eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <573a10fb$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <dvlhh82zbew9$.xx6o7uw11n7x$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <pal0f9egsybh$.17mkm5x278c3h.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <370tm2siy9lq.4w0xwzu2611e$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <573c8a34$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <573cb3c7$0$700$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 18 May 2016 22:37:41 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > A Ty co podejrzewasz, ze karta MDA/Hercules nie wystawia 2
    > niezaleznych bitow ?

    Nie tyle podejrzewam, co jestem tego całkiem pewien. Spacja
    wsparta dodatkowym 'bitem intensywności' pozostaje taką samą
    spacją, jak spacja zwyczajna. Ten drugi bit może wpłynąć tylko
    na te znaki, które już zostały wymalowane bitem pierwszym.
    Jest więc od niego zależny.

    W trybie graficznym Herculesa w ogóle jest tylko jeden bit.
    To też warto wziąć pod uwagę. Monitor mógłby mieć cyfrowy
    dwubitowy kolor, czyli czterostopniową jasność. Pamięci na
    karcie też jest tyle, że wystarczy do opisania takiego ekranu.
    A jednak takiego wyświetlania nie zrealizowano.

    > Bo na pare schematow monitorow rzucilem okiem - roznie zrobione,
    > wiekszosc jednak 4 poziomy wyswietli, moze nawet wszystkie.

    A do tego wystarczy tylko jeden drucik, drugi jest mu zbędny.

    --
    Jarek