-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!1.us.feeder.erje.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.o
rg!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.org!reader02.eternal-
september.org!.POSTED!not-for-mail
From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
Date: Wed, 14 Jul 2021 19:29:49 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 113
Message-ID: <scnaeu$u0s$1@dont-email.me>
References: <scefrk$903$1@dont-email.me> <60edf1ee$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<60ee0734$0$550$65785112@news.neostrada.pl> <scluu0$lbu$1@dont-email.me>
<scmk0b$4td$1@news.icm.edu.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 14 Jul 2021 18:29:50 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="db2a91bc27aa9ceab3250fe80ddcb8af";
logging-data="30748";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/8v7NP2MSBJL8yAg9nqldi"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.11.0
Cancel-Lock: sha1:s+wgpVtGZGvYttuCfAMwtE6WbIw=
In-Reply-To: <scmk0b$4td$1@news.icm.edu.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2695225
[ ukryj nagłówki ]W dniu 14.07.2021 o 13:06, ii pisze:
> W dniu 14.07.2021 o 08:06, ddddddddddddd pisze:
>> W dniu 13.07.2021 o 22:35, Shrek pisze:
>>> W dniu 13.07.2021 o 22:05, ąćęłńóśźż pisze:
>>>> Przejeżdżanie na przejściach rowerem.
>>>
>>> Nieprzypierdalanie się do pieszych - łażą gdzie chcą i jak chcą
>>> dopóki nie stwarzają niebezpieczenstwa.
>>
>> dokładnie! I co za tym idzie dużo mniejsza ilość przejść dla pieszych.
>
> Przejścia mają sens. Piesi mogą przechodzić przez jezdnię bez przejścia,
> wystarczy by go nie było w odległości 100m. Winić należy pasożytów
> społecznych, to wypaczenie które nie wiadomo z jakiej paki dostaje
> wczesne emerytury.,
mają sens przejścia bez pierwszeństwa pieszych, a tylko w newralgicznych
miejscach z ich pierwszeństwem, jak to ma miejsce w cywilizowanych krajach
>
>> Ja bym dodał jeszcze:
>> 1) ronda zamiast skrzyżowań równorzędnych,
>
> Ronda zajmują więcej miejsca a skrzyżowania równorzędne są z reguły tam,
> gdzie tego miejsca mało. Poza tym oczywiście miałoby sens właśnie dla
> takich skrzyżowań.
do ronda wystarczy kropka na środku i praktycznie nie zajmuje więcej miejsca
>> 2) domyślne pierwszeństwo na skrzyżowaniu w kształcie T drogi, która
>> się nie zatrzymuje,
>
> Ale, że znaków nie ma czy jak? Bo taka organizacja zwykle jest.
tak, bez znaków na które trzeba zwracać uwagę
>
>> 3) współwinę przy stłuczce (ułatwia to zjazd z ronda, zmianę pasa
>> ruchu itp)
>
> Z kim? Wszystkimi co na rondo wjechali? Projektantem ronda?
ogólnie. Jak ktoś z wewnętrznego pasa zmienia na zewnętrzny to przy
stłuczce wina jest wspólna. W Polsce zwykle tego co zmienia pas, więc
ten na zewnętrznym ciśnie i ma taką zmianę pasa w d...
>
> Ronda wielopasowe są problemowe. Zmienić to może jedynie ich
> turbinowość. I wtedy nie potrzeba żadnej współwiny.
może to zmienić turbinowość lub współwina. Współwina jest dobra, bo
poprawia bezpieczeństwo na drodze
Powinno np
> oznakowanie powstać jakieś by jasno przekazać, że dane skrzyżowanie jest
> turbinowe i nie trzeba robić nic by bezpiecznie przez nie przejechać.
>
>> 4) mniejsza ilość znaków pionowych (ale to by się samo rozwiązało po
>> zmianie pierwszeństwa na skrzyżowaniach) -
>
> Jakiej "zmiany pierwszeństwa na skrzyżowaniach"?
domyślne pierwszeństwo górnej części "T", ronda
>
>> choć przypominajki z obowiązującym ograniczeniem (czyli mniejszy znak,
>> który wiadomo, że nie wprowadza zmiany prędkości, tylko przypomina
>> jaka obowiązuje); przypomnienie obowiązującego limitu przez fotoradarem
>
> No znaki przypominające powinny być, ale istotnie mogłyby różnić się od
> wprowadzających. Z drugiej strony znaki informujące o tym jak długo dane
> ograniczenie będzie obowiązywało. Np brak ograniczenia poza miastem
> pokazujący ile do najbliższego terenu zabudowanego.
W UK nie ma czegoś takiego jak teren zabudowany. Jak w terenie
zabudowanym ma być 30, to stoi znak. Jak nie ma znaku to możesz jechać
60/70, jak wszędzie
>
>> 5) podatek drogowy nie zawarty w cenie paliwa, a płacony oddzielnie -
>> dzięki temu złomy nie zalegają na blokowiskach (na prywatnym terenie
>> możesz trzymać auto bez opłaconego podatku); możliwość nieopłacania OC
>> itp gdy auto nie jeździ.
>>
>
> Nie bardzo rozumiem wywód. W jaki sposób płacenie oddzielne miałoby
> rozwiązać problem zalegania na blokowiskach.
za złom nie warto płacić, więc się oddaje na złom albo trzyma na swoim
podwórku
W zasadzie w ogóle nie
> bardzo ogarniam czemu poruszać problem blokowisk, gdzie akurat miejsca
> parkingowe mogą mieć swój regulamin uniemożliwiający np pozostawianie
> więcej niż jednego samochodu bo nie bardzo widzę dlaczego niby ktoś nie
> mógłby zaparkować jedynego wraka który posiada, tj czym to się różni od
> parkowania niewraka a jeszcze bardziej czemu miałoby to być bardziej
> uciążliwe od parkowania wielu pojazdów co jest w zasadzie regułą bo
> nawet jeśli średnio każdy człowiek używa co najwyżej jeden samochód to
> niekoniecznie jest jego właścicielem.
może na nowych osiedlach zamkniętych. Na blokowiskach nie da się tego zrobić
>
> No i ... gdzie Ty masz takie zasady o jakich piszesz? Bo ja tu sobie
> głównie puszczam wodze ... nie tyle fantazji ile intelektu.
UK
--
Pozdrawiam
Lukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.21 08:01 ddddddddddddd
- 15.07.21 23:26 ii
- 15.07.21 23:27 ii
- 16.07.21 07:31 Shrek
- 16.07.21 07:36 Shrek
- 16.07.21 08:29 ddddddddddddd
- 16.07.21 08:33 ddddddddddddd
- 16.07.21 13:12 J.F.
- 16.07.21 13:17 Cavallino
- 16.07.21 13:30 TomN
- 16.07.21 15:26 Shrek
- 16.07.21 15:27 Shrek
- 16.07.21 15:28 Shrek
- 16.07.21 15:42 TomN
- 16.07.21 16:02 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi