eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym? › Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
  • Data: 2016-05-19 11:53:48
    Temat: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości
    On 19/05/2016 10:36, J.F. wrote:

    >Zgadza się, to brzmi jak najbardziej jak dobry trop. Problem:
    >elektronicznie patrząc, jak taki scan doubler działa? W zeszły
    >weekend próbowałem coś wymyśleć na papierze, i wyszły mi tylko
    >potworności w stylu jeden AVR który łyka linia po linii, przesyła do
    >drugiego AVR który generuje VGA wypisując 2x to samo, itd.

    Bo myslisz kategoriami AVR.

    Dwie pamieci.
    Jeden uklad z licznikiem adresuje kolejne bity/bajty i wprowadza obraz
    video.
    Drugi uklad z licznikiem tez adresuje kolejno w celu wyprowadzenia
    danych.
    Ale po dojsciu do konca robi to drugi raz. I zegar dziala dwa razy
    szybciej.
    Oba dzialaja na roznych pamieciach, a po odebraniu calej linii
    zamieniamy pamieci.
    Tzn przelaczamy liczniki i inne uklady, do ktorych sa podlaczone.
    Albo i nie, bo tu licznik, tam licznik - moze wystarczy tylko zamienic
    sterowanie licznikami.

    Oczywiscie do tego jeszcze troche roznej logiki sterujacej potrzeba,
    kolejne liczniki, zegary.

    Mozna tez zrobic na jednej pamieci - trzeba multipleksowac dostepy obu
    licznikow i zmieniac im najstarszy bit adresu.

    Mozna tez zrobic na inne sposoby, np zorganizowac w FPGA dwa dlugie
    rejestry szeregowe, do jednego wprowadzamy obraz, po zakonczeniu linii
    przepisujemy rownolegle do drugiego, a ten drugi zapetlic, zeby w
    kolko odtwarzal linie.

    >Ale te moje twory albo nie miały szansy zadziałać (np. dlatego że
    >podczas HSYNC nie zdążę przesłać linii obrazu z jednego AVR do
    >drugiego), albo zaczynały przyponminać

    No to moze tak jak wyzej - nie przesylac, tylko zamieniac funkcje ?
    AVR najpierw czyta linie, a potem ja dwa razy wypuszcza ... a drugi
    AVR robi to samo, tylko na przemian z pierwszym :-)

    A przetestowac mozna na jednym -

    >Na 100% scan doubler nie polega na takich cyrkach...

    Musi zapamietac tresc, zeby ja dwa razy odczytac.
    I odczytywac z innym tempem. To wychodzi to, co napisalem.
    Ulatwila by np pamiec dwuportowac, ale ona sama jest utrudnieniem.

    A jak ma dzialac uniwersalnie, to cyrki oczywiscie sa, ale od czego te
    miliardy tranzystorow dostepne w ukladach :-)

    J.