  • Data: 2014-03-27 12:29:40
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 27 Mar 2014 11:46:55 +0100, Artur Maśląg

    > Nie zgadam się z takim stawianiem sprawy. Tak jak napisał Jakub,
    > to kierowca jest osobą "szkoloną" i silniejszą na drodze w takiej
    > konfrontacji/sytuacji. Niestety, ale uważać ma bardziej kierowca,
    > nie pieszy. Pieszy uważać może, nawet powinien, ale nie bardziej.

    Może i jest szkolony, ale to niczego nie zmienia w kwestii dpowiedzialności
    za swoje życie. Analogicznie, czy to pociąg ma uważać BARDZIEJ na
    przejeździe kolejowym bo jest większy i cięższy? Pewnych rzeczy się po
    prostu nie robi i to nie wynika z przepisów, tylko z czystej logiki.

    > Nie absurd, wręcz bym stwierdził że pewnego rodzaju normalność.
    > Spojrzał, nie wiadomo jak dużo widział, poszedł, strzał był już
    > pod koniec pasa, więc trochę na pasach był.

    Wszedł na pasy jak święta krowa, nawet nie sprawdził drugi raz czy coś nie
    jedzie. Takich elementarnych zasad uczą już w przedszkolu i nie trzeba znać
    PORD żeby przejść bezpiecznie przez ulicę. Prawidłowo zachowali się piesi,
    którzy to zdarzenie przeżyli.

    > Kierowca zupełnie
    > bezmyślnie ominął autobus stojący/wyjeżdżający z zatoki i na
    > ślepo wjechał na przejście. Tak się nie robi - można się spodziewać
    > że tam mogą być piesi. To że przejście jest usytuowane niezbyt
    > szczęśliwie raczej średnio zwalnia go z odpowiedzialności.

    Oczywiście ja się zgadzam, że kierowca dał dupy* i konsekwencje poniesie
    nie tylko prawne. Tylko że kierowca żyje, a pieszy nie. Jeśli to nie jest
    wzór na to kto powinien uważać w tej sytuacji BARDZIEJ, to gdzie szukać
    innej wykładni? Zgadzam się też, bo domyślam się o co pijesz, że z prawnego
    punktu należy tutaj piętnować bardziej kierowcę niż pieszego. Nie za to, że
    się nie zatrzymał i kulturalnie nie ustąpił, ale że nie zachował oczywistej
    w tej sytuacji ostrożności.

    *) Ja raz hamowałem (prawie) w takiej samej sytuacji przy przejściu, to
    parę km dalej skończyłem z wybitą boczną szybą. ;)

    > A będąc nastolatką ma spore szanse na inne zachowanie.

    Więc moja w tym głowa, aby to zachowanie się nie zmieniło. Czasem sam mam
    dosyć powtarzania w kółko pewnych rzeczy, ale jednak daje to należyty
    rezultat.

    --
    Pozdor Myjk