    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Date: Fri, 28 Mar 2014 12:18:28 +0100
    <kv4au7sytu00$.dlg@myjk.org> <lh0opi$1nuk$1@news2.ipartners.pl>
    <v...@m...org> <lh0r8j$nvc$1@node1.news.atman.pl>
    <16waj27n08wos$.dlg@myjk.org> <lh0s9f$4io$1@node2.news.atman.pl>
    <lh0sg7$j1r$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <lh0tl0$j1r$3@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <lh0ujm$j1r$5@node1.news.atman.pl> <lh1dcq$but$1@node1.news.atman.pl>
    <53344828$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@h...linksys>
    <53346ca7$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <lh1qmp$r9j$1@usenet.news.interia.pl> <lh1rb5$4dn$1@node2.news.atman.pl>
    <lh1s6t$si4$1@node1.news.atman.pl> <lh1stm$62m$1@node2.news.atman.pl>
    <lh27gm$9ls$1@node1.news.atman.pl> <lh39qh$fcj$1@node2.news.atman.pl>
    <lh3j05$oij$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2014-03-28 11:30, WOJO pisze:
    > Zwyczajnie. Kierowcy widzą, że WSZYSCY szanują przepisy i sami się
    > dostosowują.

    Aha, znaczy można i nagle się mentalność zmienia? Interesujące.

    > W Polsce posłowie i inne "elity" chleją na potęgę i siadają za
    > kierownicę, przekraczają prędkość itd.

    Śledzisz brukowce i zachowanie niektórych polityków chcesz
    za wzór stawiać? Może jednak warto spojrzeć na siebie?

    > to liczysz na to, że zwykły obywatel patrząc i czytając o tym, będzie
    > przestrzegał przepisów?

    Wiesz, że liczę na to, ponieważ zwykły obywatel jednak chce normalności
    i tak naprawdę niekoniecznie chce mieć związek z polityką?

    > Nie tędy droga.

    Znaczy którędy nie?

    > Jak każdy szary obywatel zobaczy, że p"osła" nie chroni immunitet, że
    > każdego można ukarać, to sam się zastanowi.

    O przepraszam - dobry przykład chcesz brać od złych posłów, czy od
    normalnych, stabilnych psychicznie i posiadających pewien poziom
    empatii ludzie, darzonych przez innych zaufaniem, szacunkiem?
    Ja wybieram opcję drugą i choć zachowania takiego Kurskiego,
    którego uważam za ***** są dla mnie nie to przyjęcia, to jednak
    będę to traktował jako margines, a nie normalność.

    > Zmień prawo w tym kierunku, a zobaczysz jak się przesunie granica
    > poszanowania dla przepisów z Odry na Bug.

    Prawo mamy w zasadzie dobre. Gorzej jest z jego stosowaniem.

    > I tu poruszasz bardzo ciekawą sprawę. Dopóki policja będzie od karania,
    > a nie służenia to będzie
    > postrzegana tak, jak jest.

    Policja również służy, tylko to wielu nie pasuje do teorii które głoszą.
    Jak złapią to oczywiście są źli.

    >Dlaczego po drobnym zdarzeniu, na "zachodzie"
    > policjant pyta czy pomóc, a w Polsce wystawia mandat? Tak ma wyglądać
    > pomoc służb?

    Cóż, to wcale nie wygląda tak ładnie tak i tak źle tutaj.

    > Mam w dupie sukcesy. Ja zwyczajnie chcę normalności w tych chorym kraju.

    Chcesz normalności mając takie podejście do innych i do siebie? Ja
    chcesz normalności to ją stosuj i "walcz" o nią, a nie usprawiedliwiaj
    "się" złymi politykami.

    > Tego nie da się osiągnąć zakazami i nakazami.

    To jest jeden z elementów dyscyplinujących i świetnie się sprawdza
    nie tylko za Odrą.