  • Data: 2020-03-17 18:16:17
    Temat: Re: zablokowane granice
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-03-2020 o 18:01, J.F. pisze:

    > Lekkie ograniczenie tempa moze się przydac.

    Niewiele zmieni, a gospodarce zaszkodzi na pewno.
    I to poważnie.

    > No nie mam. Ale ciezkich przypadkow to chyba nie ukrywaja ... na razie.

    Tyle że nie masz skali porównawczej do innych ciężkich przypadków.
    Można liczyć zgodny - przy grypie toto jest prawie niegroźne.

    > Czyli po włosku - my was ostrzegamy, ale robta co chceta ?
    > Tam nie wyszlo, u nas tym bardziej by nie wyszlo :-)

    To się okaże za parę lat.
    Jak wyjdzie na to, że sumarycznie było tyle samo śmiertelności w krajach
    zamkniętych przez pół roku i w tych niezamkniętych w ogóle, to kto odda
    straty gospodarcze?
    Kaczyński?

    > A to jest dobre pytanie.

    > A jest jakies faktyczne lekarstwo ?

    Niektóre ponoć pomagają, np. te przeciwko malarii.
    Nawet w Polsce jedno produkują.

    Ale może pomagają nie w każdym przypadku, albo jest drogie, bo nasi
    mówią że lekarstwa nie ma.

    > We Wloszech widac jak wyszlo. Respirator to moze nie jest duzy koszt,
    > ale szpitala sie tak szybko nie wybuduje.

    Pytanie czy w szpitalu są TYLKO pacjecni z zagrożeniem życia, czy
    również każdy podejrzany, ale prawie zdrowy?

    > Trudno powiedziec.
    > Na razie iles tam pracownikow odeszlo opiekować sie dziecmi.

    No właśnie.
    A ileś tam pracuje mniej efektywnie, albo wcale i nic za to nie dostanie.
    Zwłaszcza jak pracodawca padnie.

    > Moze tydzien pozniej, moze miesiac - i respiratora starczy.

    A on pomoże?

    > Masz na mysli zmarlych emerytow ? Jakiez to ... niehumanitarne :-)

    Nie ja wirusa wyprodukowałem.

    > Ale zanim oni umra, to wielu innym trzeba bedzie zasilek wyplacic.

    Wirus już jest, juz tego nie powstrzymasz.

    > Co prawda do 35 dni to pracodawca placi :-)

    No właśnie - tym szybciej padnie.

    > A jak by wpuszczali i nawet ceny obnizyli ?
    > A jak za miesiac oglosza, ze juz po epidemii i mozna przyjezdzac
    > bezpiecznie ?

    Akurat Włochy nie są obecnie na mojej liście kierunków.
    Ale nad skorzystaniem z tanich lotów nad antlantyckich to się
    zastanawiałem nawet...

    > Wiec LOT przetrwa, a konkurencja .. niech sp* :-)

    LOT padnie szybciej niż większość konkurencji jak to dłużej potrwa.
    Tym razem państwo już mu nie pomoże.

    > A czy takie horendalne ... jakos nie wydaje mi sie, zeby przelot np do
    > Londynu naprawde kosztowal 50 zl, czy nawet 100 ...

    W listopadzie wracałem ze Sri Lanki za 100 zł/os (za mile).
    Jakby mi taki numer wywinęli wtedy i musiałbym wybulić 4-5 tys (2 os),
    to nadal miałbym ten lot w tej samej cenie?

    Tyle to ja za całe wakacje nie płaciłem.