  • Data: 2020-03-18 12:10:34
    Temat: Re: zablokowane granice
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, March 17, 2020 at 5:01:30 PM UTC+1, Cavallino wrote:

    > Prędzej niż teraz.
    > Obecne środki, zwłaszcza te z granicami są właśnie na zatrzymanie wirusa
    > z zewnątrz pomyślane.
    > Tyle że teraz to on już IN.

    Ja bym sie jednak upieral, ze celem jest jednak spowolnienie epidemii

    > Czyli zgadzasz się, ze ta kwarantanna to pic na wodę?
    > A co za tym idzie, męczy się ludzi całkowicie niepotrzebnie?

    Troche tak, natomiast te wsystkie statystyki jednak dotycza sytuacji, w ktorej
    wprowadzano (lokalnie) dosc drastyczne srodki...
    Wlosi troche olali i maja przechalapane, np. brak miejsc na zwloki w Bergamo...
    https://natemat.pl/302653,koronawirus-w-bergamo-rzed
    y-trumien-zmarlo-6-ksiezy-co-tam-sie-dzieje

    Bylem w Dolomitach na nartach pod koniec lutego, po info o kilku zablokowanych
    gminach zwinelismy sie do PL (nasza miejscowka w sumie lapala sie na prowincje
    Wenecja A.). Info o chorych w Bergamo jez wtedy bylo...

    Pozniej obserwowalismy (net) rozwoj sytuacji i sie dziwilismy troche, ze olewaja...
    np. kolejka linowa na Marmolade jeszcze tydzien jezdzila normalnie, po 70 osob
    scisnietych w wagoniku (gdy my bylismy jeden z oblugujacych zakladal juz chuste na
    twarz ;) ), pozniej ograniczyli ilosc osob do 30% pojemnosci, co spowodowalo podobno
    1.5h kolejke czekajacych w dolnej stacji...
    Nie dziwie sie, ze teraz sporo ludzi u nas zarazilo sie na nartach we Wloszech... tam
    do samego zamkniecia twierdzili, ze jest OK, mozna jezdzic bezpiecznie itp...
    Reasumujac uwazam, ze ta kwarantanna nie zapobiegnie licznym zachorowanio, ale mocno
    spowolni rozwoj i da czas na przygotowanie sie, plus rozlozy zapotrzebowanie na
    szpitalne lozka i sprzet w czasie...
    Z ekonomicznego punktu widzenia jest raczej bez sensu.