeń nie ma, nie ma nawet
    ostrzeżenia że to ostry zakręt... i nagle okazuje się, że społeczeństwo
    to nie idioci, mimo że lewactwo próbuje nam to wmówić i zwalniają żeby
    uniknąć wypadku


    >
    >> 5) podatek drogowy nie zawarty w cenie paliwa, a płacony oddzielnie -
    >> dzięki temu złomy nie zalegają na blokowiskach (na prywatnym terenie
    >> możesz trzymać auto bez opłaconego podatku); możliwość nieopłacania OC
    >> itp gdy auto nie jeździ.
    >
    > To się trochę wyklucza co do celowosci;)

    nie wyklucza się: na blokowiskach od dawna miejsc parkingowych brakuje.
    Jak ktoś chce sobie remontować auto czy zostawić dla potomka, to może je
    trzymać na swoim terenie nikomu nie blokując miejsc parkingowych. Jak
    mieszkałem we Wrocławiu na blokowisku to w pobliżu domu takich miejsc
    zajętych przez złomy były dwa, a już wtedy łatwo o miejsce nie było.
    Z drugiej strony może wystarczyłoby ściągać z parkingów auta bez OC (tak
    są ściągane auta w UK bez podatku: najpierw dostają blokadę na koło, a
    jak nie ma reakcji to są ściągane na parking)

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: