eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Date: Mon, 16 May 2016 23:01:27 +0200
    <5739969c$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5739a0b3$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5739a70f$0$700$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5739cfe9$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5739e9ba$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnnjk225.iol.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Karta MDA miała wyjście TTL, to jedyna rzecz pewna. Monitor mógł mieć
    > wejście z liniowym wzmacniaczem. I najprawdopodobniej miał, jak widać.

    Jak najbardziej, pin 2, czy 7, nie pamiętam bez rozpiski :)
    Używałem Heraklesowego monitora barwy Amber (nie Gold) we współpracy z
    cyfrowym obrazem w C128D (tak, ten komp ma dwa niezależne procesory obrazu),
    dzięki czemu czcionki w Packet-Radio miałem normalne, a nie (całkiem zresztą
    dobrze) kombinowane na matrycy 8x4, aby się zmieściło w linii 80 znaków. Jak
    najbardziej, monitor poprawnie reagował na analogowe wyjście, które ten
    procesor zapodawał równolegle obok cyfrowego TTL, stosownie kontrastując
    obraz, także reagował na sygnał rozjaśniania, który po prostu dawał efekt
    "wyświetlaj (punkt/znak) z pełną jasnością". Jak najbardziej poprawnie to
    wyświetlał, choć sygnał wizyjny odpowiadał pionowemu 50Hz i poziomemu
    15625Hz. Tylko interlinia była dość znaczna, ale mi to zupełnie nie
    przeszkadzało, znaki były ostre, w pełni czytelne, nie gubiło marginesów,
    itd. Monitor kurzy się w szafie, choć staruszkiem moralnym jest, ale
    powinien być nadal sprawny. Karcioszka Herakles (no dobra, Hercules) chyba
    nawet z portem drukarki, też mi się gdzieś kurzy i również powinna być
    sprawna. Tylko raczej już nie mam płyt, które by ją popędziły.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu