  • Data: 2020-03-17 17:10:44
    Temat: Re: zablokowane granice
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-03-2020 o 15:46, J.F. pisze:

    > To i tak mogloby byc juz za pozno, bo wystarczy jeden zarazony Chinczyk
    > czy Wloch.
    >
    > Ale na jak dlugo proponujesz wtedy zamknac

    Pisałem już dwa razy, że to nie ja chcę i proponuję zamykać.

    > - bo przez miesiac to sie
    > tylko epidemia w krajach sasiednich rozwinie, i potem strach otwierac
    > granice.

    No właśnie.
    Więc po co jeść tą żabę?

    > No, liczba zachorowan i zmarlych o czyms swiadczy.

    J.w.
    Nie masz pojęcia o faktycznej liczbie zakażeń.
    Nikt nie ma.

    > Wiec co proponujesz ? Nie zamykac wcale ?

    Dokładnie.
    Zamknąć tych narażonych na zgon lub ciężką chorobę, o ile nie będą
    chcieli zaryzykować.

    > A ponoc zycie wazniejsze od pieniedzy :-)

    Zależy czyje życie i czyje pieniądze.
    Tym bankrutom własne pieniądze mogą być bardziej miłe.

    > A z drugiej strony widac co sie dzieje - zarazaja sie, choruja, a potem
    > moga zarazic Ciebie, czy twoje dzieci lub rodzicow ... a respiratora nie
    > starczy ...

    A na ile więcej respiratorów byłoby bez kosztów tej odstawianej
    aktualnie szopki?
    W sensie, żeby każdy przepalony na szopkę grosz, przeznaczyć na
    faktyczne leczenie ciężkich przypadków?

    > No coz, na razie mamy kontakty zmniejszone, a przyjezdnych w kwarantannie.
    > Powinno ograniczyc tempo rozwoju.

    Jakim kosztem?

    > A to swoja droga. Albo "powracajacy z zagranicy" i podejrzany ...

    No właśnie.

    > Ale niekoniecznie oni.

    Co za różnica kto Cię zarazi, skoro to i tak nieuniknione?

    > Jakas spora ilosc chorych recesje tez spowoduje.

    Niekoniecznie, a wręcz może ją zmniejszyć.
    Poprzez mniejszą dotację do ZUS.

    > łatwo nie bedzie, bo ... wybierasz sie pozwiedzac Wlochy ?

    Nie wpuszczą mnie, ani nie wypuszczą.
    Tanio też już nie, tanie loty odwołali.

    A wręcz tym którzy je kupili nie pozwolili z nich skorzystać.
    Za tą każą płacić horrendalne stawki za inne loty, tyle że organizowane
    przez państwo.